Voor verzuimklanten

Alles over je Verzuimverzekering

Van je Verzuimverzekering aanpassen tot direct contact met een Verzuimspecialist. Je regelt het hier.

Zelf regelen

Verzuim melden via de Verzuim Manager

Met onze Verzuim Manager app kun je via je telefoon of tablet direct na je gesprek de medewerker ziek of beter melden. Zo is je verzuim­administratie altijd bijgewerkt.

Verzuim melden via het meldloket

Via het meldloket kun je makkelijk en 24/7 de gegevens van je medewerkers invoeren, bekijken en aanpassen.

Contact opnemen

Contact opnemen met 1 van onze Verzuimspecialisten kan heel gemakkelijk via (055) 579 8197. Wij helpen je graag.

Casemanagement

Je zieke medewerker krijgt persoonlijke begeleiding vanuit 1 aanspreekpunt. Vanaf het moment van de ziekmelding tot aan het einde van de loondoorbetalingsverplichting. Denk bijvoorbeeld aan ondersteuning bij het re-integratieplan. Wil je meer weten? Kijk dan op onze pagina over casemanagement.

Gegevens aanpassen

Heb je een Verzuimverzekering bij Centraal Beheer en wil je je gegevens aanpassen? Bijvoorbeeld een nieuw adres of een andere betaalmethode? Dat kan op 2 manieren:

Telefonisch doorgeven

Je kunt ons bellen. Je bereikt ons op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur op:

Stuur een e-mail

Je kunt een e-mail sturen naar:

Verzuimverzekering aanpassen of opzeggen

Verzekering aanpassen

Wil je graag hulp en uitleg bij een aanpassing? Laat het ons weten. Wij helpen je graag. Bel 'Even Apeldoorn':
Bel (055) 579 8197

Verzekering opzeggen

Het contract van je Verzuimverzekering loopt 1 jaar. Hierna kun je de verzekering op ieder moment opzeggen. Je hebt daarbij een opzegtermijn van 1 maand. Soms heb je geen opzegtermijn. Bijvoorbeeld als je bedrijf stopt of als je geen medewerkers in dienst hebt. Je kunt de verzekering opzeggen per e-mail of brief:

Centraal Beheer
Verzuimverzekering
Postbus 700
7300 HC Apeldoorn

Veelgestelde vragen over de Verzuimverzekering

Nee, dat hoeft niet altijd. Heb je bijvoorbeeld alleen medewerkers met een jaarcontract in dienst? Dan geldt er een loondoorbetalingsverplichting tot het einde van het dienstverband. En dan hoef je dus ook niet het 2e ziektejaar mee te verzekeren. Dat scheelt je premie. Bied je je medewerker later toch nog een vast contract aan? Dan kunnen we eenvoudig de dekking aanpassen. Dan ben je ook voor het 2e jaar verzekerd. Benieuwd naar onze oplossingen? Onze specialisten vertellen je graag meer.
Als werkgever heb je bij verzuim te maken met verschillende verplichtingen. Bijvoorbeeld dat je je zieke medewerker de eerste 2 jaar tenminste 70% van het loon doorbetaalt. Naast de verplichting om het loon door te betalen, heb je als werkgever ook te maken met de Wet verbetering poortwachter. Deze wet vereist dat je er alles aan doet om je zieke medewerker weer zo snel mogelijk aan het werk te krijgen. Zo moet je je medewerker bijvoorbeeld ziekmelden bij de bedrijfsarts of arbodienst. Houd je je als werkgever niet aan de plichten uit deze wet? Dan kan UWV een boete opleggen. En moet je mogelijk nog 1 jaar extra loon betalen. Deze boete heet loonsanctie.
Onze Verzuimverzekering geldt bij het moment van afsluiten alleen voor de medewerkers die niet ziek zijn. We kunnen je zieke medewerker wel helpen bij zijn re-integratie zodra je de verzekering hebt afgesloten. Daarnaast kunnen we je helpen om aan de Wet verbetering poortwachter te voldoen. Dit kan zodra je je Verzuimverzekering bij ons hebt afgesloten. Of als je gebruikmaakt van onze eenmalige dienst Verzuimdossiercheck. Is je medewerker 28 dagen lang beter? Dan ben je vanaf dat moment ook voor deze medewerker volledig verzekerd. Heb je meer vragen? Neem dan contact op met onze specialisten.
Contact met specialist
Voorkomen is beter dan genezen. Daarom helpen wij je ook om verzuim te voorkomen. We bieden bijvoorbeeld het preventiespreekuur voor je medewerkers. En kan 1 van je medewerkers zich opleiden tot preventiemedewerker.
Bekijk de preventiediensten