Veilig Heridentificeren

Bevestig je identiteit

We vragen je om je identiteit te bevestigen. Zo weten we zeker dat jij het bent. En houden we je gegevens samen goed beschermd. 

Heb je je identiteit op 26 juni 2025 online niet bevestigd? 
Na deze datum is dit niet meer mogelijk. We stopten je Beleggingsrekening op 1 juli 2025. We gaven opdracht tot verkoop van je beleggingen. De opbrengst gaat naar de bij ons bekende tegenrekening. Wil je toch weer beleggen bij ons? Je kunt zo weer een nieuwe Beleggingsrekening aanvragen.  

Waarom opnieuw identificeren?

Goed punt. Met de overheid werken wij aan de bestrijding van fraude, witwassen en terrorismefinanciering. Net als andere financiële instellingen moeten we de identiteit van onze klanten en hun transacties checken. 

Wat is iDIN en is het betrouwbaar?

iDIN betekent identificeren door in te loggen. Heel vertrouwd met de veilige inlogmethode bij je eigen bank. Door zo te identificeren, ontvangen wij eenmalig een aantal persoons- en adresgegevens. We checken of dit klopt met onze gegevens.

iDIN is betrouwbaar en je privacy zit goed

iDIN is ontwikkeld en beveiligd door de grote banken in Nederland. Zoals Rabobank, ING, ABN Amro en SNS. Al meer dan 300 bedrijven, waaronder veel verzekeraars gebruiken iDIN om hun klanten te identificeren of te laten inloggen. Centraal Beheer doet alleen de identiteitscheck van je persoonsgegevens via je bank. Deze uitwisseling is altijd veilig en versleuteld. iDIN is net zo veilig en betrouwbaar als internetbankieren en iDEAL.

Veelgestelde vragen

Ja, zonder deze heridentificatie stoppen we je Beleggingsrekening op 1 juli 2025. Hierover ontving je meerdere berichten. Dit deden we per e-mail, post en in je persoonlijke account. Als je je identiteit op 26 juni 2025 online niet hebt bevestigd, stopten wij je Beleggingsrekening op 1 juli 2025. We gaven opdracht tot verkoop van je beleggingen. De opbrengst gaat naar de bij ons bekende tegenrekening. Eventuele kosten en koersverlies door het stoppen van je Beleggingsrekening zijn voor je eigen rekening. Meer informatie over het verkopen van beleggingen vind je op onze website. 
Voor het bevestigen van je identiteit heb je een account nodig. Je maakt een account aan via onze website.
Staat je bank niet in de lijst bij de stap ‘Kies je bank’? Dan kreeg je een uitnodiging om een persoonlijke afspraak te plannen via onze partner AMP Group. 
Bel dan direct ‘Even Apeldoorn’: (055) 579 8100. Je bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.
Als je je identiteit op 26 juni 2025 online niet hebt bevestigd, stopten wij je Beleggingsrekening op 1 juli 2025. We gaven opdracht tot verkoop van je beleggingen. De opbrengst gaat naar de bij ons bekende tegenrekening. Eventuele kosten en koersverlies door het stoppen van je Beleggingsrekening zijn voor je eigen rekening. Meer informatie over het verkopen van beleggingen vind je op onze website. 
Als je een gezamenlijke rekening hebt, moesten beide rekeninghouders zich identificeren. Je hebt allebei een eigen account nodig. Heeft 1 van jullie zich niet geheridentificeerd op 26 juni 2025? Dan stopten we jullie Beleggingsrekening op 1 juli 2025. We gaven opdracht tot verkoop van je beleggingen. De opbrengst gaat naar de bij ons bekende tegenrekening. Eventuele kosten en koersverlies door het stoppen van je Beleggingsrekening zijn voor je eigen rekening. Meer informatie over het verkopen van beleggingen vind je op onze website. 

Als je inlogt met iDIN ontvangen en verwerken we deze gegevens van jouw bank.

  • voorletter(s), tussenvoegsel(s) en achternaam
  • geboortedatum
  • geslacht
  • uniek iDIN identificatienummer
Goed om te weten: Centraal Beheer ontvangt geen financiële gegevens, zoals saldo- of betaalgegevens.
Geen probleem. Check onze pagina over problemen met inloggen voor een oplossing.
Ontvang je van ons een e-mail over het opnieuw bevestigen van je identiteit? Dan zie je ook een melding in je persoonlijke account in de app of Mijn Centraal Beheer. Je kunt ook de afzender van de e-mail checken: deze eindigt op @centraalbeheer.nl of @e.centraalbeheer.nl. Vertrouw je het toch niet? Bel gerust Even Apeldoorn: (055) 579 8100. Je bereikt ons op maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.