Uw bank- of tegenrekening

Bekijken en aanpassen

In Mijn Centraal Beheer ziet u per product het bankrekeningnummer dat bij ons bekend is. Zoals de bankrekening waarmee u uw verzekeringspremies of hypotheekbedragen betaalt. De tegenrekening die u gebruikt om geld van en naar uw spaar- of beleggingsrekening over te boeken. Of de rekening waar wij uw pensioen- of lijfrente-uitkering naar overmaken.

Inloggen bij Centraal Beheer verandert.
Lees alles over Veilig Inloggen.

De manier van aanpassen kan verschillen

U past de bankrekening die u voor uw product gebruikt meestal eenvoudig direct zelf aan in Mijn Centraal Beheer. Voor sommige producten hebben wij meer gegevens nodig. Zoals een handtekening, kopie van uw identiteitsbewijs en/of een bankafschrift. Zo voorkomen wij dat iemand anders aan uw geld kan komen. Hieronder leest u hoe u uw rekeningnummer aanpast.

Uw nieuwe rekeningnummer aan ons doorgeven

Het rekeningnummer van jouw schadeverzekeringen pas je zelf direct aan in Mijn Centraal Beheer. Bijvoorbeeld van je auto-, woon-, reis-, rechtsbijstand- en (brom)fietsverzekering. Je verandert jouw betaalgegevens per verzekering.

Lukt het niet? Of staat je verzekering er niet bij? Dan kun je de aanpassing ook telefonisch aan ons doorgeven: (055) 579 8000.

Wil je een ander bankrekening gebruiken om geld over te maken van en naar jouw RentePlús Rekening? Je regelt het eenvoudig en veilig door een afbeelding van je identiteitsbewijs en een bankafschrift van de nieuwe tegenrekening in te sturen via Mijn Centraal Beheer.

De nieuwe tegenrekening moet wel op dezelfde naam staan als jouw RentePlús Rekening bij Centraal Beheer. Staat de rekening bij Centraal Beheer op 1 naam, dan moet ook de nieuwe tegenrekening op die naam staan. Dat mag ook een en/of rekening zijn. Staat de rekening bij Centraal Beheer op 2 namen, dan moet ook de nieuwe rekening op die 2 namen staan.

Vul dit formulier in. Je verstuurt het veilig via Mijn Centraal Beheer  – ‘Mijn hypotheek’ – ‘Formulier of document insturen’. Stuur ook een kopie van jouw identiteitsbewijs en een afschrift van je nieuwe rekening mee.

Wil je een ander bankrekening gebruiken om geld over te maken van en naar jouw Beleggingsrekening? Je regelt het eenvoudig en veilig door een afbeelding van je identiteitsbewijs en een bankafschrift van de nieuwe tegenrekening in te sturen via Mijn Centraal Beheer.

De nieuwe tegenrekening moet wel op dezelfde naam staan als jouw Beleggingsrekening bij Centraal Beheer. Staat de Beleggingsrekening bij Centraal Beheer op 1 naam, dan moet ook de nieuwe tegenrekening op die naam staan. Dat mag ook een en/of rekening zijn. Staat de Beleggingsrekening bij Centraal Beheer op 2 namen, dan moet ook de nieuwe rekening op die 2 namen staan.

Vul dit formulier in. Je verstuurt het veilig via Mijn Centraal Beheer  – ‘Mijn verzekeringen’ – ‘Formulier of document insturen’.
Vul dit formulier in en stuur het veilig naar ons via Mijn Centraal Beheer. Stuur ook een kopie van je identiteitsbewijs mee.

Wil je een andere bankrekening gebruiken om geld over te maken naar uw Extra Pensioen Opbouw of om jouw uitkering van Extra Pensioen Inkomen te ontvangen? Je regelt het eenvoudig en veilig door een afbeelding van je identiteitsbewijs en een bankafschrift van de nieuwe tegenrekening in te sturen via Mijn Centraal Beheer.

De nieuwe tegenrekening moet wel op dezelfde naam staan als jouw Extra Pensioen Opbouw of Extra Pensioen Inkomen bij Centraal Beheer.

Vul dit formulier in en e-mail het naar: pensioenservice@achmea.nl. Heb je een buitenlandse betaalrekening? Dan vragen we jou om € 0,01 naar ons over te maken van deze rekening. Hierover ontvang je bericht nadat jij ons het formulier heeft gestuurd.
Vul dit formulier in. Je verstuurt het veilig via Mijn Centraal Beheer  – ‘Mijn spaarrekeningen’ – ‘Formulier of document insturen’. Stuur ook een kopie van je identiteitsbewijs mee. Maak daarna € 0,01 over van jouw nieuwe bankrekening naar Centraal Beheer.
Het rekeningnummer van jouw Arbeidsongeschiktheidsverzekering pas je zelf direct aan in Mijn Centraal Beheer.