Handige informatie voor jou als klant

Zakelijke Rechtsbijstandverzekering

Van het melden van een juridisch conflict tot het aanpassen van je zakelijke rechtsbijstandverzekering. Je regelt het hier.

Jouw persoonlijke of bedrijfsgegevens aanpassen 

Jouw contactgegevens of bedrijfsgegevens aanpassen? Dat regel je gemakkelijk in Mijn Centraal Beheer. Of bel met 1 van onze medewerkers. Wij helpen je graag.

Mijn Centraal Beheer

Heb je een account? In Mijn Centraal Beheer kan je eenvoudig verschillende gegevens aanpassen.

Telefonisch doorgeven

Je kan ons bellen. Je bereikt ons op werkdagen van 08.00 tot 17.30 uur.

Jouw Zakelijke Rechtsbijstandverzekering aanpassen of opzeggen

Verzekering aanpassen

Sluit de verzekering niet meer aan bij je zakelijke omstandigheden? Je kunt altijd de verzekering aanpassen. Bijvoorbeeld uitbreiden met een extra rubriek. Bel gerust ‘Even Apeldoorn’. En wij geven je tips en uitleg.
Bel (055) 579 8600

Verzekering opzeggen

Je kunt de verzekering op elk moment opzeggen. Dat kan snel en eenvoudig online via Mijn Centraal Beheer. Liever telefonisch contact? Bel (055) 579 8600.

Veelgestelde vragen over de Zakelijke Rechtsbijstandverzekering

De juristen van de onafhankelijke Stichting Achmea Rechtsbijstand helpen je met rechtsbijstand. Is het nodig, dan schakelen we externe deskundigen in.

Ja, je mag de Zakelijke rechtsbijstandverzekering op elk gewenst moment sluiten. Alleen het juridische geschil dat je al hebt, is niet verzekerd.

Met de Zakelijke Rechtsbijstandverzekering ben je voor een geschil met een leverancier standaard verzekerd. Meld je geschil hier en onze juristen helpen je graag.
Ja. Incassobijstand is standaard meeverzekerd met onze Zakelijke Rechtsbijstandsverzekering. We helpen je met rechtsbijstand vanaf het door jou gekozen minimumbedrag. Dit bedrag kies je zelf en is minimaal € 250,-. Ligt het bedrag van de schade boven het gekozen minimumbedrag? Dan staan onze juristen voor je klaar.

Soms heb je recht op een advocaat of andere jurist van jouw keuze. Dit wordt ook wel voorkeursadvocaat of vrije keuze advocaat genoemd. Dit geldt:

  • als sprake is van een belangenconflict: uw wederpartij heeft ook een rechtsbijstandverzekering en heeft ook Stichting Achmea Rechtsbijstand ingeschakeld voor dit geschil
  • als onze jurist vindt dat de oplossing van jouw geschil vraagt om een gerechtelijke of administratiefrechtelijke procedure

Als je er in dat geval voor kiest om jouw zaak uit handen te geven aan een externe deskundige, bijvoorbeeld een advocaat, schakel deze dan niet zelf in. Neem hiervoor contact op met je jurist. Stichting Achmea Rechtsbijstand verstrekt de opdracht aan deze externe deskundige.

Ja, de rubriek Arbeidsrecht kan je elk moment opzeggen.
Je bent standaard verzekerd in Nederland. Je kunt het dekkingsgebied uitbreiden met landen uit de Benelux en Duitsland. Dit geldt niet voor de dekking verhuur Onroerend goed. Je bent daarmee alleen verzekerd in Nederland.
Nee. Nadat je de verzekering heeft afgesloten is er een periode waarin je voor geschillen geen gebruik kunt maken van de verzekering. Deze periode duurt 3 maanden vanaf de ingangsdatum en heet wachttijd. In de volgende situaties geldt geen wachttijd:
  • bij een geschil over een overeenkomst. En de overeenkomst is tijdens de verzekering afgesloten;
  • als de nieuwe verzekering aansluit op een eerder rechtsbijstandverzekering. En het geschil verzekerd zou zijn onder die eerdere verzekering;
  • bij letsel door een ongeluk;
  • bij een geschil in het verkeer.