Centraal Beheer biedt ook diensten aan klanten en niet-klanten. Dit past in de koers van Centraal Beheer om naast verzekeringen ook diensten aan te bieden om klanten en niet-klanten altijd verder te helpen en dagelijks gemak te bieden. In 2016 lanceerde Centraal Beheer RoadGuard, de pechhulp on-demand. In 2018 volgden Telefoonreparatie, Klushulp en Juridische Hulp. In 2019 Duurzaam Woongemak en Woningonderhoud. Maar liefst 5 nieuwe diensten in korte tijd! Hoe doet een corporate als Centraal Beheer dit?
Alles draait om innovatie en vernieuwing
Lab55 verbindt de binnen- en buitenwereld met elkaar
In 5 maanden tijd een nieuwe dienst leveren
Om binnen een korte tijd een gevalideerde dienst op de markt te brengen, werkt Centraal Beheer met het stage-gate model. We doorlopen de volgende fases:
- Genereren en selecteren van ideeën
In deze fase bepalen we het innovatiethema en het domein waarvoor we een nieuwe dienst ontwikkelen. Bijvoorbeeld innovatiethema ‘wonen’ en domein 'duurzaam wonen'. In onder andere brainstormsessies bedenken we ideeën die passen bij dit thema en domein. We schatten de kansen van ideeën in. We doen klantonderzoek om het grootste klantprobleem te valideren en bepalen mogelijke oplossingsrichtingen. - Onderzoek en ontwikkeling
In deze fase testen klanten mogelijke oplossingen voor het klantprobleem. We gebruiken prototypes. We zoeken naar de best passende oplossing voor het probleem. Waar heeft je klant/gebruiker behoefte aan? - Introductie van de MVP
We ontwikkelen een Minimum Viable Product (MVP). Dit is de allerkleinste, meest minimale, snel en goedkoop te creëren versie van de nieuwe dienst. Die voor early adopters al enige waarde bevat om daadwerkelijk te gaan gebruiken. Deze MVP introduceren we bij klanten of niet-klanten. Dit kan ook een kleine geselecteerde klantgroep zijn. We ontwikkelen deze door op basis van gebruikerservaring en feedback. - Optimaliseren en groeien van de dienst
In deze fase focussen we op het aantrekken van nieuwe klantsegmenten, het optimaliseren en opschalen van de dienst en integratie met bestaande business
Wat kun je in 2021 van Centraal Beheer verwachten?
In een jaar tijd genereerden we 41 ideeën, kregen we 35.000 antwoorden in onze onderzoeksfase en spraken we met 89 startups. In 2021 zetten we onze koers voort en gaan we voor de introductie van meerdere nieuwe diensten binnen het innovatiethema ‘woon’. Volg ons op LinkedIn of ga naar centraalbeheer.nl/lab55. Dan blijft u op de hoogte!