Een financieel product stoppen

Kies welk soort rekening

Het kan zijn dat er in jouw situatie de afgelopen tijd iets veranderd is. Waardoor je een spaarproduct wil stoppen.
Ga naar de Centraal Beheer App of Mijn Centraal Beheer en selecteer de RentePlús Rekening die je wil stoppen.  
  1. Kies ‘Stoppen rekening’ onder 'Zelf regelen' en volg de stappen
  2. Staat er nog geld op jouw RentePlús Rekening? Of heb je nog rente tegoed? Dan maken we dit over naar jouw tegenrekening.
  3. Je krijgt een e-mail met een bevestiging van het stoppen van jouw RentePlús Rekening.
Let op! Is er een RenteVast Rekening gekoppeld aan jouw RentePlús Rekening? Dan kun je de RentePlús Rekening niet stoppen. Want aan het eind van de looptijd van jouw RenteVast Rekening moeten we het geld over kunnen maken naar jouw RentePlús Rekening.  
Inloggen
  • Stuur een e-mail naar bank@centraalbeheer.nl. Gebruik hiervoor het e-mailadres dat bij ons bekend is. Dat geeft ons meer zekerheid dat de e-mail echt van jou komt. Je vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer. Zet in het onderwerp van de e-mail het rekeningnummer van jouw RenteVast Rekening.
  • Voor het stoppen met een RenteVast Rekening betaal je kosten. Uitgebreide informatie over de kosten vind je in de voorwaarden.  
  • Je betaalt geen kosten als je de RenteVast Rekening binnen 14 dagen na opening stopt. Of als je stopt in verband met overlijden, werkloosheid buiten jouw schuld, arbeidsongeschiktheid, schuldsanering of faillissement. Vermeld de situatie in de e-mail. Stuur je ook de documenten die wij nodig hebben mee? 
  • Hoef je ons geen rentenadeel te vergoeden? Dan betaal je alleen € 50,- administratiekosten. Wij halen de administratiekosten van jouw inleg af. De rest van het spaarbedrag en de opgebouwde rente storten we op jouw RentePlús Rekening. Daarna beëindigen we jouw RenteVast Rekening. 
  • Moet je ons wél een rentenadeel vergoeden? Dan ontvang je eerst een e-mail met een overzicht van de kosten. Daarna beslis je definitief of je de rekening stopt. 
  • Je kunt jouw Extra Pensioen Opbouw stoppen om een lijfrente-uitkering aan te kopen. Of om de waarde over te dragen aan een andere bank of verzekeraar.
  • Stop je jouw Extra Pensioen Opbouw om het saldo voor iets anders te gebruiken? Dan betaal je vaak veel belasting en soms revisierente aan de Belastingdienst.

Binnen 14 dagen na de opening van jouw Extra Pensioen Opbouw kun je zonder kosten stoppen. Daarna mogen wij administratiekosten in rekening brengen. Heb je een deposito bij jouw Extra Pensioen Opbouw? Dan mogen wij ook een vergoeding voor ons rentenadeel in rekening brengen. Je ontvangt dan altijd eerst een e-mail met een overzicht van de kosten. Hierover lees je meer in de voorwaarden. Heb je beleggingen bij jouw Extra Pensioen Opbouw? Dan geven we de opdracht jouw beleggingen te verkopen. De opbrengst van de verkoop voegen we toe aan het saldo op jouw Variabele renterekening van jouw Extra Pensioen Opbouw. Eventuele kosten en koersverlies zijn voor jouw rekening.

Stuur een e-mail naar bank@centraalbeheer.nl. Gebruik hiervoor het e-mailadres dat bij ons bekend is. Dat geeft ons meer zekerheid dat de e-mail echt van jou komt. Je vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer. In het onderwerp van de e-mail zet je het nummer van jouw Extra Pensioen Opbouw.

  • Binnen 14 dagen na de opening van jouw Extra Pensioen Inkomen kun je zonder kosten stoppen. Daarna mogen wij administratiekosten en een vergoeding voor ons rentenadeel in rekening brengen. Je leest hier meer over in de voorwaarden.
  • Het is niet toegestaan het geld van de rekening van jouw Extra Pensioen Inkomen op te nemen en voor iets anders te gebruiken. Je betaalt dan vaak veel belasting en revisierente aan de Belastingdienst.

Stuur een e-mail naar bank@centraalbeheer.nl. Gebruik hiervoor het e-mailadres dat bij ons bekend is. Dat geeft ons meer zekerheid dat de e-mail echt van jou komt. Je vindt dit e-mailadres in Mijn Centraal Beheer. In het onderwerp van jouw e-mail zet je het nummer van jouw Extra Pensioen Inkomen.