Man achter laptop aan bureau

Bescherm uw zakelijke gegevens

Samen voorkomen we phishing en andere fraude 

Natuurlijk doen wij er alles aan om te voorkomen dat iemand misbruik maakt van uw gegevens. Maar wat kunt u zelf doen? En hoe herkent u phishing?

Herken phising

Phishing betekent letterlijk ‘vissen’. Via een valse e-mail, sms, appje of brief probeert een criminele organisatie te ‘vissen’ naar uw persoonlijke gegevens. En dan vooral naar gegevens die toegang geven tot geld. Internetcriminelen vragen bijvoorbeeld naar uw gebruikersnaam of wachtwoord. Of u krijgt een link naar een valse website. Met de vraag om inloggegevens te controleren.

Centraal Beheer vraagt nooit uw wachtwoorden

Uw gebruikersnaam en wachtwoord deelt u met niemand. Wij vragen u dus nooit om deze persoonlijke gegevens.

Wij sturen u wel eens linkjes via e-mail 

Centraal Beheer Zakelijk stuurt u wel regelmatig een e-mail met linkjes. Via deze linkjes kunt u bijvoorbeeld meer informatie op onze website bekijken. Uw gegevens controleren, aanpassen of aanvullen. Of inloggen in uw persoonlijke omgeving Mijn Centraal Beheer. U kunt de link eenvoudig controleren voordat u erop klikt. Houd uw muis op de link, zonder te klikken. U ziet dan waar de link naartoe gaat. Onze links bevatten altijd 1 van onderstaande domeinnamen:

  • centraalbeheer.nl
  • click.centraalbeheer.nl
  • e.centraalbeheer.nl

Let altijd extra goed op voordat u gaat inloggen in Mijn Centraal Beheer. Twijfelt u? Klik dan niet op de link. Maar ga rechtstreeks naar https://www.centraalbeheer.nl/mijncb. Op deze pagina kunt u veilig inloggen.

Zo herkent u onze e-mails

E-mails van Centraal Beheer Zakelijk eindigen altijd op:

  • @centraalbeheer.nl
  • @e.centraalbeheer.nl
  • @beeldbellen.centraalbeheer.nl
  • @achmea.nl

Staat er een ander adres in de afzender? Dan is deze e mail niet van Centraal Beheer Zakelijk. Daarnaast maken wij gebruik van BIMI (Brand Indicators for Message Identification). Dat is een manier om de herkenning van veilige e-mails te verbeteren. In Gmail, Yahoo!Mail en Apple Mail (met een icloud.com account) staat ons logo in jouw inbox naast de afzendernaam en onderwerpregel. En herken je dus gemakkelijk of een bericht echt is of niet.

Wat u moet doen bij ‘phishing’

Krijgt u een ‘phishingmail’? Markeer deze dan in uw e-mailprogramma als 'ongewenste e mail’. Krijgt u een bericht van Centraal Beheer dat u niet vertrouwt? Laat het ons dan direct weten. Bel gewoon ‘even Apeldoorn’ (055) 579 8600.

Contact via WhatsApp

Richtlijnen en voorwaarden 

U wilt contact met ons opnemen via WhatsApp. Bijvoorbeeld omdat u een vraag heeft.

WhatsApp is geen eigendom van Centraal Beheer

Gebruikt u WhatsApp om berichten naar ons te sturen? Dan gelden hiervoor de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp. U heeft daarvoor de algemene voorwaarden van WhatsApp geaccepteerd. Gegevens worden door WhatsApp in de Verenigde Staten verwerkt.

U bent akkoord met de eigen voorwaarden van WhatsApp

Wij doen er alles aan om uw gegevens te beschermen. Ons Privacy Statement geldt alleen niet voor WhatsApp.

Wij kunnen u ook een bericht sturen via WhatsApp

Wij gebruiken WhatsApp niet alleen om antwoord te geven op een vraag die u via WhatsApp stelt. Als onze zakelijke klant kunt u ook een WhatsApp bericht van ons krijgen. Dit bericht krijgt u bijvoorbeeld door uw aanvraag voor een verzekering. Of omdat wij een vraag hebben over een lopende verzekering bij ons. U hoeft niet te reageren op dit bericht. U mag ook op een andere manier contact met ons opnemen als u dat prettiger vindt.

Wij verwerken en bewaren de gesprekken

Deze gegevens gebruiken we voor:

  • het afsluiten van nieuwe en het aanpassen van bestaande verzekeringen
  • het afhandelen van een schade
  • trainingsdoeleinden, coaching en het verbeteren van onze producten en processen
  • het uitvoeren van statistische analyses

De gesprekken die u via WhatsApp met ons heeft, bewaren we 1 jaar. Daarna worden ze gewist. Heeft u via Whatsapp gegevens gestuurd om een verzekering te sluiten? Die gegevens bewaren we dan wel in onze systemen. Dat doen we onder andere om onze afspraken na te komen. Of om u te helpen bij een schade bijvoorbeeld.

Wilt u met ons persoonlijke en/of gevoelige gegevens delen?

Wilt u met ons persoonlijke gegevens delen, zoals een rekeningnummer of andere gevoelige informatie? Doe dit niet via WhatsApp, maar chat met ons via de website. Of pas uw gegevens aan in Mijn Centraal Beheer. U kunt ons natuurlijk ook altijd bellen op (055) 579 8600.