Vrouw belt

Autopech: wie helpt mij?

Maandagochtend, half 8. Daar sta ik dan: op de vluchtstrook van de A1. Met een lekke band. Ik heb nog nooit autopech gehad. Daarom had ik vorig jaar dat dure abonnement ook opgezegd. Maarja, nu heb ik toch wel zo’n hulpdienst nodig. Wacht eens even…die app van RoadGuard!

Onderweg 30 nov 2016 2 minuten

Ik open de app van RoadGuard

Een paar weken geleden downloadde ik de RoadGuard app. Je zit niet aan een abonnement vast, maar je betaalt pas als je hulp nodig hebt. Dat is wel zo handig. Vervolgens geef ik door wat voor soort pech ik heb. Ik hoef in de app alleen op het plaatje van een lekke band te klikken.

Ik zie meteen hoeveel ik moet betalen

Nou, dat valt mee. Ik klik dat ik hiermee akkoord ga. Ik hoef niet aan te geven waar ik langs de snelweg sta. Via de app kunnen ze dat dus blijkbaar zien. Wat een techniek toch weer!

In het scherm zie ik wie mij komt helpen

Het is Joop ten Dam van Autohulpdienst Goossens. Zelfs zijn fotootje staat erbij. Hij ziet eruit als een potige kerel die wel weet wat hij met een lekke band moet doen. Volgens de app is hij over 18 minuten bij mij. In het scherm kan ik precies zien hoever Joop nog bij mij vandaan is.

En daar is Joop!

En ja hoor! Na zo’n kwartier parkeert Joop zijn auto achter die van mij op de vluchtstrook. “Goedemorgen, mevrouw. Een lekke band? Da’s een goed begin van de werkweek!” Joop gaat direct aan het werk. Binnen 10 minuten is mijn band verwisseld.

Eenvoudig betalen

Ik kan kiezen of ik direct via iDEAL of creditcard betaal. Of ze sturen mij een e-mail, zodat ik vanavond op mijn gemak het bedrag kan overmaken. Ik kies voor het laatste.

Weer op pad

Joop gaat naar zijn volgende klus. Ik krijg nog een stevige handdruk en een grote glimlach. En ik? Ik start met een grote glimlach mijn auto. Op weg naar mijn werk. Dat was toch nog een goed begin van de werkweek!