Uw gezondheidsverklaring

Wij willen graag meer weten over uw gezondheid

  • U vult de verklaring eenvoudig online in
  • U krijgt meteen de uitslag van de beoordeling
  • 24/7 beschikbaar
test

U bent de verzekerde op een overlijdensrisicoverzekering. Een overlijdensrisicoverzekering keert uit als u overlijdt. Wij willen daarom meer weten over uw gezondheid. U vult hiervoor een gezondheidsverklaring in. De vragen gaan over ziektes of aandoeningen die u nu heeft. Of ziektes die u in het verleden had. Wij beoordelen de antwoorden op de vragen uit de gezondheidsverklaring. Zo bepalen we of de verzekering kan starten.

Vulde u de gezondheidsverklaring al in? Dan kunt u uw antwoorden en de medische beoordeling bekijken.

Bekijk antwoorden en medisch advies

Hoe werkt het invullen van een gezondheidsverklaring?

Het is belangrijk dat u zich goed voorbereid voordat u de gezondheidsverklaring invult. Lees eerst alle informatie over de gezondheidsverklaring door. Verzamel uw gegevens voordat u de gezondheidsverklaring invult. U kunt namelijk de gezondheidsverklaring in de tussentijd niet opslaan. In onze brochure ‘De vragen van onze gezondheidsverklaring’(pdf) leest u welke gegevens u nodig heeft. Wilt u weten wat u verder kunt verwachten? Lees dan onze brochure ‘Medische beoordeling’(pdf). Lees ook wat uw en onze rechten en plichten zijn.

Het Verbond van Verzekeraars geeft uitleg over de gezondheidsverklaring

Wij sturen u inloggegevens

U krijgt van ons 2 sms’jes met de inloggegevens. Daarmee kunt u de gezondheidsverklaring invullen en aan ons doorsturen. Na het invullen bent u direct verzekerd met de voorlopige dekking.

Het is belangrijk dat u eerlijk bent en geen informatie achterhoudt

U vult de gezondheidsverklaring zelf in. Dat doet u eerlijk en u laat geen antwoorden weg. Zo voorkomt u:

  • dat het langer duurt voordat de verzekering kan starten
  • dat de verzekering niet kan starten
  • dat wij achteraf niet alles kunnen uitkeren als u overlijdt (mededelingsplicht). Meer hierover leest u in de productvoorwaarden (pdf).

Twijfelt u bij de beantwoording van de vragen? Of kunt u zich niet alle eerdere klachten, ziekten of aandoeningen meer herinneren? Geef dan bij deze vragen aan over welke antwoorden u twijfelt en waarom.

Na het insturen krijgt u 2 persoonlijke aanmeldcodes. Hiermee kunt u uw antwoorden en medisch advies bekijken.

Er zijn 2 mogelijkheden

  1. De verzekering kan starten
    Wij sturen de polis op.
  2. Uw antwoorden zijn niet voldoende om de verzekering te laten starten
    Onze Medische Dienst beoordeelt uw gezondheidsverklaring. Soms heeft onze Medische Dienst meer informatie nodig. Bijvoorbeeld van uw arts. Of we vragen om een medisch onderzoek. De Medische Dienst neemt dan contact met u op. U hoort dit binnen 5 werkdagen.
    Bij een groot verzekerd bedrag moet u naar een keuring. Dit ziet u meteen als u de gezondheidsverklaring instuurt. U krijgt van ons de informatie om een afspraak te maken.

    Wilt u weten wanneer u altijd naar een keuring moet? Of meer informatie over medische keuringen en onderzoeken?

    Nadat wij alle informatie hebben beoordeeld, krijgt u van ons de uitslag. Er zijn 3 mogelijkheden:
    1. De verzekering kan starten. Wij sturen de polis op.
      Wij accepteren bijna iedereen tegen de normale premie.
    2. Wij vragen een hogere premie. Wij sturen een nieuwe offerte.
      Wij sturen u een aparte brief met uitleg over de medische beoordeling.
    3. De kans op overlijden is te hoog. De verzekering gaat niet door.
      Heel soms gaat de verzekering niet door. Dat gebeurt als wij de kans op overlijden te groot vinden. Wij sturen u dan een brief met uitleg hierover.

Video invullen gezondheidsverklaring

Verandert uw gezondheid? Geef dit aan ons door

Verandert uw gezondheid na het invullen van de gezondheidsverklaring of na de keuring? En hebben wij de polis nog niet gestuurd? Of zijn wij nog bezig met de medische beoordeling? Dan moet u dit doorgeven aan onze Medische Dienst. Dit heet mededelingsplicht.

Heeft u vragen?

De Medische Dienst is er op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur. Behalve op feestdagen. U krijgt meteen een medewerker van de Medische Dienst aan de lijn. Is het druk en moet u wachten? Dan duurt dit maximaal 5 minuten. Wilt u teruggebeld worden? Dan kunt u dit aangeven. U betaalt voor het gesprek uw normale belkosten. Mailen kan ook: gezondheid@centraalbeheer.nl.

Wij kijken anders naar uw gezondheid dan uw arts

Uw arts kijkt of hij uw gezondheid kan verbeteren. Wij kijken naar de kans op overlijden tijdens de looptijd van de verzekering.

Meer informatie over medische keuringen en onderzoeken

Het Verbond van Verzekeraars maakte 2 brochures met informatie over medische keuringen en onderzoeken. U kunt hierin nalezen wat u kunt verwachten en wat uw rechten en plichten zijn.