Belangrijke vragen

Ook zonder klantnummer kunt u zich aanmelden. Kiest u dan voor aanmelden met uw persoonsgegevens. Of bel (055) 579 4488 voor het opvragen van het juiste klantnummer.
U heeft waarschijnlijk meerdere klantnummers. U kan het beste zonder klantnummer inloggen. Kiest u dan voor aanmelden met uw persoonsgegevens. Of bel (055) 579 4488 voor het opvragen van het juiste klantnummer.
Alleen als uw e-mail adres bekend was bij Mijn Centraal Beheer krijgt u meteen toegang. Is uw e-mail adres nog niet bij ons bekend? U ontvangt dan via de post een activeringscode.

Dat kan meerdere oorzaken hebben.

  • Uw pensioenregeling is gewijzigd. De datum van indiensttreding is dan de datum waarop de pensioenregeling wijzigde.
  • U koos voor waardeoverdracht. Hierdoor krijgt u extra dienstjaren toegekend. De datum van indiensttreding ligt daarom vóór de werkelijke datum van indiensttreding.
  • U was te jong. De datum van indiensttreding is dan de datum waarop u oud genoeg was om deel te nemen aan de pensioenregeling.
  • Uw werkgever koos een andere pensioenuitvoerder. De datum van indiensttreding is dan de datum dat uw werkgever de pensioenregeling bij ons verzekerde.
U gaat standaard met al uw beleggingen naar de lifecycle gemiddeld. Had u garanties die niet binnen een life cycle vielen dan behoudt u deze garanties. Had u garanties die wel binnen een life cycle vielen dan vervallen deze. Wilt u deze garanties behouden laat ons dat dan schriftelijk weten. Stuur een email naar pensioenonline@achmea.nl
Als u wilt beleggen in een andere lifecycle dan gemiddeld. Of als u zelf uw beleggingsfondsen wilt kiezen. U kunt alleen zelf beleggingsfondsen kiezen nadat u een risicoprofiel heeft ingevuld. In MijnCentraal Beheer ziet u of het zelf kiezen van fondsen of de basisgarant rekening binnen uw regeling toegestaan is.
  1. Log in op uw persoonlijke website.
  2. Ga naar ‘Mijn risicoprofiel bepalen’.
  3. Vul de vragen in.
De nieuwe voorwaarden staan bij documenten. Bekijk hier ook een handleiding.