Vragen over Duurzaam Woongemak
Nee, Duurzaam Woongemak is er voor iedereen. Voor iedereen die snel en makkelijk wil weten of zijn woning geschikt is voor zonnepanelen of isolatie. En een offerte wil aanvragen.
Mensen helpen doen we al meer dan 110 jaar. We zijn er goed in. Maar mensen veranderen. De markt verandert. Dus veranderen wij mee. Door heel Nederland nog meer hulp te bieden. En vooral gemak. Vanuit die gedachte ontwikkelen we steeds meer diensten waarmee we mensen verder helpen. Zo ook met zonnepanelen en woningisolatie. We willen mensen helpen om voorbereid te zijn op de toekomst.
Om de scan te kunnen maken hebben we jouw adresgegevens nodig. Op basis van jouw gezinssamenstelling schatten we jouw jaarverbruik of je vult dit in. Dit is voldoende om te kunnen controleren of jouw woning geschikt is voor zonnepanelen of isolatie.
Nee, dat hoeft niet. Je vult alleen jouw adresgegevens en je verbruik in. Weet je niet wat jouw jaarverbruik is? Geen probleem. We doen dan een inschatting op basis van het aantal gezinsleden in jouw huis. Hiermee kunnen we al een scan maken. Bij het aanvragen van een adviesgesprek hebben we ook je naam, e-mailadres en mobiele telefoonnummer nodig.
Nee, onze partners zijn merkonafhankelijk. Je kunt dus gewoon bij jouw eigen vertrouwde energiemaatschappij blijven. Je kunt natuurlijk altijd overstappen naar een groene energieleverancier. Zij geven vaak meer terug voor stroom die je teveel opwekt.
Voor de uitvoering van de diensten van Duurzaam Woongemak sluit je een overeenkomst met verschillende partners en onder hun voorwaarden. Wij bemiddelen hierin door je met deze partners in contact te brengen. Voor onze bemiddeling ontvangen wij een vergoeding van onze partners. Deze partners regelen alles wat met het advies, de offerte, installatie en betaling van jouw duurzame maatregelen te maken heeft.
Ja, onze partners geven aan ons door wanneer je bij hen een offerte hebt aangevraagd voor een dienst van Duurzaam Woongemak. En of je de offerte accepteert. Wij krijgen jouw contactgegevens. Wij gebruiken deze informatie onder meer voor klantonderzoek.
Wij en onze partners proberen je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent over het antwoord op jouw vraag of de afhandeling van je klacht. Dan kan je voor meer informatie terecht op het Europese platform voor alternatieve geschilbeslechting. Of stuur een e-mail naar duurzaamwoongemak@centraalbeheer.nl.