Centraal Beheer ontwikkelt in sneltreinvaart diensten

Centraal Beheer biedt ook diensten aan klanten en niet-klanten. Dit past in de koers van Centraal Beheer om naast verzekeringen ook diensten aan te bieden om klanten en niet-klanten altijd verder te helpen en dagelijks gemak te bieden. In 2016 lanceerde Centraal Beheer RoadGuard, de pechhulp on-demand. In 2018 volgden Telefoonreparatie, Klushulp en Juridische Hulp. Maar liefst 3 nieuwe diensten in 1 jaar tijd! Hoe doet een corporate als Centraal Beheer dit?

Alles draait om innovatie en vernieuwing

Want de ontwikkelingen gaan razendsnel! Centraal Beheer gelooft in open innovatie en werkt daarom veel samen met startups, andere corporates, studenten en ondernemers. Ook werken we samen met Startupbootcamp. Een organisatie die corporates en startups met elkaar verbindt en corporates helpt bij het versnellen van innovatie.

Lab55 verbindt de binnen- en buitenwereld met elkaar

Lab55 is het innovatielab van Centraal Beheer en een Seats2Meet-locatie op de Achmeacampus in Apeldoorn. Uit ervaring weten we dat we innovatie kunnen versnellen door slimme samenwerkingen aan te gaan. Daarom organiseert Lab55 onder andere 4 keer per jaar pitch-events waar startups hun ideeën pitchen. Deelnemers maken kans op een samenwerking met Centraal Beheer. Voor de succesvolle Klushulp werkt Centraal Beheer bijvoorbeeld samen met Zoofy. Eén van de winnaars van een pitch-event.

In 5 maanden tijd een nieuwe dienst leveren

Om binnen een korte tijd een gevalideerde dienst op de markt te brengen, werkt Centraal Beheer met het stage-gate model. We doorlopen de volgende fases:

  • Genereren en selecteren van ideeën
    In deze fase bepalen we het innovatiethema en het domein waarvoor we een nieuwe dienst ontwikkelen. Bijvoorbeeld innovatiethema ‘wonen’ en domein 'duurzaam wonen'. In onder andere brainstormsessies bedenken we ideeën die passen bij dit thema en domein. We schatten de kansen van ideeën in. We doen klantonderzoek om het grootste klantprobleem te valideren en bepalen mogelijke oplossingsrichtingen.
  • Onderzoek en ontwikkeling
    In deze fase testen klanten mogelijke oplossingen voor het klantprobleem. We gebruiken prototypes. We zoeken naar de best passende oplossing voor het probleem. Waar heeft je klant/gebruiker behoefte aan?
  • Introductie van de MVP
    We ontwikkelen een Minimum Viable Product (MVP). Dit is de allerkleinste, meest minimale, snel en goedkoop te creëren versie van de nieuwe dienst. Die voor early adopters al enige waarde bevat om daadwerkelijk te gaan gebruiken. Deze MVP introduceren we bij klanten of niet-klanten. Dit kan ook een kleine geselecteerde klantgroep zijn. We ontwikkelen deze door op basis van gebruikerservaring en feedback.
  • Optimaliseren en groeien van de dienst
    In deze fase focussen we op het aantrekken van nieuwe klantsegmenten, het optimaliseren en opschalen van de dienst en integratie met bestaande business

Wat kunt u in 2019 van Centraal Beheer verwachten?

In 2018 genereerden we 41 ideeën, kregen we 35.000 antwoorden in onze onderzoeksfase en spraken we met 89 startups. In 2019 zetten we onze koers voort en gaan we voor de introductie van meerdere nieuwe diensten op innovatiethema ‘woon’. Ook is er elk kwartaal een pitch-event waar startups hun idee kunnen pitchen dat past bij het innovatiethema en domein waar we op dat moment aan werken. Volg ons op LinkedIn of ga naar centraalbeheer.nl/lab55. Dan blijft u op de hoogte!

Heeft u vragen?

Of bent u startup en heeft u een interessant idee? Stuur dan een mail naar lab55@achmea.nl.