Meer informatie

Inloggen in Mijn Centraal Beheer

U kunt met uw unieke gebruikersnaam en wachtwoord inloggen in Mijn Centraal Beheer. Hieronder vindt u een overzicht van veel gestelde vragen over Mijn Centraal Beheer. Staat uw vraag er niet bij? Bel dan even (055) 579 8080. Of stuur een e-mail.

Inloggen

Ga naar de inlogpagina en vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

U krijgt deze melding als u op 1 dag vaker geprobeerd heeft in te loggen. En daarbij een verkeerde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord invulde. U kunt 24 uur na uw inlogpoging weer proberen in te loggen. Bent u uw gebruikersnaam vergeten? Vraag dan een nieuwe gebruikersnaam aan.

Heeft u niet geprobeerd in te loggen? En kreeg u toch de melding van uw geblokkeerde gebruikersnaam? Bel dan even Apeldoorn via (055) 579 8080. Dan zoeken we samen uit wat er aan de hand is.

Weet u uw inloggegevens niet meer? Vraag gemakkelijk uw gebruikersnaam op. Of vraag een nieuw wachtwoord aan.

Na uw aanmelding voor Mijn Centraal Beheer krijgt u een code toegestuurd. Dit noemen we de activeringscode. Die code krijgt u binnen een paar dagen. Per post of per e-mail als uw e-mailadres al langere tijd bij ons bekend is. Zodra u de activeringscode heeft, kunt u Mijn Centraal Beheer activeren.

Na 15 minuten kunt u dan inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat u koos.

Aanmelden/activeren

U kunt zich in 2 stappen aanmelden voor Mijn Centraal Beheer.

Stap 1

U gaat naar de pagina aanmelden. U vult hier de gevraagde gegevens in. En bevestigt uw aanmelding door op de knop Aanmelden te klikken.

Stap 2

U ontvangt van ons een code om uw aanmelding te activeren. Voor het invoeren van de activeringscode gaat u naar pagina activeren. U vult hier de gevraagde gegevens in en klikt op Volgende.

Let op:

De code die u invult moet precies hetzelfde zijn als de code die u kreeg per post of per e-mail. Bij knippen en plakken van de code kunnen er per ongeluk spaties worden meegenomen. De code is dan niet juist.

 

Met de activeringscode kunt u uw account van Mijn Centraal Beheer activeren. Mijn Centraal Beheer is een beveiligde klantomgeving. U kunt online uw gegevens inzien. En de verzekeringen en financiële producten bekijken die u bij ons heeft. We hebben voor u al een account aangemaakt. U hoeft deze alleen nog te activeren met de activeringscode die u kreeg.

Het overzicht van uw verzekeringen en geldzaken is gekoppeld aan uw klantnummer. Volgens de wet moeten we persoonlijke gegevens beschermen. Daarom ziet u geen gegevens van klanten met een ander klantnummer. Bijvoorbeeld uw partner of kinderen. En andere klanten zien ook geen gegevens van u. Hebben u en uw partner een en/of rekening? Dan ziet u die gegevens wel. Uw partner of kinderen kunnen zich ook aanmelden voor Mijn Centraal Beheer.

Veiligheid

We gaan zorgvuldig om met uw privacy en de persoonlijke gegevens die we van u hebben. Daarom heeft u toegang tot Mijn Centraal Beheer via een beveiligde verbinding die begint met: https://www.centraalbeheer.nl/... Wilt u inloggen? Let er dan op dat de adresregel in uw browser begint met https:// … U weet dan dat de site beveiligd is. Dit kunt u ook zien aan het slotje in uw browser.

Alleen als u ingelogd bent in Mijn Centraal Beheer kunt u aanpassingen in uw gegevens doorgeven. U krijgt van elke wijziging een bevestiging per e-mail of per post. Het is belangrijk dat u uw unieke gebruikersnaam en wachtwoord voor uzelf houdt. U heeft dan als enige toegang tot uw persoonlijke gegevens in Mijn Centraal Beheer.

U beschermt uw computer tegen indringers met behulp van een virusscanner, een firewall en zogeheten ‘anti spyware’. Zorgt u dat deze software up-to-date is. Als u gebruikmaakt van internet via een draadloos netwerk, stelt u dan een beveiliging in. Uw internetprovider kan u daarbij helpen. Installeer geen illegale of onbekende software. Gebruik een spamfilter en open geen verdachte e-mails, maar verwijder deze direct.

‘Phishing’ is een vorm van fraude. Criminelen ‘vissen’ daarbij naar persoonlijke gegevens. En dan vooral naar gegevens die toegang geven tot geld. Mensen worden opgelicht door ze te lokken naar een valse website van bijvoorbeeld een bank of verzekeraar. Zo’n site is een kopie van de echte website waarop geprobeerd wordt mensen te laten inloggen. Vaak krijgen mensen een e-mail met daarin een link naar een valse website. Er wordt dan gevraagd ‘inloggegevens te controleren’.

We hebben contacten met banken en met beveiligingsdeskundigen. Samen met hen houden we scherp de ontwikkelingen op het gebied van internetcriminaliteit in de gaten. Daarnaast gebruiken we speciale software voor de beveiliging van persoonlijke gegevens. Naast deze beveiligingsmaatregelen vragen we u om ook zelf goed op te blijven letten.

Krijgt u een mail, maar twijfelt u of die van Centraal Beheer is? Kijk dan eerst naar het adres van de afzender. Mail die u van ons krijgt eindigt namelijk altijd op @centraalbeheer.nl, @centraalbeheermail.nl of @e.centraalbeheer.nl in de afzender.

We vragen u voor Mijn Centraal Beheer nooit om uw wachtwoord. Gebeurt dit wel? Dan is Centraal Beheer niet de afzender. Als u niet zeker bent of de mail van Centraal Beheer komt, neemt u dan contact met ons op. Krijgt u zo’n phishingmail, markeer deze dan in uw mailprogramma als 'ongewenste e-mail’. Verder kunt u de phishingmail melden bij uw internetprovider, zodat de afzender geblokkeerd wordt.

Wees extra alert:

  1. als u gevraagd wordt om op een link te klikken of persoonlijke gegevens door te geven. Log nooit in via een link in een e-mail;
  2. als de e-mail niet aan u persoonlijk is gericht, maar begint met 'Beste klant' of Beste gebruiker'. We weten uw naam en schrijven u in een e-mail altijd persoonlijk aan;
  3. als de e-mail in gebrekkig Nederlands is geschreven;
  4. als de e-mail een dreigende boodschap bevat: 'reageer direct anders wordt uw account stopgezet';
  5. als het adres van de afzender niet eindigt op: @centraalbeheer.nl of de e-mail in uw spamfilter terecht komt.