Deze bedrijven komen beter uit de crisis

Welke bedrijven maken een goede kans om sterk uit deze crisis te komen? Drie Harvard-professoren onderzochten in 2010 bij een kleine 5000 bedrijven hoe deze presteerden 3 jaar voordat de financiële crisis toesloeg, bij de start van de crisis in 2007, en 3 jaar later.

Welke bedrijven maken een goede kans om sterk uit deze crisis te komen? Drie Harvard-professoren onderzochten in 2010 bij een kleine 5000 bedrijven hoe deze presteerden 3 jaar voordat de financiële crisis toesloeg, bij de start van de crisis in 2007, en 3 jaar later.
De Harvard-onderzoekers kwamen tot de conclusie dat bedrijven die een optimale balans vinden tussen het verlagen van kosten (niet alleen op het gebied van medewerkers) en het vergroten van efficiency enerzijds, en het flink investeren in de toekomst anderzijds het best uit een crisis komen. Ze zijn dus defensief én progressief tegelijkertijd.
Bedrijven die meteen overgaan tot ‘crisis-modus’, hun financiële verliezen en bijbehorende risico’s zoveel mogelijk beperken, stoppen met innoveren en investeringen zoveel mogelijk uitstellen hebben de minste kans om na een crisis beter te scoren dan hun concurrenten.
Ik kan me voorstellen dat we de online proeverij ook na de crisis willen behouden
Arno Donkersloot 
ceo distilleerderij Hooghoudt