Niet tevreden?

Wij zoeken samen met jou naar een oplossing

Ben je niet tevreden over ons? Wil je een klacht doorgeven? Of laten weten wat beter kan? Geef het aan ons door. We zoeken graag samen met jou naar een oplossing.

We staan voor je klaar

Het liefst spreken wij je persoonlijk. Wij kijken dan samen wat er niet goed gaat. En bespreken met jou de beste oplossing. Wil je toch liever schriftelijk contact? Gebruik dan het klachtenformulier. Of stuur ons een brief.

Bel (055) 579 8000

Gaat het om een financieel product of levens­verzekering? Bel dan: (055) 579 8100.
Je kunt ook een belafspraak met ons maken.

Je bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur.


Vul het klachtenformulier in

Met een online formulier geef je jouw klacht eenvoudig aan ons door.

Stuur ons een brief

Centraal Beheer Klachtenbureau
Postbus 9150
7300 HZ Apeldoorn

Wat kun je van ons verwachten?

Je krijgt binnen 5 werkdagen een eerste inhoudelijke reactie van ons. Soms moeten wij wat uitzoeken om je een goed antwoord te geven. Duurt de behandeling van jouw klacht langer? Dan laten wij je weten wanneer je weer een reactie van ons kunt verwachten.
Ben je het niet eens met onze beoordeling van jouw klacht? Laat het ons weten. Wij nemen jouw klacht dan nog een keer met veel aandacht door. En kijken of wij misschien iets over het hoofd gezien hebben in onze beoordeling. Bel ons even op (055) 579 8000. Of op (055) 579 8100 voor financiële producten en overlijdens­risico­verzekeringen. Of stuur een brief naar:
Centraal Beheer Klachtenbureau
Postbus 9150
7300 HZ Apeldoorn
Natuurlijk vinden wij het heel vervelend als we niet tot een goede oplossing kunnen komen. Komen we er samen niet uit? Dan roep je de hulp in van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening of van de rechter.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Kifid is een onafhankelijke stichting die consumenten helpt met klachten over een financieel product of financiële dienst. Ben je het niet eens met ons antwoord op jouw klacht? Neem dan binnen 3 maanden na ons antwoord contact op met het Kifid. Kijk voor meer informatie en een klachtenformulier op kifid.nl.

Tuchtraad Verzekeraars

Als consument kun je niet rechtstreeks bij de Tuchtraad klagen over de eigen verzekeraar. Tuchtklachten moet je daarom eerst indienen bij het Kifid. Zij sturen de klacht door naar de Tuchtraad. Kijk voor meer informatie hierover op www.tuchtraadverzekeraars.nl.

Je kunt ook naar de rechter gaan

Als je direct naar de rechter stapt, kies je ervoor om niet naar Kifid en/of de Tuchtraad te gaan. Let op: Je kunt jouw klacht daarna niet meer bij het Kifid voorleggen. En als je naar de rechter gaat, kost dat geld. Terwijl bemiddeling door het Kifid veelal gratis is. Op rechtspraak.nl vind je hierover meer informatie. Daar lees je onder meer ook bij welke rechtbank je terecht kunt.

Meer weten over klachten?

Kijk dan eens op de speciale website van het Verbond van Verzekeraars: vanatotzekerheid.nl Daar staat op alfabetische volgorde alles beschreven rondom verzekeren. Ook over klachten.

Heb je een verbeteridee? Laat het ons weten!

Heb je een goed idee? Denk je dat iets beter of makkelijker kan? Wij horen het graag! Verbeteren doen we namelijk samen met jou.

Jouw mening en ervaring delen helpt!

Onze klanten delen iedere dag hun ervaring en mening met ons. Op ons verzoek, via een online vragenlijst. Spontaan aan de telefoon. Of in een chat. De reacties zijn heel verschillend. Positief, kritisch, opbouwend en soms heel verrassend. Dankzij deze reacties leren wij iedere dag van onze klanten. En kunnen wij je nóg beter helpen. Daar zijn we heel blij mee! Nieuwsgierig wat andere klanten van ons vinden? En wat wij hiermee doen?
Bekijk de verbeteringen