Veilig Identificeren

Bevestig je identiteit

We vragen je om je identiteit te bevestigen. Zo weten we zeker dat jij het bent. En houden we je gegevens samen goed beschermd. Gelukkig is deze heridentificatie online zo geregeld.

Waarom opnieuw identificeren?

Goed punt. Met de overheid werken wij aan de bestrijding van fraude, witwassen en terrorismefinanciering. Net als andere financiële instellingen moeten we de identiteit van onze klanten en hun transacties regelmatig checken. En dus vragen we ook aan jou om je te identificeren.

Het is zo geregeld

Je bevestigt je identiteit online via iDIN, de veilige identificatiemethode bij je eigen bank. Dit doe je in de beveiligde omgeving van je app of Mijn Centraal Beheer. Houd ook je identiteitsbewijs bij de hand. We vragen een aantal gegevens hiervan over te nemen.

Centraal Beheer App

Ga naar de Centraal Beheer App. Klik op de banner 'Veilig Identificeren' en volg de stappen in de app. Met een Android-apparaat kun je ook hieronder op de button klikken. 

Mijn Centraal Beheer

Ga bij ‘Beleggingen’ bij ‘Zelf regelen’ naar ‘Veilig Identificeren’. Volg de stappen.

Wat is iDIN en is het betrouwbaar?

iDIN betekent identificeren door in te loggen. Heel vertrouwd met de veilige inlogmethode bij je eigen bank. Door zo identificeren, ontvangen wij eenmalig een aantal persoons- en adresgegevens. We checken of dit klopt met onze gegevens.

iDIN is betrouwbaar en je privacy zit goed

iDIN is ontwikkeld en beveiligd door de grote banken in Nederland. Zoals Rabobank, ING, ABN Amro en SNS. Al meer dan 300 bedrijven, waaronder veel verzekeraars gebruiken iDIN om hun klanten te identificeren of te laten inloggen. Centraal Beheer doet alleen de identiteitscheck van je persoonsgegevens via je bank. Deze uitwisseling is altijd veilig en versleuteld. iDIN is net zo veilig en betrouwbaar als internetbankieren en iDEAL.

Veelgestelde vragen

Ja, zonder deze heridentificatie wordt je Beleggingsrekening in de loop van volgend jaar geblokkeerd. Wacht dit niet af. Voordat het echt zover is, geven we je natuurlijk nog een seintje.
Voor het bevestigen van je identiteit heb je een account nodig. Je maakt een account aan via onze website.
Staat je bank niet in de lijst bij de stap ‘Kies je bank’? Dan kun je een persoonlijke afspraak plannen. Op de datum en tijdstip dat het jou uitkomt. Je kiest zelf waar: thuis of bijvoorbeeld op kantoor. Wij regelen het via onze partner AMP Group. Zij nemen contact met je op voor een afspraak.
Bel dan gelijk ‘Even Apeldoorn’: (055) 579 8100. Je bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.
Als je een gezamenlijke rekening hebt, moeten beide rekeninghouders zich identificeren. Je hebt allebei een eigen account nodig.

Als je inlogt met iDIN ontvangen en verwerken we deze gegevens van jouw bank.

  • voorletter(s), tussenvoegsel(s) en achternaam
  • geboortedatum
  • geslacht
  • uniek iDIN identificatienummer
Goed om te weten: Centraal Beheer ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens.
Je regelt dit via je account van de Centraal Beheer App. Of bij je inloggegevens van Mijn Centraal Beheer. Via Zelf regelen en Veilig Identificeren.
Geen probleem. Check onze pagina over problemen met inloggen voor een oplossing.
Ontvang je van ons een e-mail over het opnieuw bevestigen van je identiteit? Dan zie je ook een melding in je persoonlijke account in de app of Mijn Centraal Beheer. Je kunt ook de afzender van de e-mail checken: deze eindigt op @centraalbeheer.nl of @e.centraalbeheer.nl. Vertrouw je het toch niet? Bel gerust Even Apeldoorn: (055) 579 8100. Je bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.