Archief

"Praat met Centraal Beheer" 

Archief

Ik moet er nog steeds om lachen als ik mezelf hoor praten tegen mijn telefoon. Maar veel mensen vinden dit al heel gewoon. Kwestie van wennen en doen? Laat ik het eens uitproberen met de nieuwe Nederlandse Google Assistent. 

4 sep 2018
2 minuten
Vrouw met telefoon

Even wennen

Ik denk inderdaad dat het een kwestie van wennen en doen is. De 'acties' werken echt heel makkelijk. Het is fijn dat u ze allemaal op dezelfde manier start. De rest gaat dan vanzelf. Wat u met de acties kunt is nu nog wat beperkt. Maar dat zal snel veranderen. Centraal Beheer gelooft in deze technologie. En wil graag leren én verbeteren. Daarom zal Centraal Beheer haar actie zeker verder ontwikkelen en uitbreiden. 

Gewoon doen

De andere mogelijkheden vind ik ook wel handig. U moet vooral even doorhebben wat en hoe u iets vraagt. Lukt het niet? Stel uw vraag dan net even anders. Vaak werkt het een 2e keer wel. U krijgt vanzelf door wat het beste werkt. Tenminste zo ging het bij mij. Zo heb ik de Google Assistent mijn wekker voor morgenvroeg al laten zetten. Nu alleen nog even afleren dat ik niet hoef te schreeuwen tegen mijn telefoon...

Google Assistent kan meer

Door het ontwikkelingsplatform Actions on Google kunnen andere bedrijven de Google Assistent uitbreiden. Een groot aantal Nederlandse bedrijven heeft zo'n 'Action' ontwikkeld. Zo'n actie werkt heel makkelijk. Gewoon even 'Praat met' en dan de naam van het bedrijf tegen de Assistent zeggen.

Praat met Centraal Beheer

Centraal Beheer vernieuwt continu. Inzet van de nieuwste spraaktechnologie hoort daar bij. Daarom ontwikkelden wij als 1e verzekeraar ook zo'n actie. Eerst alleen voor Android (5.0+) en iOS (10.0+).  U kunt vragen stellen over de Groene Kaart. Tips krijgen bij ongelukjes in huis. En contact met Apeldoorn opnemen. Ik zeg: "Praat met Centraal Beheer".