Veelgestelde vragen

Klushulp

1. Wat is Klushulp van Centraal Beheer

Met Klushulp van Centraal Beheer vindt u snel de juiste vakman voor klussen in en om uw huis. Zoek online de klus die u wilt laten uitvoeren, kies een datum en tijd die u uitkomt en vraag uw klus aan. Wij maken gebruik van het netwerk van onze partner Roamler Tech. Zo kunnen wij werken met vakmannen uit heel Nederland en is er altijd wel een vakman bij u in de buurt. Bij Klushulp van Centraal Beheer betaalt u dan ook geen voorrijkosten.

Mensen helpen doen we al meer dan 100 jaar. We zijn er goed in. Maar mensen veranderen. De markt verandert. Dus veranderen wij mee. Door heel Nederland nog meer hulp te bieden. En vooral gemak. Vanuit die gedachte ontwikkelen we steeds meer diensten waarmee we mensen verder helpen. Zoals onze Klushulp. Uit onderzoek blijkt dat bij veel mensen klusjes in en om het huis blijven liggen. Dat geeft irritatie en een onrustig gevoel. Met Klushulp wil Centraal Beheer u helpen om deze klussen snel en goed te regelen. Zodat u thuis weer kunt genieten en meer tijd hebt voor uw familie, vrienden, sport of hobby's.

Ja, onze Klushulp is voor klusjes in en om uw huis. Klushulp is geen verzekering en ook geen onderdeel van een verzekering. Gaat het niet om een klus, maar heeft u schade waarvoor u verzekerd bent?  Meld uw schade dan bij ons.
Nee, Klushulp is er voor iedereen. Voor iedereen die snel en gemakkelijk een betrouwbare vakman zoekt. Laat u de klus via ons uitvoeren? Dan gaat u een overeenkomst aan met ons en gelden onze voorwaarden. Voor Klushulp werken wij samen met RoamlerTech.
  • Wij werken alleen met professionele en ervaren vakmannen en -vrouwen.
  • U maakt een afspraak wanneer het u uitkomt. Dus ook 's avonds en in het weekend.
  • Wij bieden u de Komt Goed Garantie. De vakmannen doen hun uiterste best om de aangevraagde klus te klaren. Is er toch iets niet goed gegaan? Dan vragen wij dezelfde of een andere vakman de fouten of schade kosteloos te herstellen. Voor meer informatie over de Komt Goed Garantie, zie onze algemene voorwaarden.

We begrijpen dat u uw klus gewoon snel en goed geklaard wilt hebben. De vakmannen doen daar ook hun uiterste best voor. Is er toch iets niet goed gegaan? Dan bieden wij u de Komt Goed Garantie. Bent u direct na afloop van de uitgevoerde klus niet tevreden? Laat dit de vakman meteen weten, dan kan hij het oplossen. Lukt dat niet, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op nadat de klus is afgerond. En in ieder geval binnen 2 weken. Meer informatie over de Komt Goed Garantie leest u in onze algemene voorwaarden.

U kunt uw klus 24 uur per dag online aanvragen.

Heeft u een vraag? U bereikt ons het snelst via WhatsApp op nummer 06-20422962. Of stuur een e-mail naar klushulp@centraalbeheer.nl. Of bel ons op (055) 579 7676. Van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur. 

Wilt u de klus annuleren? Dan kunt u de link om te annuleren gebruiken. Deze link vindt u in de e-mail waarmee wij de afspraak hebben bevestigd.

Wij vragen alle klanten na de klus hoe ze de uitgevoerde klus en de vakman waarderen. Dit zijn de reviews die u vindt op onze site. We delen de reviews ook met onze partner en de vakmannen. Zo houden we samen de kwaliteit hoog. Het kan voorkomen dat we een inschattingsfout maakten en dat de vakman niet de juiste kwaliteit levert. We gaan dan in gesprek met onze partner. Verbetert de kwaliteit niet, dan verdwijnt deze vakman uit ons netwerk. Reviews zijn daarom heel belangrijk voor ons.

2. Hoe werkt Klushulp van Centraal Beheer

  1. Kies de klus
    Kies de klus die u wilt laten uitvoeren op een dag en tijd die u uitkomt. Vul uw gegevens in en omschrijf uw klus voor de vakman.
  2. Wij gaan op zoek naar een vakman
    We gaan meteen op zoek naar een vakman bij u in de buurt. U krijgt een bevestiging van de gemaakte afspraken per e-mail. In de e-mail staan alle gegevens van uw klusaanvraag op een rij.
  3. De vakman komt bij u langs
    In de afspraakbevestiging staan alle gegevens van de afspraak. De vakman komt langs op de afgesproken tijd. Zonder voorrijkosten.
  4. Betaal via iDEAL
    Na de klus ontvangt u van ons een e-mail met de rekening. U betaalt ons via iDEAL, met de link die in de e-mail staat. U betaalt niet aan de vakman.
U kiest uw klus op onze website. U kiest zelf de dag en het tijdvak dat u het beste uitkomt. Dan ziet u meteen het tarief. Omschrijf uw klus zo duidelijk mogelijk. U kunt ook foto’s toevoegen bij uw aanvraag. Na ontvangst van uw aanvraag gaan wij op zoek naar een vakman voor uw klus. Wij houden u dan op de hoogte via e-mail.
Nee, dat hoeft niet. U vult alleen uw naam, telefoonnummer, adresgegevens en e-mailadres in. Dat is alles wat we nodig hebben om de juiste vakman te vinden. En na de klus de rekening te versturen.
Het is natuurlijk handig als de vakman langskomt wanneer dat u het beste uitkomt. Daarom werken de vakmannen 's avonds tot 20.00 uur en in het weekend. 's Avonds en in het weekend moeten de vakmannen schuiven in hun agenda om u snel te helpen. Daarom betaalt u dan meer dan overdag. Bij het aanvragen van de klus kiest u zelf de dag en het tijdvak dat u het beste uitkomt. Dan ziet u meteen het tarief. Vaak lukt het ons om de afspraak op de door u aangevraagde dag en tijd te plannen. Lukt dat een keer niet, dan bellen we u. En kiezen we in overleg een andere tijd of dag.
Ja, u kunt 24 uur per dag online een aanvraag doen voor uw klus. Wij versturen de klusaanvraag automatisch naar vakmannen bij u in de buurt. Ook als wij gesloten zijn, kan de vakman reageren op uw aanvraag en de klusafspraak bevestigen. Tijdens openingstijden gaat dit sneller, omdat wij uw klusaanvraag dan zien binnenkomen en in de gaten kunnen houden.

Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur. Wij reageren op uw mail van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Maar u kunt altijd online een klus boeken.

Nee. Bij ons maakt u direct een afspraak voor het uitvoeren van een klus tegen een vastgesteld (uur)tarief. U kunt dus geen totaalprijs of gratis offerte aanvragen. Wel ziet u bij sommige klussen een gemiddelde prijs, zodat u een inschatting kunt maken. Let op: dit is een gemiddelde prijs. Uw totaalprijs kan dus anders zijn. U betaalt de vakman namelijk vaak per uur. Sommige klussen zijn makkelijk en snel op te lossen. Bij andere klussen is de oplossing moeilijker. En is de vakman langer bezig. Wij rekenen altijd minimaal 1 uur en de servicekosten.
Wij maken gebruik van een netwerk van vakmensen uit heel Nederland. In sommige gebieden zijn er nog te weinig vakmensen voor uw klus in de periode die u wilt. Wij doen ons uiterste best om toch een vakman voor u te vinden. Maar het kan voorkomen dat we geen juiste vakman kunnen vinden. Dan nemen we contact met u op om dat uit te leggen. En gaan we daarna nog harder op zoek om meer vakmensen te vinden bij u in de buurt.
De vakmannen en -vrouwen zijn allemaal professionals. Het zijn ZZP'ers of klusbedrijven die staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. De vakmannen zijn niet bij ons in dienst, maar maken deel uit van het netwerk van RoamlerTech. Wij weten van elke vakman wat zijn kwaliteiten zijn en voor welke klus wij hem kunnen inzetten. Zo waarborgen wij de kwaliteit en kunnen we de juiste vakman aan uw klus koppelen.
Ja. U of iemand anders moet aanwezig zijn om de vakman binnen te laten. Wij raden u aan om tot na afronding van de klus thuis te blijven. Na afloop van de klus tekent u of de persoon die aanwezig is de werkbon. Daarmee gaat u akkoord met de prijs van uw klus en de uitgevoerde werkzaamheden.
We willen zoveel mogelijk mensen helpen met hun klussen in en om het huis. Daarom voegen we regelmatig klussen toe aan ons aanbod. Zodat we u in de toekomst hopelijk wel kunnen helpen. Houdt u daarvoor onze website in de gaten? Of laat ons per e-mail klushulp@centraalbeheer.nl weten welke klus u mist.

3. Over uw klus

Ja. Wilt u de klus annuleren? Dan kunt u de link om te annuleren gebruiken. Deze link vindt u in de e-mail waarmee wij de afspraak hebben bevestigd.

Wilt u de klus wijzigen? Bel ons dan op 055 - 579 76 76.

Wilt u de afspraak afzeggen of wijzigen binnen 14 dagen na ontvangst van onze afspraakbevestiging? Dan verwijzen wij u naar de bedenktijd.

Wilt u de afspraak afzeggen of wijzigen? Dan kan dit tot 24 uur vóór de gemaakte afspraak zonder kosten te maken. Zegt u af of wijzigt u de afspraak binnen 24 uur voor de afspraak? Dan brengen wij 75% van de vaste prijs of het uurtarief in rekening. Plus de servicekosten.

Wij zien uw klusaanvraag als een uitdrukkelijk verzoek. U geeft namelijk de gewenste datum en tijdvak aan ons door. Wel kunt u binnen 14 dagen afzien van de klus. Zonder een reden op te geven. Deze termijn gaat in nadat u de afspraakbevestiging van ons heeft ontvangen.

Wilt u van de klus afzien? Stuur dan dit formulier  naar  klushulp@centraalbeheer.nl. Of laat via dit e-mailadres weten dat u gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht. Uiteraard kan dit ook telefonisch: (055) 579 7676. Of via de annuleringsknop in de afspraakbevestiging.

Maakt u gebruik van de bedenktijd minimaal 24 uur vóór de gemaakte afspraak? Dan zitten hier geen kosten aan verbonden. Bedenkt u zich op een later moment? Dus binnen 24 uur voor de afspraak, tijdens of zelfs na de klus? Wij brengen dan minimaal 75% van de vaste prijs of het uurtarief in rekening. Plus de servicekosten van €19,95.
Nee, er is geen bedenktijd bij een spoedaanvraag. U betaalt een vergoeding voor het annuleren van een spoedaanvraag. Wij brengen dan 75% van de vaste prijs of het uurtarief in rekening. Plus de servicekosten van €19,95.
U mag zelf voor de materialen zorgen of de vakman regelt dit voor u. Geeft u altijd duidelijk van tevoren aan of er materiaal nodig is en wie hier voor zorgt. U kunt dit aangeven in de omschrijving van uw klus. Wilt u liever eerst contact met de vakman? Laat u ons dit dan weten. Wij zorgen ervoor dat de vakman u van tevoren belt.
Heeft de vakman tijdens uw klus materialen nodig waarvan hij niet op de hoogte was? Dan wordt de tijd voor het halen van de materialen bij u in rekening gebracht. Wij brengen hiervoor maximaal 40 minuten in rekening.

4. De tarieven van Klushulp

We geven per klus zoveel mogelijk informatie over de prijs. Het tarief hangt af van de dag en het tijdstip waarop u de klus wilt laten uitvoeren. 's Avonds en in het weekend rekenen wij een hoger tarief.

Sommige klussen hebben een vaste prijs, andere klussen een prijs per uur. De prijzen zijn inclusief BTW. Eventuele materiaalkosten zijn niet bij de prijs inbegrepen. Als het kan vermelden we de gemiddelde duur van de klus. Zo kunt u vooraf inschatten welk bedrag u kunt verwachten. U betaalt altijd € 19,95 servicekosten per klus.

De vakman rijdt ook voor kleinere klussen graag uw kant op. Om ervoor te zorgen dat de vakman wat overhoudt aan kleinere klussen, rekenen we minimaal 1 uur. Omdat we geen voorrijkosten rekenen, bent u met het uurtarief vaak goedkoper uit. Ook al is de vakman binnen het uur klaar.

Met Klushulp bieden wij u een netwerk van vakmannen door heel Nederland. Wij proberen u zo snel mogelijk te koppelen aan de juiste vakman. Dat kost geld. Daarom rekenen wij € 19,95 servicekosten per klus.
Ja, Klushulp is voor de particuliere klant. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Nee, u betaalt geen voorrijkosten. Wij werken met een netwerk van vakmannen uit heel Nederland. En vinden altijd wel een vakman bij u in de buurt. Daarom is het niet nodig om voorrijkosten te rekenen.
Wij mogen de parkeerkosten van de vakman aan u doorberekenen. De parkeerkosten staan dan op de rekening die u van ons ontvangt na de klus. U betaalt deze kosten niet aan de vakman, maar aan ons.

5. Uw factuur en betaling

Na ondertekening van de werkbon ontvangt u per e-mail een kopie van de werkbon. En een aparte e-mail met de rekening. In deze e-mail staan de betaalgegevens en een link om de rekening meteen online aan ons te betalen. U kunt betalen via iDEAL of u kunt het bedrag overschrijven. Let op: u betaalt nooit aan de vakman, maar aan ons.

U betaalt de rekening uiterlijk 14 dagen na uitvoering van de klus aan ons. Als u dan nog niet heeft betaald, sturen wij u een herinnering.
U kunt uw factuur ook (gedeeltelijk) betalen met een Klus Cadeau kaart. Dat kan alleen wanneer u via iDEAL betaalt. Vul de code van de cadeaukaart in tijdens het betalen van de rekening. De waarde wordt direct verrekend.
Nee, dit is niet mogelijk. Na afronding van de klus ontvangt u per e-mail de rekening.

6. Vakman

Voor Klushulp hebben we een netwerk met de beste vakmannen uit heel Nederland. Dit zijn ZZP-ers of klusbedrijven die inschreven zijn bij de Kamer van Koophandel. De vakmannen komen via onze partner Roamler Tech.

Onze partner is Roamler Tech. Zij biedt een platform van onafhankelijke en gecertificeerde professionals. Roamler Tech werkt al voor grote bedrijven. Zo installeert zij de Toon voor Eneco.
Dit ligt aan de klus. Bij sommige klussen is dit niet nodig. Wilt u zelf graag vooraf contact met de vakman? Geef u dit dan aan bij in uw klusomschrijving.
U boekt een tijdsblok voor uw klus. Binnen dit tijdsblok mag u de vakman verwachten. Wij kunnen u helaas niet het precieze tijdstip geven. Dit kan afhangen van de vorige klus van de vakman of zaken als het verkeer.
Bent u ZZP'er of heeft u een klusbedrijf? En staat u ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Dan kunt u zich als vakman of -vrouw aanmelden bij Klushulp. Op de site van RoamlerTech staat meer informatie en hoe u zich kunt aanmelden.

7. Problemen met uw klus of vakman / Bent u niet tevreden?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, daarvoor onze excuses. Dit is niet hoe een vakman te werk hoor te gaan. Neem hiervoor direct contact met ons op. U neemt contact met ons op via Whatsapp (06-20422962) of bel ons op (055) 579 7676. Dan zoeken wij samen naar een oplossing.
Heeft de vakman schade veroorzaakt tijdens de klus? Dat is natuurlijk heel vervelend. Laat de vakman meteen weten dat u schade heeft. Het liefst nog voor vertrek. Lukt dat niet, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Doe dit uiterlijk binnen 2 weken nadat de klus is afgerond.
Bent u direct na afloop van de uitgevoerde klus niet tevreden? Laat dit de vakman meteen weten, dan kan hij het direct oplossen. Lukt dat niet of heeft u een andere klacht? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op maar uiterlijk binnen 2 weken nadat de klus is afgerond.