Centraal Beheer ontwikkelt in korte tijd opnieuw een innovatieve nieuwe woondienst

Woningonderhoud biedt klanten nog meer gemak

De wereld verandert en is constant in beweging. Centraal Beheer speelt in op deze veranderingen. Innovatie staat daarbij centraal. Met een innovatieve manier van werken ontwikkelt Centraal Beheer razendsnel nieuwe diensten. In mei lanceerde Centraal Beheer een nieuwe woondienst: Duurzaam Woongemak. Nu, enkele maanden later, rolt er alweer een nieuwe dienst uit de innovatiemachine van Centraal Beheer: Woningonderhoud. 

Door te experimenteren en leren lossen we klantproblemen op

Met de nieuwe diensten biedt Centraal Beheer klanten oplossingen voor problemen waar ze dagelijks tegenaan lopen. Voor de stapsgewijze en snelle ontwikkeling van nieuwe diensten werken we volgens het stage-gate model. De 1e fase van dit model helpt ons om klantproblemen te ontdekken. Aan de hand van experimenten, brainstormsessies en interviews ontdekken we wat er speelt in de markt. Op deze manier stelden we vast dat er verschillende klantproblemen zijn binnen het thema ‘wonen’. 

Mensen ervaren problemen bij het onderhouden van hun huis

Uit onderzoek bleek dat mensen hun woning graag in goede staat willen houden. Ze weten echter vaak niet wat een juiste planning en volgorde voor onderhoud aan het huis is. Ook is het lastig om een goede vakman te vinden. Om klanten meer gemak te bieden bedachten we daarom verschillende oplossingen voor het onderhoud aan huis. Deze ideeën testten we met gemiddeld 2 experimenten per week. Zo bepaalden we binnen korte tijd de best passende oplossing voor het klantprobleem. 

We ontwikkelden een nieuwe schilderdienst

De best passende oplossing bleek hulp bij schilderonderhoud te zijn. Dit is namelijk tijdrovend en het is een uitdaging om een goede vakman te vinden. Samen met onze technische partner Aiden en onderhoudsexpert MrFix werkten we in een periode van 3 maanden toe naar een MVP. De allerkleinste, meest minimale versie van een nieuwe dienst. Een kleine, specifieke doelgroep maakte deze week al kennis met de nieuwe dienst. Aan de hand van gebruikerservaringen en feedback optimaliseren we de dienst nu verder. 

Bereken eenvoudig de prijs van jouw schilderklus 

Met Woningonderhoud biedt Centraal Beheer een betrouwbaar netwerk van vakmannen. We geven vooraf (online) inzicht in de prijs en de duur van de klus. Met heldere communicatie voor, tijdens en na de klus blijven klanten altijd en tijdig op de hoogte van de planning en voortgang. Bekijk wat we met Woningonderhoud voor jou kunnen betekenen of attendeer vrienden die aan het verbouwen zijn.

Op weg naar gemak voor al het onderhoud in huis

Met Woningonderhoud lanceerde Centraal Beheer binnen korte tijd de 3e nieuwe woondienst. Met MrFix ontwikkelen we gezamenlijk een propositie om gemak te bieden in allerlei vormen van woningonderhoud. We richten ons nu verder op de optimalisatie van de schilderdienst. En op andere oplossingen voor onderhoud in huis. 

Heb je vragen? Stel ze gerust!

Mail jouw vragen naar lab55@achmea.nl. We komen graag met je in contact!