Bescherm je zakelijke gegevens

Samen voorkomen we phishing en andere fraude 

Natuurlijk doen wij er alles aan om te voorkomen dat iemand misbruik maakt van jouw gegevens. Maar wat kun je zelf doen? En hoe herken je phishing?

Herken phising

Phishing betekent letterlijk ‘vissen’. Via een valse e-mail, sms, appje of brief probeert een criminele organisatie te ‘vissen’ naar jouw persoonlijke gegevens. En dan vooral naar gegevens die toegang geven tot geld. Internetcriminelen vragen bijvoorbeeld naar je gebruikersnaam of wachtwoord. Of je krijgt een link naar een valse website. Met de vraag om inloggegevens te controleren.

Centraal Beheer vraagt nooit om wachtwoorden

Jouw gebruikersnaam en wachtwoord deel je met niemand. Wij vragen je dus nooit om deze persoonlijke gegevens.

Wij sturen je wel eens linkjes via e-mail 

Centraal Beheer Zakelijk stuurt wel regelmatig een e-mail met linkjes. Via deze linkjes kun je bijvoorbeeld meer informatie op onze website bekijken. Je gegevens controleren, aanpassen of aanvullen. Of inloggen in je persoonlijke omgeving Mijn Centraal Beheer. Je kunt de link eenvoudig controleren voordat je erop klikt. Houd je muis op de link, zonder te klikken. Je ziet dan waar de link naartoe gaat. Onze links bevatten altijd 1 van onderstaande domeinnamen:

  • centraalbeheer.nl
  • click.centraalbeheer.nl
  • e.centraalbeheer.nl

Let altijd extra goed op voordat je gaat inloggen in Mijn Centraal Beheer. Twijfel je? Klik dan niet op de link. Maar ga rechtstreeks naar https://www.centraalbeheer.nl/mijncb. Op deze pagina kun je veilig inloggen.

Zo herken je onze e-mails

E-mails van Centraal Beheer Zakelijk eindigen altijd op:

  • @centraalbeheer.nl
  • @e.centraalbeheer.nl
  • @beeldbellen.centraalbeheer.nl
  • @achmea.nl

Staat er een ander adres in de afzender? Dan is deze e mail niet van Centraal Beheer Zakelijk. Daarnaast maken wij gebruik van BIMI (Brand Indicators for Message Identification). Dat is een manier om de herkenning van veilige e-mails te verbeteren. In Gmail, Yahoo!Mail en Apple Mail (met een icloud.com account) staat ons logo in jouw inbox naast de afzendernaam en onderwerpregel. En herken je dus gemakkelijk of een bericht echt is of niet.

Wat je moet doen bij ‘phishing’

Krijg je een ‘phishingmail’? Markeer deze dan in je e-mailprogramma als 'ongewenste e mail’. Krijg je een bericht van Centraal Beheer dat je niet vertrouwt? Laat het ons dan direct weten. Bel gewoon ‘Even Apeldoorn’ (055) 579 8600.

Contact via WhatsApp

Richtlijnen en voorwaarden 

Je wil contact met ons opnemen via WhatsApp. Bijvoorbeeld omdat je een vraag hebt.

WhatsApp is geen eigendom van Centraal Beheer

Gebruik je WhatsApp om berichten naar ons te sturen? Dan gelden hiervoor de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp. Je hebt daarvoor de algemene voorwaarden van WhatsApp geaccepteerd. Gegevens worden door WhatsApp in de Verenigde Staten verwerkt.

Je bent akkoord met de eigen voorwaarden van WhatsApp

Wij doen er alles aan om jouw gegevens te beschermen. Ons Privacy Statement geldt alleen niet voor WhatsApp.

Wij kunnen je ook een bericht sturen via WhatsApp

Wij gebruiken WhatsApp niet alleen om antwoord te geven op een vraag die je via WhatsApp stelt. Als onze zakelijke klant kun je ook een WhatsApp bericht van ons krijgen. Dit bericht krijg je bijvoorbeeld door jouw aanvraag voor een verzekering. Of omdat wij een vraag hebben over een lopende verzekering bij ons. Je hoeft niet te reageren op dit bericht. Je mag ook op een andere manier contact met ons opnemen als je dat prettiger vindt.

Wij verwerken en bewaren de gesprekken

Deze gegevens gebruiken we voor:

  • het afsluiten van nieuwe en het aanpassen van bestaande verzekeringen
  • het afhandelen van een schade
  • trainingsdoeleinden, coaching en het verbeteren van onze producten en processen
  • het uitvoeren van statistische analyses

De gesprekken die je via WhatsApp met ons hebt, bewaren we 1 jaar. Daarna worden ze gewist. Heb je via Whatsapp gegevens gestuurd om een verzekering te sluiten? Die gegevens bewaren we dan wel in onze systemen. Dat doen we onder andere om onze afspraken na te komen. Of om je te helpen bij een schade bijvoorbeeld.

Wil je met ons persoonlijke en/of gevoelige gegevens delen?

Wil je met ons persoonlijke gegevens delen zoals een rekeningnummer of andere gevoelige informatie? Doe dit niet via WhatsApp, maar chat met ons via de website. Of pas je gegevens aan in Mijn Centraal Beheer. Je kunt ons natuurlijk ook altijd bellen op (055) 579 8600.