Hulp nodig? Wij staan dag en nacht voor u klaar

Onze klanten waarderen onze hulp. Wij krijgen een 8,6 voor gemak en klantgerichtheid. Wij helpen u graag.

Dringend hulp nodig? Bel onze alarmcentrale: (071) 364 6200
Staat u met pech langs de weg? Bel onze pechhulp: (055) 579 6699
Schade melden? Meld online of bel (055) 579 7777

Wanneer moet u de politie inschakelen?

  • Als iemand ernstig gewond is of overlijdt. Bel dan 112.
  • Bij een ernstige verkeersovertreding, als door rood rijden of met alcohol op rijden. Bel dan 0900 8844.
  • Als u ruzie krijgt met de andere persoon. Bel dan 112.
  • Als de andere persoon weg is gegaan na de schade, zonder zijn gegevens achter te laten. Doe dan aangifte.
  • Als u schade heeft door diefstal, inbraak of vandalisme. Doe dan aangifte.
Zo doet u aangifte

Europees schadeformulier

Download het Europees schadeformulier (pdf).

Hebben andere mensen het ongeluk gezien?
Vraag hun naam, adres en telefoonnummer.

Vul het Europees schadeformulier samen in
  • Vul het schadeformulier in samen met de persoon met wie u het ongeluk had.
  • Schrijf duidelijk op hoe het ongeluk gebeurde.
  • Schrijf duidelijk op wat de schade is.
  • Schrijf duidelijk op wie er gewond raakte en waar.
Tip: maak foto’s van de situatie en de schade na het ongeluk!

Heeft u het formulier niet bij u?
Schrijf van de andere persoon dan op:
  • naam
  • adres
  • kenteken
  • verzekeraar
Handel de schuldvraag of betaling niet meteen af
Zeg niet of u wel of niet schuldig bent. Of aansprakelijk. En betaal ook niet direct voor een schade.

Wij handelen uw schade af in 3 fases

  • Meld uw schade online
  • Of bel (055) 579 7777.
We vragen:
  • het kenteken van uw auto
  • uw polis­nummer of klant­nummer
  • uw telefoonnummer
  • gegevens van de andere persoon, als die gewond raakte
  • bijlagen als dat nodig is, zoals:
    • Schade­aangifte­formulier
    • Foto van de schade
    • Europees aanrijdings­formulier
    • Politie­rapport/aangifte van politie
    • Bon van de auto of beschadigde spullen (aankoop­nota of betaal­bewijs)
U kunt uw bijlagen per mail, online, via de app of per post aan ons versturen. Vermeld altijd uw schade­nummer.
  • Een digitaal bestand moet JPEG, PNG of PDF zijn en mag maximaal 10 MB groot zijn.
  • U kunt uw bijlagen mailen naar bwp@centraalbeheer.nl.
  • Verstuurt u de bijlagen per post?

    Centraal Beheer
    Postbus 9150
    7300 HZ Apeldoorn

Bij het afsluiten van uw Autoverzekering koos hoe u schade wilt laten herstellen. Koos u voor ons schadeherstel­netwerk of voor uw eigen schadeherstel­bedrijf?

U gaat naar een aangesloten hersteller van ons
Wij werken samen met garages in heel Nederland. Ons schadeherstelnetwerk. Wij maakten met hen afspraken over de kwaliteit, de service en de prijzen. Dat biedt u veel voordelen.

Met welke reparateur werken jullie samen?
Er is altijd wel een reparateur bij u in de buurt. Het adres vindt u op uw groene kaart. Bel de reparateur voor een afspraak. Mocht u liever naar een andere aangesloten reparateur gaan bel dan even Apeldoorn en wij zoeken de dichtstbijzijnde voor u op.

Wij vertellen u bij welke garage u de schade kunt laten repareren
Kunt u uw auto niet zelf naar de garage brengen? Gebruik dan onze haal- en brengservice.

Wij betalen de rekening direct
U hoeft de rekening niet eerst zelf te betalen. De garage stuurt u alleen een rekening voor uw eigen risico en eventueel de BTW.

U krijgt 4 jaar FOCWA-garantie op de reparatie

Reparatie of vervangend vervoer
Is uw auto meteen te maken? Dan doen de medewerkers van de Alarmcentrale dit op de plek waar u met pech staat. U betaalt dan alleen voor de onderdelen die nodig zijn voor de reparatie. Kunnen we niet binnen 2 werkdagen zorgen dat u weer veilig kunt rijden? Dan kijken wij samen met u naar een goede oplossing. Want misschien is het handig om met een huurauto, fiets, taxi of het openbaar vervoer verder te gaan. Of we regelen dat u een nacht in een hotel kunt slapen.

Is uw auto niet meer te maken?
Dan vertellen we u hoeveel we u betalen.

U gaat naar uw eigen autoschadebedrijf
U mag zelf kiezen naar welke garage u gaat.

Soms is een schade-expert nodig
Bel eerst even met ons voordat u de schade laat maken. Bij grotere schades bekijkt onze schade-expert wat precies de schade is en of deze is verzekerd. De schade-expert is uw aanspreekpunt en zorgt ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld. Ook het betalen van de rekening verloopt via hem. U hoeft de rekening dus niet eerst zelf te betalen.

U betaalt eerst zelf de rekening
Was er geen schade-expert nodig? Dan stuurt u de rekening naar ons. Wij betalen u het bedrag terug. We halen uw eigen risico en eventueel de BTW eraf.

Is uw auto niet meer te maken?
Dan vertellen we u hoeveel we u betalen.
Of wanneer wij u betalen. U moet de schade dan wel laten repareren bij een garage uit ons netwerk.

Ruit schades

U kunt de schade laten herstellen bij een door u gekozen reparateur en de nota naar ons sturen. Ook is er de mogelijkheid om de schade te laten herstellen door Autotaalglas, Carglass of Glasgarage. Wij betalen dan het schadebedrag rechtstreeks aan de reparateur. Is eigen risico en BTW van toepassing, dan worden die hierop in mindering gebracht. En als eigen risico van toepassing is, krijgt u bij ruitvervanging door Autotaalglas, Carglass of Glasgarage een korting. Het voordeel kan daarbij oplopen tot € 70,-. Voor ruitreparatie geldt geen eigen risico.

Zó geregeld

Kiest u voor reparatie door Autotaalglas, Carglass of Glasgarage? Neem dan rechtstreeks contact op met 1 van de reparateurs. Het telefoonnummer van Autotaalglas is 0800-0828. Carglass bereikt u via telefoonnummer 0800-0406. En Glasgarage is bereikbaar via telefoonnummer 0800-1246.

Autotaalglas, Carglass of Glasgarage sturen u een factuur voor het eigen risico en de BTW, als dat van toepassing is.