Veelgestelde vragen
Schakel uw rechtsbijstand in
Uw reis- en annuleringsverzekering kan niets voor u doen
Hulp van EUclaim
Uw luchtvaartmaatschappij is ervoor verantwoordelijk dat u de bagage alsnog zo snel mogelijk ontvangt. Meld vermiste of vertraagde bagage meteen bij de bagageservice balie. Vraag om een PIR-formulier (Property Irregularity Report) en vul dit ter plekke of online in. Met dit formulier dient u een officiële klacht in. Zorg ervoor dat u een kopie van dit formulier krijgt. De luchtvaartmaatschappij gebruikt dit formulier om uw koffer te zoeken en bij u af te leveren. Heeft u 60 dagen nadat u het de PIR-formulier indiende uw bagage nog niet ontvangen? En heeft u de dekking Bagage op reis bij uw Reisverzekering afgesloten? Dan heeft u mogelijk recht op een vergoeding. U kunt de schade bij ons melden. Voeg het PIR-formulier toe. En laat ons weten welke spullen er in uw koffer of tas zitten, wanneer u ze heeft gekocht en wat ze kosten.
Raakt uw bagage op de heenreis vertraagd of vermist? Dan geeft de luchtvaartmaatschappij u waarschijnlijk een vergoeding voor de aankoop van kleding en toiletartikelen. Is dat niet zo? Betaal de kosten dan eerst zelf en dien de rekening later bij ons in. Bewaar de bonnetjes van uw aankopen. Wij vergoeden deze kosten tot maximaal € 250,- per verzekerde.