Centraal Beheer lanceert: Woning Onderhoudsadvies

De 2e dienst in samenwerking met Perfectkeur

Het onderhouden van een woning is een hele klus. Ieder huis is anders. Hoe weet je nu zeker of je overal aan gedacht hebt en dat je woningonderhoud op orde is? Met deze vragen in gedachten ontwikkelde Centraal Beheer een nieuwe dienst: Woning Onderhoudsadvies.

Samen met Perfectkeur starten we onze 2e dienst

De partner waar we Woning Onderhoudsadvies mee ontwikkelen is Perfectkeur. Zij zijn een onderscheidend bouwtechnisch adviesbureau. En net als Centraal Beheer dragen zij bij aan het woongenot van klanten. Zo vertelt Arjan Lugtenburg vanuit Perfectkeur “Voor optimaal wooncomfort is het belangrijk dat het onderhoud van een woning op tijd wordt uitgevoerd. Daarom gaan we samen met Centraal Beheer de uitdaging aan om gebreken in woningen te voorkomen.” Eerder dit jaar introduceerde Centraal Beheer ook al Bouwkundige keuring  met Perfectkeur.

Aafke Wiegersma, Experiment Lead bij Centraal Beheer, vertelt over de samenwerking: “De ontwikkeling van Woning Onderhoudsadvies met Perfectkeur is écht een co-creatie. Voor zowel Perfectkeur als Centraal Beheer is dit een nieuwe propositie. Dat maakt het aan de ene kant spannend en aan de andere kant ook onwijs leuk. We leren van elkaar en we leren om samen de klant nog beter te helpen.” 

Centraal beheer innoveert en leert van klantervaringen

Centraal Beheer blijft innoveren om nieuwe oplossingen te ontwikkelen die klanten gemak bieden. Dat doen we door te leren van klantervaringen. Het is belangrijk dat we in de 1e periode onderzoeken of de dienst aansluit bij de wensen en behoefte van de klant. Door samen te werken met een partner kunnen we dit in een kortere periode onderzoeken en sneller verbeteren. Na deze periode evalueren we of we samen blijven werken aan deze dienst.

Met Woning Onderhoudsadvies weet je precies wat jouw woning aan onderhoud nodig heeft

Een expert komt bij je thuis. En kijkt samen met je naar het onderhoud van je woning. Hij geeft onderhoudsadvies en vertelt waarom bepaald onderhoud belangrijk is. Na de afspraak ontvang je een onderhoudsplan op maat. Hierin staan de belangrijkste adviezen: over wanneer je welk onderhoud kunt uitvoeren en een schatting van de kosten.

Pilot periode afgerond

In de pilot periode hebben we verschillende onderzoeken gedaan. Klanten zijn wijzer geworden door het advies van de onderhoudsexpert. Een super mooi resultaat! Toch hebben we de dienst offline gehaald na de pilot periode. We hebben niet al onze onderzoeksvragen gevalideerd. De dienst in de huidige vorm sluit dus nog niet helemaal aan bij de behoefte van de klant. We hebben wel veel ideeën opgedaan om de dienst te verbeteren. Dus aan ons nu de taak om te onderzoeken of we de dienst willen aanpassen en in de toekomst alsnog in de markt gaan zetten. 

Samenwerken en met ons innoveren op het gebied van wonen?

Kan jij wat voor onze klanten betekenen en zie je mogelijkheden tot een mooie samenwerking? Stuur ons een email. We gaan graag met je in gesprek.