Wat gebeurt er als u een klacht indient?

Wij behandelen uw klacht met spoed. U mag rekenen op een snelle reactie. Soms moeten wij wat uitzoeken om u een goed antwoord te geven. U ontvangt in ieder geval binnen 10 werkdagen een reactie van ons.
Duurt de behandeling van uw klacht langer? Dan bellen wij u regelmatig even om u op de hoogte te houden. En wij laten weten wanneer u weer een reactie van ons kunt verwachten.
Bel ons even op (055) 579 8000. Of (055) 579 8100 voor financiële producten en overlijdensrisicoverzekeringen. Of stuur een brief naar:
Centraal Beheer Klachtenbureau
Postbus 9150
7300 HZ Apeldoorn

U kunt contact opnemen met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Kifid is een onafhankelijke stichting die consumenten helpt met klachten over een financieel product of financiële dienst. Kijk voor meer informatie en een klachtenformulier op kifid.nl.
Kifid
Postbus 93257
2509AG Den Haag
Telefoon: 070-3338999
Internet: www.kifid.nl
Of uw klacht voorleggen via het Europees ODR Platform.

U kunt ook naar de rechter gaan

Op rechtspraak.nl vindt u meer informatie. Ook bij welke rechtbank u terecht kunt.

Natuurlijk hopen wij dat dat niet nodig zal zijn.

Meer inzicht

Elk jaar maken we een klachtenrapportage (pdf). U kunt zien hoeveel klachten wij krijgen. Wat de gemiddelde doorlooptijd is. Hoeveel we klachten afwijzen. En hoeveel klachten via Kifid of de rechter zijn behandeld.

Nieuwe service na signalen van onze klanten: telefoonreparatie

Vaak bellen klanten ons over een kapotte telefoon. Soms zijn onze klanten hiervoor niet verzekerd. Dan konden wij bij reparatie niet helpen. Dat hebben we veranderd. Vanaf nu kan iedereen zijn telefoon laten repareren via het betrouwbare netwerk van Centraal Beheer.