Handige informatie voor jou als klant

Zakelijke Autoverzekering

Van schade melden aan je bedrijfsauto tot het aanpassen van je zakelijke autoverzekering. Je regelt het hier.

Je persoonlijke of bedrijfsgegevens aanpassen

Een adreswijziging of je rekeningnummer aanpassen? Dat regel je gemakkelijk in Mijn Centraal Beheer. Of bel met 1 van onze medewerkers. Wij helpen je graag.

Mijn Centraal Beheer

In Mijn Centraal Beheer kun je eenvoudig verschillende gegevens aanpassen. Zoals je adres en je rekeningnummer.

Telefonisch doorgeven

Wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.30 uur tot 17.00 uur.

Je Zakelijke Autoverzekering aanpassen of opzeggen

Verzekering aanpassen

Wilt je jouw zakelijke autoverzekering aanpassen? Bijvoorbeeld van WA naar WA beperkt casco? Of heb je een nieuwe (2e) bedrijfsauto? Neem dan contact op met 1 van onze medewerkers.
Bel (055) 579 8600

Verzekering opzeggen

Je kunt de Zakelijke Autoverzekering op ieder moment opzeggen. Dat kan snel en eenvoudig online. Liever telefonisch contact? Bel (055) 579 8600.
Online opzeggen

Veelgestelde vragen over de Zakelijk Autoverzekering

Stap 1: Je kunt je schade 24/7 telefonisch melden

Bel (055) 579 7777 of +31 55 579 7777 vanuit het buitenland.

Stap 2: Je heeft persoonlijke contact met onze experts

Bij sommige schades komt 1 van onze experts bij u langs. Hij bekijkt wat de schade is en stelt de hoogte hiervan vast. Centraal Beheer betaalt de kosten van jouw schade-expert. Je betaalt géén eigen risico voor de kosten van de schade-expert

Stap 3: Wij betalen de schade

Centraal Beheer werkt samen met vakmensen die goede kwaliteit leveren. Zij sturen de rekening rechtstreeks naar Centraal Beheer. Je hoeft geen geld voor te schieten. Belangrijk: een schademelding kan invloed hebben op je premie.
Leuk om te weten: klanten geven ons een 8,1 voor het melden van schade. Dit blijkt uit het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk 2022 uitgevoerd door het Verbond van Verzekeraars.
Je bent als eigenaar zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van schade. Dit doe je eenvoudig online. Je kunt een schade niet verhalen op de persoon die de bedrijfsauto met toestemming heeft geleend. En schade kan gevolg hebben voor je no-claimkorting. Goed om te weten: wij helpen je bij schade dag en nacht, waar je ook bent. Dat is een fijne gedachte.
Download het schadeformulier. Vul het digitaal in en verstuur het eenvoudig via e-mail. In de toelichting lees je meer over het invullen van het schadeformulier.

Vraag hun naam, adres en telefoonnummer.

  • Vul het schadeformulier in samen met de persoon met wie je het ongeluk had.
  • Schrijf duidelijk op hoe het ongeluk gebeurde.
  • Schrijf duidelijk op wat de schade is.
  • Schrijf duidelijk op wie er gewond raakte en waar.

Tip: maak foto’s van de situatie en de schade na het ongeluk!

  • Naam
  • Adres
  • Kenteken
  • Verzekeraar

Tip: Handel de schuldvraag of betaling niet meteen af. Zeg niet of je wel of niet schuldig bent. Of aansprakelijk. En betaal ook niet direct of contant voor een schade.

Je kunt je schadevrije jaren altijd terugvinden in Mijn Centraal Beheer. Ben je nog geen klant? Dan vindt je jouw schadevrije jaren op het polisblad van je huidige verzekering. Als je lease-rijder bent, dan kunt je jouw schadevrije jaren opvragen bij de leasemaatschappij. Hoe hoger het aantal schadevrije jaren, hoe meer korting je krijgt op je premie. Lees hier meer over schadevrije-jaren, de bonus-malusladder en no-claimkorting.
Je ontvangt jouw groene kaart bij het afsluiten en verlenging van je verzekering. Ben je de groene kaart kwijt? Dan zorgen wij dat je een nieuwe groene kaart ontvangt. Je vraagt via (055) 579 8600 een nieuwe groene kaart aan.