We controleren jouw gegevens als je contact opneemt
We controleren je rekeningnummer
We controleren je identiteit bij financiële producten
Als je een financieel product opent of aanpast, dan moeten we volgens de wet jouw identiteit controleren. Ook willen wij graag weten met wie wij een overeenkomst aangaan. Daarom vragen we je om jezelf veilig te identificeren met iDIN. Met iDIN log je in met de veilige en vertrouwde inlogmethode van jouw bank. Zo ontvangen wij eenmalig jouw persoonsgegevens van uw bank.
Ook bij het uitkeren van geld na een overlijden moeten wij de identiteit van de nabestaanden controleren. Voor deze controle vragen wij je meestal een kopie van jouw identiteitsbewijs. Soms is het nodig dat je je persoonlijk identificeert op een door jou gekozen locatie.
We controleren overboekingen en aflossingen
We zijn voorzichtig met e‑mail
E-mail kan eenvoudig door criminelen misbruikt worden. Daarom sturen we geen vertrouwelijke gegevens via e-mail. Ook beantwoorden we geen vragen over je financiële gegevens via e-mail. En veranderen we niet zomaar je persoonlijke gegevens als iemand dat via e-mail vraagt.
Wanneer wij je vragen om gegevens aan te passen, dan vragen wij je steeds vaker dit zelf via de app of Mijn Centraal Beheer aan te passen. Navigeer dan zelf naar de website van Centraal Beheer of de app. Klink nooit op een link. Of om ons te bellen, zodat wij direct kunnen controleren of de juiste persoon ons belt.
De meeste berichten over jouw spaar, lijfrente- en/of beleggingsrekeningen ontvang je al via onze app en Mijn Centraal Beheer. Lekker overzichtelijk en veilig! Je krijgt een seintje via e‑mailadres. En een melding van de Centraal Beheer App, als je deze hebt geïnstalleerd en de meldingen aanstaan. Zo mis je niets.