De herstelkostenprocedure geldt als u een product van ons afsluit via een verzekeringsadviseur. Er kan per ongeluk iets fout gaan. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een fout in de schrijfwijze van de naam of het adres, een verzekerd bedrag dat anders moet zijn of een ingangsdatum die niet klopt.

Vindt u een fout in de offerte of de overeenkomst? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan uw verzekeringsadviseur. Uw adviseur informeert dan Centraal Beheer hierover. En wij herstellen de fout direct.

Is de fout niet goed door ons hersteld? Geef dit dan weer zo snel mogelijk door aan uw verzekeringsadviseur. Uw adviseur stuurt dan een e-mail naar Centraal Beheer. En wij herstellen de fout nogmaals. De werkzaamheden die uw verzekeringsadviseur vanaf dit moment verricht voor het begeleiden van dit tweede herstel, komen in aanmerking voor vergoeding door ons.

De adviseur stuurt u een nota voor de herstelkosten met een toelichting daarop. Centraal Beheer ontvangt van de adviseur een kopie van deze nota.

  • Betreft het een fout die door Centraal Beheer is veroorzaakt?
  • Staan de herstelkosten in verhouding tot de schade voor de klant?
  • Is de schade voor de klant in de (kopie) nota voldoende toegelicht?

Als hier vragen over zijn, dan stemt Centraal Beheer dit direct af met de verzekeringsadviseur. U heeft daar geen omkijken naar. Als de nota (deels) niet goed is, dan past de verzekeringsadviseur deze aan of hij laat deze vervallen.

Als de herstelkosten redelijk zijn, dan vergoedt Centraal Beheer deze kosten zo snel mogelijk. Daarvoor geldt een maximum van € 250,- per fout. Centraal Beheer betaalt de vergoeding uit aan u en nooit aan de tussenpersoon.

U ontvangt de vergoeding van Centraal Beheer voor de herstelkosten.

Daarna betaalt u de nota van de verzekeringsadviseur voor de herstelkosten aan de verzekeringsadviseur. U hoeft zo niets voor te schieten.

Centraal Beheer bepaalt of de herstelkosten op de nota redelijk zijn. Dit gebeurt op basis van de volgende normen: