Innovatie bij Centraal Beheer leidt tot duurzame woondienst

Centraal Beheer biedt gemak met nieuwe diensten

Centraal Beheer ontwikkelt op een innovatieve manier in sneltreinvaart nieuwe diensten. Hiermee bieden we als dienstverlener gemak in heel Nederland. We onderzoeken daarom steeds met welke nieuwe diensten we dit kunnen doen. En ontwikkelen deze diensten binnen een paar maanden van idee tot oplossing. Zo liet 1 van de marktonderzoeken zien dat veel klanten zich afvragen met welke duurzame maatregelen ze met plezier kunnen wonen. Met als resultaat een nieuwe duurzame dienst.

Innovatieve manier van werken leidt tot nieuwe diensten

Centraal Beheer ontwikkelde in korte tijd 5 nieuwe diensten. Na RoadGuard, Telefoonreparatie, Klushulp en Juridische Hulp bieden we sinds 28 mei ook onze nieuwste dienst aan: Duurzaam Woongemak. Hiermee helpen we klanten hun woning te verduurzamen met zonnepanelen. Maar hoe ontwikkelt een corporate als Centraal Beheer razendsnel deze nieuwe diensten?

We werken met partners die innovatie kunnen versnellen

Via ons innovatielab, Lab55, werken we samen met startups, andere corporates, studenten en lokale ondernemers. Met als doel innovatie binnen Centraal Beheer te versnellen. Bijvoorbeeld met OneUp. OneUp helpt corporates nieuwe concepten te ontwikkelen en innovatie te versnellen. Uit onderzoek van Lab55 en OneUp bleken duurzame woonoplossingen erg interessant te zijn. Na de Klushulp dus een 2e nieuwe dienst op het gebied van wonen.

Marktonderzoek, experimenten en feedback helpen bij innovatie

Centraal Beheer werkt op een innovatieve manier. Hierdoor ontwikkelen we onze diensten soms nog sneller dan startups dat doen. Om mogelijkheden voor nieuwe diensten te vinden, doen we veel marktonderzoek. Zo onderzoeken we de ongemakken waar mensen dagelijks tegenaan lopen. En hoe wij die ongemakken kunnen oplossen. Deze ideeën ontwikkelen we tot een nieuwe dienst. Met experimenten, klantfeedback en kleine maar snelle veranderingen.

We werken als een startup en bieden diensten vroeg aan

Om snel te leren van klantfeedback en experimenten bieden we onze diensten al aan voordat ze eigenlijk ‘af’ zijn. Dit heet een zogenoemde ‘MVP’, Minimal Viable Product. Met deze 1e, meest minimale, versie van een nieuwe dienst leert Centraal Beheer van de 1e reacties van klanten. Op 28 mei konden mensen voor het eerst de nieuwe dienst Duurzaam Woongemak gebruiken. Nu is het voor ons tijd om te leren en de dienst nog verder te ontwikkelen. Door te luisteren naar onze klanten. En we zitten natuurlijk niet stil. We blijven zoeken naar meer mogelijkheden om Nederland gemak te bieden.

Heb je vragen? Stel ze gerust!

Mail jouw vragen naar lab55@achmea.nl. We komen graag met je in contact!