Mijn toekomst

Informatie over je pensioen

Heb je bij ons pensioen opgebouwd? En nam je dit niet mee naar een andere pensioenuitvoerder? Dan vind je alle belangrijke informatie over jouw pensioen op je persoonlijke website: Mijn toekomst.

Op Mijn toekomst vind je alle informatie

Je ziet op Mijn toekomst:

  • de hoogte van je pensioen
  • belangrijke pensioeninformatie
  • op welke manier je informatie van ons krijgt
  • het antwoord op veelgestelde vragen

Je logt eenvoudig in met je DigiD

Wij willen je persoonlijke gegevens zo goed mogelijk beschermen. Je logt daarom bij ons altijd in met een controle via sms of met de DigiD-app. Heb jij nog geen DigiD? Vraag dan een DigiD aan via digid.nl/aanvragen. Bouwde je pensioen op als directeur-grootaandeelhouder? Of woon je niet in Nederland en heb je geen DigiD? Log dan in via jouw account.

Naar Mijn toekomst

Staat de informatie over mijn pensioen ook in Mijn Centraal Beheer?

Nee, in Mijn Centraal Beheer of onze app staat geen informatie over het pensioen dat jij via je werkgever bij ons hebt. Je vindt daar alleen informatie over verzekeringen en financiële producten die jij zelf als particulier bij ons hebt gesloten.

Correctiebeleid Pensioen

Wat doen we als wij jouw pensioen niet goed vaststelden?
Centraal Beheer voert jouw pensioen met de grootste zorgvuldigheid uit. Maar soms gaat het mis. Omdat wij een fout maken of omdat wij onjuiste informatie van anderen krijgen. Wij vinden dat heel vervelend. We passen je pensioen dan aan. We gaan altijd uit van de regels in jouw pensioenreglement. Hierna lees je daar meer over.

Als je nog geen pensioen krijgt?
Stelden wij jouw pensioen te laag of te hoog vast? Dan passen we het aan. In het pensioenreglement lees je op welk pensioen jij recht hebt.

Als je al pensioen van ons krijgt?
Stelden wij jouw pensioenuitkering te laag vast? Dan verhogen wij je pensioen. Het bedrag dat je te weinig van ons kreeg, maken we aan jou over. Wij maken dan afspraken met je over de betaling van het bedrag dat jij van ons krijgt. Heb je te weinig pensioen ontvangen omdat wij een fout maakten? Dan krijg je naast het bedrag ook een rentevergoeding.

Hebben wij jouw pensioenuitkering te hoog vastgesteld? Dan nemen we persoonlijk contact met je op. We verlagen de toekomstige pensioenuitkeringen naar het juiste bedrag. We kunnen ook besluiten dat je het te veel ontvangen geld aan ons terug moet betalen. We houden hierbij rekening met de feiten en omstandigheden en met je persoonlijke situatie. Wij bespreken dit met jou. Soms kunnen we het bedrag verrekenen met toekomstige uitkeringen. Dan krijg je een bepaalde periode een lager pensioen. Of je betaalt het in 1 keer aan ons terug.

Als wij een onjuist pensioenkapitaal hebben overgedragen?
Is jouw pensioenkapitaal overgedragen aan een andere pensioenuitvoerder? Als blijkt dat dit pensioenkapitaal te laag is vastgesteld, dan doen wij een nabetaling. Dit doet wij niet als het bedrag kleiner is dan € 10,-. Is het pensioenkapitaal te hoog vastgesteld? Dan overleggen we met de andere pensioenuitvoerder waar je jouw pensioen hebt ingekocht. Wij informeren je over een eventuele terugbetaling.

Ben je het niet eens met onze beslissing? Of wil je een klacht indienen? Dan kun je dat doorgeven aan ons op pensioenonline.klachten@achmea.nl. We zoeken graag met je naar een oplossing.