Schade melden zakelijke klanten

Meld gemakkelijk uw zakelijke schade

Heeft u schade aan bijvoorbeeld uw bedrijfsauto? Of meldt u schade namens een VvE? Wij helpen u graag verder. Dag en nacht, waar u ook bent. Heeft u schade aan uw eigen woning of privéauto? Meld uw schade dan op onze pagina voor particuliere klanten

Uw schadeafhandeling en het coronavirus

Wij doen er alles aan om ons werk te blijven doen zoals u van ons gewend bent. Onze schade-experts en schadeherstellers volgen de richtlijnen van het RIVM. En bekijken per situatie wat mogelijk is. Hierdoor kan de afhandeling van uw schade helaas langer duren dan u van ons gewend bent. Uw schade-expert houdt u hierover op de hoogte.

Kies zelf hoe u de schade bij ons meldt

Veelgestelde vragen

Heeft u dringend hulp nodig? Bel onze Alarmcentrale. Dat kan op elk moment. Dag en nacht. Waar u ook bent. Het telefoonnummer is (055) 579 7777. Geen spoed? U kunt gemakkelijk via onze virtuele assistent, via MijnCB of telefonisch uw schade melden. 

Download het schadeformulier. Vul het digitaal in en verstuur het eenvoudig via e-mail.
In de toelichting leest u meer over het invullen van het schadeformulier.

Hebben andere mensen het ongeluk gezien? 
Vraag hun naam, adres en telefoonnummer. 

  • Vul het schadeformulier in samen met de persoon met wie u het ongeluk had. 
  • Schrijf duidelijk op hoe het ongeluk gebeurde. 
  • Schrijf duidelijk op wat de schade is. 
  • Schrijf duidelijk op wie er gewond raakte en waar.

Tip: maak foto’s van de situatie en de schade na het ongeluk! 

Heeft u het formulier niet bij u? Schrijf van de andere persoon dan op: 

  • Naam
  • Adres
  • Kenteken
  • Verzekeraar

Tip: Handel de schuldvraag of betaling niet meteen af. Zeg niet of u wel of niet schuldig bent. Of aansprakelijk. En betaal ook niet direct of contant voor een schade.

Na het melden van een schade gaan wij:

  • Controleren of de schade onder de verzekering valt
  • Vaststellen wat de schade is
  • Vaststellen of de schade hersteld kan worden
  • Eventueel de schade uitbetalen
  • Vaststellen wie schuldig is
  • Berekenen wat dit betekent voor uw premie
Bel (055) 579 7777 en houd uw klant- of polisnummer bij de hand.

In het geval van schades die niet gemakkelijk af te handelen zijn worden onze schade-experts ingeschakeld. De schade-expert bekijkt wat de schade is en of deze is verzekerd. Hij helpt u en beantwoordt uw vragen. Ook zorgt hij ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld.

De schade-expert helpt u bij:

  • het vaststellen van de oorzaak en de omvang van de schade
  • het herstellen of opnieuw aanschaffen van beschadigde spullen
  • Het berekenen van het schadebedrag en adviseert u in het proces
  • het voorschieten om de 1e kosten te betalen, wanneer de schade volledig hersteld is ontvangt u de rest van het schadebedrag
  • het selecteren van vakmensen uit ons netwerk en houdt contact waarbij wij alles voor u regelen. Natuurlijk mag u zelf ook de werkzaamheden uitvoeren of een andere vakman in de arm nemen

U heeft recht op contra-expertise

U kunt een eigen schade-expert inschakelen. We noemen dit een contra-expert. Deze regelt namens u de schade met ons. De kosten van de contra-expert maken deel uit van uw schade. Ze worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed. Wilt u gebruik maken van contra-expertise? Bespreekt u dit dan met onze schade-expert.

Bent u of iemand anders gewond geraakt? Dan is het belangrijk dat de persoon met letsel de best mogelijke hulp krijgt. Wij snappen dat een ongeluk heel ingrijpend is en invloed heeft op het normale leven. Wij hebben een speciale afdeling die mensen met letsel helpt met vergoedingen en hulp om hun leven weer op te pakken. Onze collega’s van Achmea Personenschade nemen contact op met de persoon die gewond is geraakt. Of met de nabestaanden, als het gaat om overlijden.