Uw hypotheekoverzicht

Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over uw hypotheekoverzicht? Bekijk de meest gestelde vragen hieronder.

Over uw hypotheekoverzicht

Wij sturen u elk jaar een overzicht van uw hypotheek. Zo kunt u precies zien hoe uw hypotheek ervoor staat. 
Is er in uw geval iets misgegaan? Dat vinden wij erg vervelend. We lossen het graag voor u op. Bel even met (055) 579 8100. Onze medewerkers laten u binnen twee werkdagen weten hoe we eventuele fouten herstellen.
U hoeft een extra aflossing niet aan te kondigen. U kunt uw extra aflossing gewoon overmaken zoals in het overzicht staat. Wij doen dan de aflossing op het eerste leningdeel waarop dat mogelijk is. Wilt u aflossen op een leningdeel dat u zelf kiest? Dan moet u dat wel aankondigen. Bijvoorbeeld door te bellen (055) 579 8100. Onze medewerkers helpen u graag.
  • Heeft u een Basis/Plus hypotheek? Eerder kreeg u advies vanuit Centraal Beheer. Dat is veranderd. Via een onafhankelijke adviseur die is aangesloten bij Centraal Beheer kunt u een adviesplichtige wijziging indienen. Heeft u nog geen adviseur? U vindt er hier eenvoudig een.
  • Heeft u een Leef Hypotheek of Thuis Hypotheek? Wijzigingen regelt u via een adviseur. Meer informatie over wijzigingen met of zonder advies vindt u hier.

Let op: Gaat u naar een adviseur? Neem dan altijd het recente overzicht van uw hypotheek mee dat u van ons heeft ontvangen.

Heeft u meerdere hypotheken bij ons? Dan ontvangt u een setje per hypotheek. Het is helaas niet mogelijk om deze samen te voegen in 1 pakket. Vanaf nu ontvangt u schriftelijke informatie over uw hypotheken wel in 1 envelop.
Zijn er aan uw hypotheek 1 of meer rekeningen of verzekeringen van Achmea gekoppeld? Dan kan het zijn dat u daarover ook post ontvangt. U ontvangt schriftelijke informatie over uw gekoppelde rekeningen over verzekeringen los van uw hypotheek­informatie.

De administratie van mijn hypotheek

Wij blijven zelf contact houden met u, zoals u gewend bent. Bijvoorbeeld aan de telefoon. Ook als u een klacht heeft, lossen wij die voor u op. Klanten die in de financiële problemen (dreigen) te komen, helpen wij ook zelf. Tot slot ontwikkelen wij zelf onze producten, bepalen we hoe we deze in de markt willen zetten en bedenken de daarbij horende marketingcampagnes. Alleen de administratieve afhandeling in het nieuwe systeem besteden we uit.
Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens en delen die niet zomaar met een andere partij. In de afspraken die we met u hebben gemaakt staat dat dit wel mag als het gaat om: “het aangaan en uitvoeren van uw verzekeringsovereenkomst of financiële dienst”. In de voorwaarden van uw hypotheek leest u hier meer over. Hoe we omgaan met uw privacy leest u in deze toelichting.