Handige informatie voor u als klant

Zakelijke Autoverzekering

Van schade melden aan uw bedrijfsauto tot het aanpassen van uw zakelijke autoverzekering. U regelt het hier.

Uw persoonlijke of bedrijfsgegevens aanpassen

Een adreswijziging of uw rekeningnummer aanpassen? Dat regelt u gemakkelijk in Mijn Centraal Beheer. Of bel met 1 van onze medewerkers. Wij helpen u graag.

Mijn Centraal Beheer

In Mijn Centraal Beheer kunt u eenvoudig verschillende gegevens aanpassen. Zoals uw adres en uw rekeningnummer.

Telefonisch doorgeven

Wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.30 uur tot 17.00 uur.

Uw Zakelijke Autoverzekering aanpassen of opzeggen

Verzekering aanpassen

Wilt u uw zakelijke autoverzekering aanpassen? Bijvoorbeeld van WA naar WA beperkt casco? Of heeft u een nieuwe (2e) bedrijfsauto? Neem dan contact op met 1 van onze medewerkers.
Bel (055) 579 8600

Verzekering opzeggen

U kunt de verzekering op ieder moment opzeggen. Dat kan snel en eenvoudig online via Mijn Centraal Beheer. Liever telefonisch contact? Bel (055) 579 8600.
Mijn Centraal Beheer

Veelgestelde vragen over de Zakelijk Autoverzekering

Stap 1: U kunt uw schade 24/7 telefonisch melden

Bel (055) 579 7777 of +31 55 579 7777 vanuit het buitenland.

Stap 2: U heeft persoonlijke contact met onze experts

Bij sommige schades komt 1 van onze experts bij u langs. Hij bekijkt wat de schade is en stelt de hoogte hiervan vast. Centraal Beheer betaalt de kosten van uw schade-expert. U betaalt géén eigen risico voor de kosten van de schade-expert

Stap 3: Wij betalen de schade

Centraal Beheer werkt samen met vakmensen die goede kwaliteit leveren. Zij sturen de rekening rechtstreeks naar Centraal Beheer. U hoeft geen geld voor te schieten. Belangrijk: een schademelding kan invloed hebben op uw premie.
Leuk om te weten: klanten geven ons een 8,1 voor het melden van schade. Dit blijkt uit het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk 2021 uitgevoerd door het Verbond van Verzekeraars.
U bent als eigenaar zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van schade. Dit doet u eenvoudig online. U kunt een schade niet verhalen op de persoon die de bedrijfsauto met toestemming heeft geleend. En schade kan gevolg hebben voor uw no-claimkorting. Goed om te weten: wij helpen u bij schade dag en nacht, waar u ook bent. Dat is een fijne gedachte.
Download het schadeformulier. Vul het digitaal in en verstuur het eenvoudig via e-mail. In de toelichting leest u meer over het invullen van het schadeformulier.

Vraag hun naam, adres en telefoonnummer.

  • Vul het schadeformulier in samen met de persoon met wie u het ongeluk had.
  • Schrijf duidelijk op hoe het ongeluk gebeurde.
  • Schrijf duidelijk op wat de schade is.
  • Schrijf duidelijk op wie er gewond raakte en waar.

Tip: maak foto’s van de situatie en de schade na het ongeluk!

  • Naam
  • Adres
  • Kenteken
  • Verzekeraar

Tip: Handel de schuldvraag of betaling niet meteen af. Zeg niet of u wel of niet schuldig bent. Of aansprakelijk. En betaal ook niet direct of contant voor een schade.

U kunt uw schadevrije jaren altijd terugvinden in Mijn Centraal Beheer. Bent u nog geen klant? Dan vindt u uw schadevrije jaren op het polisblad van uw huidige verzekering. Als u lease-rijder bent, dan kunt u uw schadevrije jaren opvragen bij de leasemaatschappij. Hoe hoger het aantal schadevrije jaren, hoe meer korting u krijgt op uw premie. Lees hier meer over schadevrije-jaren, de bonus-malusladder en no-claimkorting.
U heeft een zakelijke autoverzekering, maar gebruikt uw auto door de coronabeperkingen niet of minder. Of u bent een horecaondernemer en wilt uw bedrijfsauto inzetten voor bezorgingen. Wat is wel en niet verzekerd? Lees het antwoord op de meest gestelde vragen op onze speciale pagina over het coronavirus.
U ontvangt uw groene kaart bij het afsluiten en verlenging van uw verzekering. Bent u de groene kaart kwijt? Dan zorgen wij dat u een nieuwe groene kaart ontvangt. U vraagt via (055) 579 8600 een nieuwe groene kaart aan.