
Een kijkje onder de motorkap van RoadGuard
Ronkende service en goede hulp, dat is waar pechhulpdienst RoadGuard voor staat. Precies daarom werkt Michel van Kempen voor RoadGuard. 'Op pech heb je meestal geen invloed, op hoe je geholpen wordt wel', volgens Michel.
Snel op weg
On-demand pechhulpdienst RoadGuard heeft al vele mensen met autopech langs de weg geholpen. Michel van Kempen gaat voor RoadGuard de weg op én helpt pechvogels snel weer op weg. Wat maakt RoadGuard volgens hem zo bijzonder?
Eens per 4 jaar pech
Of u nou een nieuwe of een oude auto heeft, een lege accu of lekke band heeft iedereen weleens. Gemiddeld heb je volgens Michel maar eens in de 4 jaar autopech. Waarom dan een duur abonnement afsluiten als het makkelijker kan? Michel: 'Bij RoadGuard betaal je alleen voor pechhulp wanneer je het nodig hebt.'
Pechhulp voor iedereen
Zo werkt RoadGuard:
1 Meld uw pech 24/7 via app, website of telefoon.
2 Vertel wat de pech is. U weet direct hoeveel het kost.
3 We zijn er gemiddeld binnen 60 minuten. U volgt de monteur real-time op de kaart.
4 Betaal in de app via iDeal.
RoadGuard volgens klanten
Klanten waarderen RoadGuard gemiddeld met een 8,8. De app is al meer dan 300.000 keer gedownload. Kijk voor reviews van klanten op RoadGuard.

Pech op drukke snelweg
Michel: 'Je hebt het helaas niet voor het kiezen waar je pech krijgt. Een drukke snelweg is geen fijne plek om stil te staan. Wel fijn is dat je RoadGuard gemakkelijk inschakelt met de smartphone. En dat we er gemiddeld binnen 60 minuten zijn. Ook prettig is dat je in de RoadGuard app precies ziet waar we zijn. Dat stelt toch gerust. We zoeken altijd eerst een veilig plekje om aan de slag te gaan. Dan bieden we de hulp die nodig is.'
Sleutels in de auto
Als hulpdienst maak je volgens Michel van alles mee. Een lekke band, lege accu of er is verkeerd getankt. Soms kan hij mensen ook uit een vervelende situatie helpen. Michel licht toe: 'Laatst had een vrouw zichzelf buiten de auto gesloten. Met 2 kindjes, boodschappen en sleutelbos achter dichte autodeuren. Een spannend moment. Gelukkig had ze haar telefoon wel bij zich en kon ze RoadGuard inschakelen. Ik vind het fijn dat we dan zo snel kunnen helpen.'
Bierkratje achterin
Gelukkig is niet elke situatie even spannend. En maakt Michel ook grappige dingen mee. 'Ik had een keer een man die RoadGuard inschakelde vanwege een lampje dat brandde. Dat was in zijn geval gemakkelijk opgelost. Hij had een bierkratje op de achterbank van de auto gezet. Het lampje brandde omdat de gordel niet dicht zat. Tja, we konden er allebei wel om lachen', aldus de automonteur.
Conditie van uw auto
Pech overkomt iedereen weleens. Maar een paar goede tips voor een auto in topconditie heeft Michel wel: 'De APK is geen onderhoudscheck. Sla de onderhoudsbeurt van uw auto daarom niet over. Controleer ook regelmatig bandenspanning, dit voorkomt een lekke band. En houd oliepeil en koelvloeistof in de gaten. Een lege accu ontstaat sneller wanneer u vaak met de auto staat te wachten. Laat radio of lampen niet aan als de motor uit staat.'
Deel dit artikel

Geschreven door:
Willemijn