Gratis juridisch oriëntatiegesprek

Direct contact met onze juridische specialisten

Een factuur die niet betaald wordt. Of een klant die maar niet op uw betalingsherinnering reageert. Dat zijn vervelende situaties. Onze juristen helpen u met het innen van uw factuur. Bel of maak een afspraak met 1 van onze juristen, dan heeft u direct duidelijkheid over de vervolgstappen.

Onze juridische specialisten stellen zich graag even voor

Onze specialisten zitten elke werkdag voor u klaar om u persoonlijk te woord te staan. 

Barbara juridisch specialist Centraal Beheer

Barbara Scheffelaar Klots

"Een juridische kwestie is nooit alleen puur een juridische kwestie; daar komen ook persoonlijke belangen bij kijken. Ik zie het altijd als een uitdaging om het recht en de praktijk samen te brengen. Daarvoor vormt mijn hoge rechtvaardigheidsgevoel de basis, maar uiteindelijk is uw belang mijn uitgangspunt. Een goede samenwerking met u staat daarbij voor mij voorop."

Bram juridisch specialist Centraal Beheer

Bram Lokate

“In mijn carrière heb ik een passie voor het vastgoedrecht ontwikkeld. Ik behartig daarom de belangen van buren, huurders en verhuurders, opdrachtgevers en aannemers en kopers en verkopers van woningen. Daarnaast behandel ik ook dossiers van de algemene civiele praktijk. Voor mij staat een goede verbinding met u centraal. Verder vind ik het belangrijk om snel duidelijkheid over uw zaak te verschaffen en deze daadkrachtig op te pakken.”  

Kiki juridisch specialist Centraal Beheer

Kiki Aerts

"In de praktijk behandel ik, onder andere, ontslagzaken en loonvorderingszaken voor zowel werkgevers als werknemers. Daarnaast draai ik mijn hand niet om voor zaken over dienstverlening, de aan- en verkoop van (on)roerende zaken of incassodossiers. Een persoonlijke aanpak staat bij mij voorop. Ik vind het belangrijk dat u zich gehoord voelt. Vanuit dat uitgangspunt werk ik samen met u toe naar het optimale resultaat."

Wat bespreken we in een oriëntatiegesprek?

De volgende vragen kunnen in een oriëntatiegesprek gesteld worden:
  • Waarvoor was de factuur? Wat is er verkocht/geleverd?
  • Hoe hoog is het bedrag van de factuur?
  • Waarom wordt er niet betaald?
  • Hoe is uw relatie tussen u en de klant?
  • Wat heeft u al zelf gedaan om de factuur te innen?
  • Wat wilt u dat er nu gedaan wordt?
  • Tot hoever bent u bereid om te gaan? Tot en met een procedure?

"De klant betaalt de factuur maar niet. Hoe kan ik op een nette manier het incasso traject starten? Ik begrijp dat de klant in zwaar weer zit, maar ik moet ook mijn vaste kosten betalen."

Specialist juridische hulp Barbara: "Een incasso traject starten is nooit leuk om te doen. Het is altijd een juiste eerste stap om een goed gesprek met de klant te hebben over een oplossing. Bijvoorbeeld een betalingsregeling afspreken. Lukt het toch niet om samen tot een oplossing te komen? Dan kun je het beste een incasso traject starten. Het kan helpen hiervoor een derde partij in te schakelen zodat het traject zo neutraal en zakelijk mogelijk blijft. Dat helpt beide partijen om te blijven denken in oplossingen en zo krijgen emoties niet de overhand."

Centraal Beheer Juridische Hulp

Centraal beheer Juridische Hulp is een initiatief van Centraal Beheer en LegalGuard, beide onderdeel van Achmea. Het biedt passende oplossingen voor bedrijven die juridische hulp nodig hebben. En geen gebruik kunnen maken van een zakelijke rechtsbijstandsverzekering. Voor een vast laag tarief. Zo komt u niet voor onverwachte kosten te staan. Klanten waarderen onze juristen met een 8.2.