Schade melden zakelijke klanten

Meld gemakkelijk uw zakelijke schade

Heeft u schade aan bijvoorbeeld uw bedrijfsauto? Of meldt u schade namens een VvE? Wij helpen u graag verder. Dag en nacht, waar u ook bent. Heeft u schade aan uw eigen woning of privéauto? Meld uw schade dan op onze pagina voor particuliere klanten.

Kies zelf hoe u de schade bij ons meldt

Veelgestelde vragen

Heeft u dringend hulp nodig? Bel onze Alarmcentrale. Dat kan op elk moment. Dag en nacht. Waar u ook bent. Het telefoonnummer is (055) 579 7777. Geen spoed? U kunt gemakkelijk online of telefonisch uw schade melden.
Download het schadeformulier. Vul het digitaal in en verstuur het eenvoudig via e-mail. In de toelichting leest u meer over het invullen van het schadeformulier.

Hebben andere mensen het ongeluk gezien?

Vraag hun naam, adres en telefoonnummer.
  • Vul het schadeformulier in samen met de persoon met wie u het ongeluk had.
  • Schrijf duidelijk op hoe het ongeluk gebeurde.
  • Schrijf duidelijk op wat de schade is.
  • Schrijf duidelijk op wie er gewond raakte en waar.
Tip: maak foto’s van de situatie en de schade na het ongeluk!

Heeft u het formulier niet bij u? Schrijf van de andere persoon dan op:

  • Naam
  • Adres
  • Kenteken
  • Verzekeraar
Tip: Handel de schuldvraag of betaling niet meteen af. Zeg niet of u wel of niet schuldig bent. Of aansprakelijk. En betaal ook niet direct of contant voor een schade.
  1. Als iemand ernstig gewond is of overlijdt. Bel dan 112.
  2. Bij een ernstige verkeersovertreding, als door rood rijden of met alcohol op rijden. Bel dan 0900 8844.
  3. Als u ruzie krijgt met de andere persoon. Bel dan 112.
  4. Als de andere persoon weg is gegaan na de schade, zonder zijn gegevens achter te laten. Doe dan aangifte.
  5. Als u schade heeft door diefstal, inbraak of vandalisme. Doe dan aangifte.

Zo doet u aangifte

1. U gaat naar een aangesloten hersteller van ons
Wij werken samen met garages in heel Nederland. Ons schadeherstelnetwerk. Wij maakten met hen afspraken over de kwaliteit, de service en de prijzen. Dat biedt u veel voordelen.

Met welke reparateur werken jullie samen?
Er is altijd wel een reparateur bij u in de buurt. Bel de reparateur voor een afspraak. Mocht u liever naar een andere aangesloten reparateur gaan bel dan even Apeldoorn en wij zoeken de dichtstbijzijnde voor u op.

Wij vertellen u bij welke garage u de schade kunt laten repareren
Kunt u uw auto niet zelf naar de garage brengen? Gebruik dan onze haal- en brengservice.

Wij betalen de rekening direct
U hoeft de rekening niet eerst zelf te betalen. De garage stuurt u alleen een rekening voor uw eigen risico en eventueel de BTW.

U krijgt 4 jaar FOCWA-garantie op de reparatie

Reparatie of vervangend vervoer
Is uw auto meteen te maken? Dan doen de medewerkers van de Alarmcentrale dit op de plek waar u met pech staat. U betaalt dan alleen voor de onderdelen die nodig zijn voor de reparatie. Kunnen we niet binnen 2 werkdagen zorgen dat u weer veilig kunt rijden? Dan kijken wij samen met u naar een goede oplossing. Want misschien is het handig om met een huurauto, fiets, taxi of het openbaar vervoer verder te gaan. Of we regelen dat u een nacht in een hotel kunt slapen.

Is uw auto niet meer te maken?
Dan vertellen we u hoeveel we u betalen.

2. U gaat naar uw eigen autoschadebedrijf
U mag zelf kiezen naar welke garage u gaat.

Soms is een schade-expert nodig
Bel eerst even met ons voordat u de schade laat maken. Bij grotere schades bekijkt onze schade-expert wat precies de schade is en of deze is verzekerd. De schade-expert is uw aanspreekpunt en zorgt ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld. Ook het betalen van de rekening verloopt via hem. U hoeft de rekening dus niet eerst zelf te betalen.

U betaalt eerst zelf de rekening
Was er geen schade-expert nodig? Dan stuurt u de rekening naar ons. Wij betalen u het bedrag terug. We halen uw eigen risico en eventueel de BTW eraf.

Is uw auto niet meer te maken?
Dan vertellen we u hoeveel we u betalen.
U kunt de schade laten herstellen bij een door u gekozen reparateur en de nota naar ons sturen. Ook is er de mogelijkheid om de schade te laten herstellen door Autotaalglas, Carglass of Glasgarage. Wij betalen dan het schadebedrag rechtstreeks aan de reparateur. Is eigen risico en BTW van toepassing, dan worden die hierop in mindering gebracht. En als eigen risico van toepassing is, krijgt u bij ruitvervanging door Autotaalglas, Carglass of Glasgarage een korting. Het voordeel kan daarbij oplopen tot € 70,-. Voor ruitreparatie geldt geen eigen risico.

Zó geregeld
Kiest u voor reparatie door Autotaalglas, Carglass of Glasgarage? Neem dan rechtstreeks contact op met 1 van de reparateurs. Het telefoonnummer van Autotaalglas is 0800-0828. Carglass bereikt u via telefoonnummer 0800-0406. En Glasgarage is bereikbaar via telefoonnummer 0800-1246.

Autotaalglas, Carglass of Glasgarage sturen u een factuur voor het eigen risico en de BTW, als dat van toepassing is.
Na het melden van een schade gaan wij:
  • Controleren of de schade onder de verzekering valt
  • Vaststellen wat de schade is
  • Vaststellen of de schade hersteld kan worden
  • Eventueel de schade uitbetalen
  • Vaststellen wie schuldig is
  • Berekenen wat dit betekent voor uw premie
Bel (055) 579 7777 en houd uw klant- of polisnummer bij de hand.
In het geval van schades die niet gemakkelijk af te handelen zijn worden onze schade-experts ingeschakeld. De schade-expert bekijkt wat de schade is en of deze is verzekerd. Hij helpt u en beantwoordt uw vragen. Ook zorgt hij ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld.

De schade-expert helpt u bij:
  • het vaststellen van de oorzaak en de omvang van de schade
  • het herstellen of opnieuw aanschaffen van beschadigde spullen
  • Het berekenen van het schadebedrag en adviseert u in het proces
  • het voorschieten om de 1e kosten te betalen, wanneer de schade volledig hersteld is ontvangt u de rest van het schadebedrag
  • het selecteren van vakmensen uit ons netwerk en houdt contact waarbij wij alles voor u regelen. Natuurlijk mag u zelf ook de werkzaamheden uitvoeren of een andere vakman in de arm nemen

U heeft recht op contra-expertise

U kunt een eigen schade-expert inschakelen. We noemen dit een contra-expert. Deze regelt namens u de schade met ons. De kosten van de contra-expert maken deel uit van uw schade. Ze worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed. Wilt u gebruik maken van contra-expertise? Bespreekt u dit dan met onze schade-expert.
Bent u of iemand anders gewond geraakt? Dan is het belangrijk dat de persoon met letsel de best mogelijke hulp krijgt. Wij snappen dat een ongeluk heel ingrijpend is en invloed heeft op het normale leven. Wij hebben een speciale afdeling die mensen met letsel helpt met vergoedingen en hulp om hun leven weer op te pakken. Onze collega’s van Achmea Personenschade nemen contact op met de persoon die gewond is geraakt. Of met de nabestaanden, als het gaat om overlijden.
Wij doen er alles aan om ons werk te blijven doen zoals u van ons gewend bent. Onze schade-experts en schadeherstellers volgen de richtlijnen van het RIVM. En bekijken per situatie wat mogelijk is. Hierdoor kan de afhandeling van uw schade helaas langer duren dan u van ons gewend bent. Uw schade-expert houdt u hierover op de hoogte.