Ondernemen

Voorkomen dat uw klant de factuur niet betaalt

Ondernemen

De omgang met uw klanten of opdrachtgevers is een belangrijk aspect van het ondernemerschap. Maar wat doet u als zij hun betalingsverplichting niet nakomen?

22 okt 2018
4 minuten
Voorkomen dat uw klant niet betaalt

Hoe kunt u voorkomen dat uw klant de factuur niet betaalt?

“Bij grote klussen stuur ik elke maand een factuur. Ik wacht bewust niet tot het einde. Op die manier spreid ik de risico’s”, vertelt Floor van den Broek, interieurontwerper en verhuurder van een flexwerkplek.

 

Overweeg een rechtsbijstandverzekering

Maar wat als zo’n maatregel niet helpt? Hoe gaat u als ondernemer om met zakelijke conflicten? “Overweeg een rechtsbijstandverzekering voor onverwachte problemen”, adviseert aannemer Robert Verbeek. “In mijn eerste jaar had ik een grote klant die niet betaalde. Dat vond ik echt lastig. Gelukkig had ik een rechtsbijstandsverzekering. Ik kon naar de rechter stappen om mijn gelijk te halen. Dat kreeg ik toen gelukkig ook.”

Onbetwiste incassodienst

Betaalt uw klant niet? Heeft u naast de factuur ook een betalingsherinnering gestuurd? Maar de betaling blijft uit zonder opgaaf van reden? Dan kunt u de Juridische Hulp van Centraal Beheer inschakelen.