Uw rekeningnummer

Van uw bankrekening of tegenrekening

In Mijn Centraal Beheer ziet u per product het bankrekeningnummer dat bij ons bekend is. Zoals de bankrekening waarmee u uw verzekeringspremies of hypotheekbedragen betaalt. De tegenrekening die u gebruikt om geld van en naar uw spaar- of beleggingsrekening over te boeken. Of de rekening waar wij uw pensioen- of lijfrente-uitkering naar overmaken.

U past uw rekening­nummer voor elk product apart aan

U kiest voor elk product welke bankrekening u gebruikt. Zo kunt u bijvoorbeeld het maandbedrag van uw hypotheek met uw gezamenlijke bankrekening betalen. En uw autoverzekering met een persoonlijke bankrekening.

De manier van aanpassen kan verschillen

U past de bankrekening die u voor uw product gebruikt meestal eenvoudig direct zelf aan in Mijn Centraal Beheer. Voor sommige producten hebben wij meer gegevens nodig. Zoals een handtekening, kopie van uw identiteitsbewijs en/of een bankafschrift. Zo voorkomen wij dat iemand anders aan uw geld kan komen. Hieronder leest u hoe u uw rekeningnummer aanpast.

Uw nieuwe rekeningnummer aan ons doorgeven

Het rekeningnummer van uw schadeverzekeringen past u zelf direct aan in Mijn Centraal Beheer. Bijvoorbeeld van uw auto-, woon-, reis-, rechtsbijstand- en (brom)fietsverzekering. U verandert uw betaalgegevens per verzekering.

Lukt het niet? Of staat uw verzekering er niet bij? Dan kunt u de aanpassing ook telefonisch aan ons doorgeven: (055) 579 8000.

Wilt u een andere bankrekening gebruiken om geld over te maken van en naar uw RentePlús Rekening? U regelt het eenvoudig en snel in Mijn Centraal Beheer.

De nieuwe tegenrekening moet wel op dezelfde naam staan als uw RentePlús Rekening bij Centraal Beheer. Staat de rekening bij Centraal Beheer op 1 naam, dan moet ook de nieuwe tegenrekening op die naam staan. Staat de rekening bij Centraal Beheer op 2 namen, dan moet ook de nieuwe rekening op die 2 namen staan.

Vul dit formulier in. U verstuurt het veilig via Mijn Centraal Beheer  – ‘Mijn hypotheek’ – ‘Formulier of document insturen’. Stuur ook een kopie van uw identiteitsbewijs en een afschrift van uw nieuwe rekening mee.
Vul dit formulier in. U verstuurt het veilig via Mijn Centraal Beheer  – ‘Mijn beleggingen’ – ‘Formulier of document insturen’. Stuur ook een kopie van uw identiteitsbewijs mee. Maak daarna € 0,01 over van uw nieuwe bankrekening naar Centraal Beheer.
Vul dit formulier in. U verstuurt het veilig via Mijn Centraal Beheer  – ‘Mijn verzekeringen’ – ‘Formulier of document insturen’.
Vul dit formulier in en stuur het veilig naar ons via Mijn Centraal Beheer. Stuur ook een kopie van uw identiteitsbewijs mee.

Wilt u een andere bankrekening gebruiken om geld over te maken naar uw Extra Pensioen Sparen of om uw uitkering van Extra Pensioen Inkomen te ontvangen? U regelt het eenvoudig en snel in Mijn Centraal Beheer.

De nieuwe tegenrekening moet wel op dezelfde naam staan als uw Extra Pensioen Sparen of Extra Pensioen Inkomen bij Centraal Beheer.

Vul dit formulier in en e-mail het naar: pensioenservice@achmea.nl. Heeft u een buitenlandse betaalrekening? Dan vragen we u om € 0,01 naar ons over te maken van deze rekening. Hierover ontvangt u bericht nadat u ons het formulier heeft gestuurd.
Vul dit formulier in. U verstuurt het veilig via Mijn Centraal Beheer  – ‘Mijn spaarrekeningen’ – ‘Formulier of document insturen’. Stuur ook een kopie van uw identiteitsbewijs mee. Maak daarna € 0,01 over van uw nieuwe bankrekening naar Centraal Beheer.