Meer informatie

over inloggen bij Mijn Centraal Beheer

Privégegevens en veiligheid

Met uw unieke gebruikersnaam en wachtwoord kunt u bij uw persoonlijke gegevens in Mijn Centraal Beheer. Wilt u meer weten, kijk dan bij Mijn gegevens bekijken en aanpassen.

Mijn Centraal Beheer veelgestelde vragen

Staat uw vraag over Mijn Centraal Beheer er niet bij? Bel dan (055) 579 8080. Of mail ons.​​​​​

Inloggen

Ga naar www.centraalbeheer.nl. Kies bij Mijn Centraal Beheer voor ‘inloggen’. U komt dan op de site die begint met https://www.centraalbeheer.nl/.... Dit is de beveiligde online klantomgeving van Centraal Beheer Achmea. Dat de site beveiligd is, ziet u aan de afbeelding van het slotje in uw browser.

U krijgt deze melding als u op één dag vaker geprobeerd heeft in te loggen. En daarbij een verkeerde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingegeven. Of een onjuiste invoer van hoofdletters en kleine letters. Als uw gebruikersnaam geblokkeerd is, kunt u pas 24 uur na uw laatste inlogpoging weer inloggen. Als uw gebruikersnaam geblokkeerd is, dan bevestigen we dat altijd. Krijgt u bericht hierover, terwijl u niet geprobeerd heeft in te loggen en/of er bij het inloggen niets mis is gegaan? Dan vragen we u ‘Even Apeldoorn’ te bellen, telefoonnummer (055) 579 8080.

Weet u uw inloggegevens niet meer? Ga dan naar inloggen en klik op 'gebruikersnaam of wachtwoord vergeten'.

Na uw aanmelding voor Mijn Centraal Beheer krijgt u een code toegestuurd. Dit noemen we de activeringscode. Die code krijgt u binnen een paar dagen. Per post of per e-mail, wanneer dit e-mailadres al langere tijd bij ons bekend is. Zodra u de activeringscode heeft, kunt u Mijn Centraal Beheer activeren.

Na 15 minuten kunt u dan inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord dat u gekozen heeft. Wat u voor het inloggen moet doen, kunt u lezen onder Aanmelden/Activeren.

Aanmelden/activeren

Het aanmelden voor Mijn Centraal Beheer gebeurt in twee stappen.

Stap 1

Om een account te openen, meldt u zich eerst aan. U gaat naar www.centraalbeheer.nl/aanmelden.
U komt daarna op de aanmeldpagina voor Mijn Centraal Beheer. U vult hier de gevraagde gegevens in en bevestigt uw invoer met ‘Aanmelden’.

Stap 2

Voor het invoeren van de activeringscode gaat u naar www.centraalbeheer.nl/activeren.
U vult hier de gevraagde gegevens in en bevestigt uw invoer met ‘Volgende’.

Let op:

De code die u invult, moet precies hetzelfde zijn als de code die u per post of per mail gekregen heeft. Bij knippen en plakken van de code kunnen er per ongeluk spaties worden meegenomen, de code zal dan niet correct zijn.

 

We laten u als klant graag gebruik maken van het gemak van Mijn Centraal Beheer. Dat is de beveiligde online klantomgeving van Centraal Beheer U kunt hierin verzekeringen en geldzaken bekijken die u bij ons heeft. We hebben voor u al een account aangemaakt. De activeringscode die u heeft gekregen, heeft u nodig om Mijn Centraal Beheer te activeren. Dat kunt u regelen op de inlogpagina van Mijn Centraal Beheer. Bij activeren wordt u dan gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven. Beide kunt u zelf kiezen.

Bent u uw activeringscode kwijt? Ga dan naar inloggen en klik op “Activeringscode kwijt?”.

Het overzicht van uw verzekering(en) en geldzaken is gekoppeld aan uw klantnummer. Volgens de wet moeten we persoonlijke gegevens beschermen. Om persoonlijke gegevens te beschermen ziet u geen gegevens van klanten met een ander klantnummer. En andere klanten zien ook geen gegevens van u. Daarom ziet u geen gegevens van uw partner en/of kinderen terug in dit overzicht. Hebben u en uw partner een en/of rekening? Dan ziet u die gegevens wel. Voor uw partner en/of uw kinderen geldt dat ook zij zich kunnen aanmelden voor Mijn Centraal Beheer. Dat gaat precies zoals met uw aanmelding voor Mijn Centraal Beheer.

Veiligheid

We gaan zorgvuldig om met uw privacy en de persoonlijke gegevens die we van u hebben. Daarom heeft u toegang tot Mijn Centraal Beheer via een beveiligde, speciale verbinding die begint met: https://www.centraalbeheer.nl/... Wilt u inloggen? Let er dan op dat de adresregel in uw browser begint met https:// … U weet dan dat de site beveiligd is. Dit kunt u ook zien aan het slotje in uw browser.

Met uw unieke gebruikersnaam en wachtwoord kunt u bij uw persoonlijke gegevens in Mijn Centraal Beheer. Veranderingen kunt u alleen doorgeven als u bent ingelogd met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U krijgt van elke wijziging een bevestiging per e-mail of per post. Het is belangrijk dat u uw unieke gebruikersnaam en wachtwoord voor uzelf houdt. U heeft dan als enige toegang tot uw persoonlijke gegevens in Mijn Centraal Beheer.

U beschermt uw computer tegen indringers met behulp van een virusscanner, een firewall en zogeheten ‘anti spyware’. Zorgt u dat deze software up-to-date is. Als u gebruikt maakt van internet via een draadloos netwerk, stelt u dan een beveiliging in. Uw internet provider kan u daarbij helpen. Installeer geen illegale of onbekende software. Gebruik een spam filter en open geen verdachte e-mails, maar verwijder deze direct.

‘Phishing’ is een vorm van fraude. Criminelen ‘vissen’ daarbij naar persoonlijke gegevens. En dan vooral naar gegevens die toegang geven tot geld. Mensen worden opgelicht door ze te lokken naar een valse (bank/verzekerings)website. Zo’n site is een kopie van de echte website waarop geprobeerd wordt mensen – nietsvermoedend – te laten inloggen. Vaak krijgen mensen een e-mail met daarin een link naar een valse website. Er wordt dan gevraagd ‘inloggegevens te controleren’.

We hebben contacten met banken en met beveiligingsdeskundigen. Samen met hen houden we scherp de ontwikkelingen op het gebied van internetcriminaliteit in de gaten. Daarnaast gebruiken we speciale software voor de beveiliging van persoonlijke gegevens. Naast deze beveiligingsmaatregelen vragen we u om ook zelf goed op te blijven letten.

Krijgt u een mail, maar twijfelt u of die van Centraal Beheer Achmea is? Kijk dan allereerst naar het adres van de afzender. Mail die u van ons krijgt eindigt namelijk altijd op @centraalbeheer.nl, @centraalbeheermail.nl of @e.centraalbeheer.nl in de afzender. Voor wat betreft de inhoud van de mail: we vragen u voor Mijn Centraal Beheer nooit om uw wachtwoord.

Gebeurt dit wel? Dan is Centraal Beheer Achmea niet de afzender! Als u niet zeker bent of de mail van Centraal Beheer Achmea komt, neemt u dan contact met ons op. Krijgt u zo’n phishingmail, markeer deze dan in uw mailprogramma als 'ongewenste e-mail’. Verder kunt u de phishingmail melden bij uw internetprovider, zodat de afzender geblokkeerd wordt.

Wees extra alert:

  1. als u gevraagd wordt om op een link te klikken en/of persoonlijke gegevens door te geven. Log nooit in via een link in een e-mail;
  2. als de e-mail niet aan u persoonlijk is gericht, maar begint met 'Beste klant' of Beste gebruiker'. We weten uw naam en schrijven u in een e-mail altijd persoonlijk aan;
  3. als de e-mail in gebrekkig Nederlands is geschreven;
  4. als de e-mail een dreigende boodschap bevat: 'reageer direct anders wordt uw account stopgezet';
  5. als het adres van de afzender niet eindigt op: @centraalbeheer.nl en/of de e-mail in uw spamfilter terecht komt.