Hulp bij schade Caravanverzekering

Wij helpen u zo goed en snel mogelijk

Een ongelukje met uw caravan kan gebeuren. Lees hier hoe u met onze Caravan­verzekering schade kunt melden. Wij helpen u zo goed en snel mogelijk. Zodat u snel weer verder kunt.

Wanneer schakelt u de politie in?

  • Als iemand ernstig gewond is of overlijdt. Bel dan 112.
  • Bij een ernstige verkeersovertreding. Bijvoorbeeld door rood rijden of met alcohol op rijden. Bel dan 0900-8844.
  • Als u ruzie krijgt met de andere persoon. Bel dan 112.
  • Als de andere persoon weg is gegaan na de schade zonder zijn gegevens achter te laten. Doe dan aangifte.
  • Als u schade heeft door diefstal, inbraak of vandalisme. Doe dan aangifte.

Zo doet u aangifte

Europees schadeformulier

Hebben andere mensen het ongeluk gezien?

Vraag hun naam, adres en telefoonnummer.

Vul het Europees schadeformulier samen in

Vul het schadeformulier in samen met de persoon met wie u het ongeluk had.
  • Schrijf duidelijk op hoe het ongeluk gebeurde.
  • Schrijf duidelijk op wat de schade is.
  • Schrijf duidelijk op wie er gewond raakte en waar.
Tip: maak foto’s van de situatie en de schade na het ongeluk.

Heeft u het formulier niet bij u?

Schrijf van de andere persoon dan op:
  • naam.
  • adres.
  • kenteken.
  • verzekeraar.

Handel de schuldvraag of betaling niet meteen af

Zeg niet of u wel of niet schuldig bent. Of aansprakelijk. En betaal ook niet direct voor een schade.

Uw schade in 3 stappen afgehandeld

U kunt uw schade op 3 manieren melden:

  • Online melden. U kunt meteen foto’s en bijlagen uploaden en zien hoe uw schade wordt geregeld.
  • Via de app. U kunt meteen foto’s en bijlagen uploaden en zien hoe uw schade wordt geregeld.
  • Of bel (055) 579 8250.

We vragen:

  • het kenteken van uw caravan.
  • uw telefoonnummer.
  • gegevens van de andere persoon als die gewond raakte.
En als dat nodig is:
  • schadeaangifteformulier.
  • foto van de schade.
  • Europees aanrijdingsformulier.
  • politierapport/aangifte van politie.
  • bon van de motor of de beschadigde spullen (aankoopnota of betaalbewijs).

Uw bijlagen uploadt u gemakkelijk online of in de app

Een digitaal bestand moet JPEG, PNG of PDF zijn. En mag niet groter dan 10MB zijn.

Verstuurt u uw bijlagen liever per e-mail?
Ons e-mailadres is schade.centraalbeheer@achmea.nl
Ontving u al een schadenummer? Vermeld dit in uw e-mail.

Reparatie via ons schadeherstelnetwerk

Wij werken samen met garages in heel Nederland. Ons schadeherstel­netwerk. Wij maakten met hen afspraken over de kwaliteit, de service en de prijzen.

Haal- en brengservice

Kunt u uw caravan niet zelf naar de garage brengen? Gebruik dan onze haal- en brengservice.

Wij betalen de rekening direct

U hoeft de rekening niet eerst zelf te betalen.

De garage stuurt u alleen een rekening voor uw eigen risico

Als u koos voor een eigen risico van € 300,- of € 150,- bij het afsluiten van de Caravan­verzekering.

U krijgt 4 jaar FOCWA-garantie op de reparatie. Is uw caravan niet meer te maken?

Dan hoort u van ons hoeveel geld we u betalen.

Reparatie bij uw eigen garage

U mag zelf kiezen naar welke garage u gaat. Natuurlijk kunt u ook naar uw eigen garage.

Soms is een schade-expert nodig

Bel eerst even met ons voordat u de schade laat maken. Bij grotere schades bekijkt onze schade-expert wat precies de schade is en of deze is verzekerd. De schade-expert is uw aanspreekpunt en zorgt ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld. Ook het betalen van de rekening verloopt via hem. U hoeft de rekening dus niet eerst zelf te betalen.

U betaalt eerst zelf de rekening

Was er geen schade-expert nodig? Dan stuurt u de rekening naar ons. Wij betalen u het bedrag terug. Koos u voor een eigen risico van € 300,- of € 150,- bij het afsluiten van de Caravan­verzekering? Dan halen we dat bedrag van de rekening af.

Is uw caravan niet meer te maken?

Dan vertellen we u hoeveel geld we u betalen.

Wij betalen

Wij betalen de rekening als u koos voor een garage uit ons schadeherstelnetwerk. Koos u voor uw eigen garage? Dan betaalt u eerst zelf de rekening. Wij betalen u erna terug.

Soms is een schade-expert nodig

Bij sommige schades komt onze expert bij u langs

Onze schade-expert bekijkt wat de schade is en of deze is verzekerd. Hij helpt u en beantwoordt uw vragen. Ook zorgt hij ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld.

Bent u het niet eens met onze schade-expert?

Bent u het niet eens met de hoogte van de vergoeding? U mag dan een eigen expert inschakelen. Dit noemen wij een contra-expertise. Uw expert regelt dan namens u de schade met onze expert. De kosten van uw expert maken deel uit van uw schade. Ze worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed. Wel zijn er regels. Die leest u in de verzekeringsvoorwaarden die horen bij uw verzekering. Wilt u gebruik maken van contra-expertise? Bespreekt u dit dan met onze schade-expert.

Aanschafwaarderegeling van 3 jaar

Kiest u voor een aanschafwaarderegeling van 3 jaar? En is uw caravan binnen 3 jaar total loss of gestolen? Dan krijgt u de aanschafwaarde terug bij een verzekerde schade. Het maakt niet uit of u uw caravan nieuw of 2e hands kocht. Is uw caravan na 3 jaar total loss of gestolen? Dan krijgt u de dagwaarde. Deze regeling geldt ook voor accessoires. Met accessoires bedoelen we alles wat er op of aan de caravan gemonteerd is. Was uw caravan duurder dan € 35.000,-? Dan krijgt u de dagwaarde van uw caravan plus 10% tot maximaal de aanschafwaarde. Ook voor accessoires.

Aanschafwaarderegeling van 5 jaar

Kiest u voor een aanschafwaarderegeling van 5 jaar? En is uw caravan binnen 5 jaar total loss of gestolen? U krijgt dan de aanschafwaarde terug. Het maakt niet uit of u uw caravan nieuw of 2e hands kocht. Is uw caravan na 5 jaar total loss of gestolen? Dan krijgt u de dagwaarde. Ook voor accessoires. Was uw caravan duurder dan € 35.000,-? Dan krijgt u de dagwaarde van uw caravan plus 10% tot maximaal de aanschafwaarde. Ook voor accessoires.

U krijgt vergoeding voor uw inventaris

Is de inventaris jonger dan 1 jaar? Dan krijgt u de aanschafwaarde. Als deze ouder is dan krijgt u de dagwaarde. U ontvangt maximaal het bedrag dat op uw polis staat.

Wat is het verschil tussen aanschafwaarde en dagwaarde?

De aanschafwaarde is het bedrag dat u voor uw caravan betaalde. De dagwaarde is het bedrag dat uw caravan waard was vlak voor de schade of diefstal.

Tips uit ons magazine

Callcenter

‘Alarmcentrale Eurocross, kan ik u helpen?’

Help! U heeft pech of wordt erg ziek in het buitenland. Als u bij ons een Reisverzekering heeft bent u verzekerd van hulp. U kunt dag en nacht alarmcentrale Eurocross bellen. De hulpverleners zitten voor u klaar.

Bosbrand op vakantie. En nu?

Bosbranden komen soms voor in populaire vakantielanden. Als u extra kosten moet maken door een bosbrand, kunnen we helpen. Hier leest u wanneer en hoe we dat doen.

Caravan

Noodweer op de camping. Wat kunt u doen?

Onweer, een wolkbreuk of hagelstenen zo groot als pingpongballen. Noodweer kan behoorlijke schade veroorzaken aan uw tent, camper, caravan of boot. Maar zorg altijd eerst voor uzelf!

Online uw schade melden

U wilt een schade melden? Ga naar Mijn Centraal Beheer en log in.
Inloggen