Uw rekening­nummer aanpassen

Van uw bank­rekening of tegen­rekening

Wilt u ons een ander bankrekeningnummer doorgeven? Voor veel producten past u dit eenvoudig zelf aan in Mijn Centraal Beheer. Maar soms hebben we meer gegevens nodig.

U past uw rekening­nummer voor elk product apart aan

U kiest voor elk product welke bankrekening u gebruikt. Zo kunt u bijvoorbeeld het maandbedrag van uw hypotheek met uw gezamenlijke bankrekening betalen. En uw autoverzekering met een persoonlijke bankrekening.

De manier van aanpassen kan verschillen

U past de bankrekening die u voor uw product gebruikt meestal eenvoudig direct zelf aan in Mijn Centraal Beheer. Voor sommige producten hebben wij meer gegevens nodig. Zoals een handtekening, kopie van uw identiteitsbewijs en/of een bankafschrift. Zo voorkomen wij dat iemand anders aan uw geld kan komen. Hieronder leest u hoe u uw rekeningnummer aanpast.

Uw nieuwe rekeningnummer aan ons doorgeven

Voor deze schadeverzekeringen past u uw rekeningnummer zelf aan in Mijn Centraal Beheer:

  • Autoverzekering
  • Woonverzekering
  • Doorlopende Reisverzekering
  • Rechtsbijstandverzekering
  • Persoonlijke Ongevallenverzekering

U verandert uw betaalgegevens per verzekering.

Voor andere schadeverzekeringen kunt u uw rekeningnummer nog niet zelf aanpassen. U kunt de aanpassing doorgeven aan onze chatbot CeeBee.

Aanpassing doorgeven
Wilt u de tegenrekening van uw RentePlús Rekening aanpassen? Ga dan naar Mijn Centraal Beheer. Kies bij uw Spaarproducten ‘Tegenrekening wijzigen’.

RentePlús Rekening op 1 naam

Wilt u een andere bankrekening gebruiken om geld over te maken van en naar uw RentePlús Rekening? U regelt het eenvoudig en snel in Mijn Centraal Beheer. Kies bij uw Spaarproducten ‘Tegenrekening wijzigen’. Na enkele dagen kunt uw nieuwe tegenrekening gebruiken.

Krijgt u een foutmelding in Mijn Centraal Beheer?

Volg dan de stappen hieronder

  • Stuur een e-mail naar rpr@centraalbeheer.nl.
  • Gebruik als afzender het e-mailadres dat bij ons bekend is. U vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer
  • Zet in het onderwerp van de e-mail het nummer van uw RentePlús Rekening.
  • Stuur een foto mee van uw identiteitsbewijs. Dat kan zijn:
    • een geldig paspoort
    • een geldige Nederlandse ID-kaart (voorkant en achterkant)
    • een geldig Nederlands rijbewijs

      We hoeven alleen uw naam, geboortedatum, het nummer van het identiteitsbewijs en tot wanneer uw identiteitsbewijs geldig is te zien. De pasfoto en andere gegevens maakt u eenvoudig onzichtbaar met een app van de overheid: KopieID.

  • Stuur een foto mee van een bankafschrift van de nieuwe tegenrekening. Dat mag ook een schermafdruk van internetbankieren zijn. Bedragen hoeven niet zichtbaar te zijn.

    We hoeven alleen deze gegevens zien:

    • logo van de bank
    • rekeningnummer
    • voorletters en achternaam van de rekeninghouder
    • datum van het bankafschrift. Het mag niet ouder zijn dan 2 maanden.

RentePlús Rekening op 2 namen

Wilt u de tegenrekening van uw ‘en/of’ RentePlús Rekening aanpassen? Dan hebben we de toestemming van beide rekeninghouders nodig. Gebruik hiervoor het formulier Wijzigen tegenrekening RentePlús Rekening (pdf). Wij hebben ook een kopie van uw identiteitsbewijzen en bankafschrift nodig. Zo kunnen wij uw gegevens controleren. Op het formulier staat alles precies uitgelegd.
Vul dit formulier in en stuur het veilig naar ons via Mijn Centraal Beheer. Stuur ook een kopie van uw identiteitsbewijs en een afschrift van uw nieuwe rekening mee.
Vul dit formulier in en e-mail het naar: info@centraalbeheer.nl. Wilt u in de onderwerpregel van uw e-mail ‘Gemaksbeleggen’ of ‘Fondsbeleggen’ zetten? En het rekeningnummer van uw Gemaks- of Fondsbeleggen-rekening? Stuur ook een kopie van uw identiteitsbewijs mee. Maak daarna € 0,01 over van uw nieuwe bankrekening naar Centraal Beheer.
Vul dit formulier in en e-mail het naar: risicoverzekering@centraalbeheer.nl. Wilt u in de onderwerpregel van uw e-mail ‘Overlijdensrisicoverzekering’ en uw polisnummer zetten?
Vul dit formulier in en e-mail het naar: levensverzekering@centraalbeheer.nl. Stuur ook een kopie van uw identiteitsbewijs mee. Wilt u in de onderwerpregel van uw e-mail ‘Uitvaartverzekering’ en uw polisnummer zetten?

Stuur een e-mail naar bank@centraalbeheer.nl:

  • Gebruik uw e-mailadres dat bij ons bekend is. U vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer .
  • Zet het rekeningnummer van uw Extra Pensioen Sparen in het onderwerp van uw e-mail.
  • Het nummer van de nieuwe tegenrekening zet u in de e-mail zelf.

Stuur een e-mail naar bank@centraalbeheer.nl:

  • Gebruik uw e-mailadres dat bij ons bekend is. U vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer.
  • Zet het rekeningnummer van uw Extra Pensioen Inkomen in het onderwerp van uw e-mail.
  • Het nummer van de nieuwe tegenrekening zet u in de e-mail zelf.
U past de tegenrekening van uw Garantie Inkomen Lijfrente eenvoudig aan in Mijn Centraal Beheer .
Vul dit formulier in en e-mail het naar: pensioenservice@achmea.nl.
Vul dit formulier in en e-mail het naar: levensverzekering@centraalbeheer.nl. Stuur ook een kopie van uw identiteitsbewijs mee. Wilt u in de onderwerpregel van uw e-mail ’Beleggingsverzekering’ en uw polisnummer zetten?
Vul dit formulier in en stuur het veilig naar ons via Mijn Centraal Beheer. Stuur ook een kopie van uw identiteitsbewijs mee. Maak daarna € 0,01 over van uw nieuwe bankrekening naar Centraal Beheer.
Vul dit formulier in en e-mail het naar: pensioenservice@achmea.nl. Heeft u een buitenlandse bankrekening? Dan vragen wij u om € 0,01 over te maken van uw nieuwe bankrekening naar Centraal Beheer. U ontvangt hierover nog een apart bericht.