Identificatie via iDIN

Hoe gaat dat in zijn werk?

Als u klant bent of wordt bij Centraal Beheer kunnen wij u vragen zich te identificeren. 

Wat is iDIN?

iDIN betekent identificeren door in te loggen. Het is ontwikkeld door Nederlandse banken voor consumenten. U kunt met iDIN veilig en op dezelfde manier inloggen zoals u dat bij uw bank doet. Zo identificeert u zich of wordt uw leeftijd bevestigd bij bijvoorbeeld verzekerings­maatschappijen en webwinkels. U gebruikt namelijk de veilige en vertrouwde inlogmethode van uw bank.

Voor iDIN heeft u internetbankieren op uw eigen naam nodig

Gebruik uw eigen account. Heeft u nog geen internetbankieren? Dat regelt u bij uw eigen bank. U kunt het account van uw partner niet gebruiken. Wij kunnen u dan niet identificeren.

U bepaalt zelf of u de gegevens met ons deelt

Met iDIN geeft u zelf de opdracht aan uw bank voor het verstrekken van de gegevens die nodig zijn om u bij Centraal Beheer te identificeren. De Consumentenbond heeft iDIN uitgeprobeerd bij de Belastingdienst en stelt vast dat het veilig en makkelijk is en snel werkt.

Soms moet u iDIN ‘aanzetten’ of aanvragen bij uw bank

Bij de meeste banken hoeft u niets te doen om iDIN te gebruiken. Maar bij sommige banken moet u hier apart toestemming voor geven. Daarom is het handig dit bij uw bank te controleren voordat u de iDIN identificatie doet.

Wilt u meer weten over iDIN? Bekijk dan de pagina van iDIN