In drie stappen handelen we uw schade goed en snel af

Is het een noodgeval? Binnen 2 uur is er iemand bij u.

(055) 579 8000
Online melden
Meld via de app

We vragen:
  • uw telefoonnummer
  • uw rekeningnummer
en als dat nodig is:
  • foto van de schade
  • politierapport of aangifte van politie
  • bon van de beschadigde spullen

Verstuur uw bijlagen per e-mail of per post

Ontving u al een schadenummer? Vermeld dit in uw e-mail of brief. Een digitaal bestand moet JPEG, PNG of PDF zijn. En mag niet groter zijn dan 10MB. Ons e-mailadres is schade.centraalbeheer@achmea.nl.

Postadres:
Centraal Beheer
Postbus 9150
7300 HZ Apeldoorn

Zeg niet of u wel of niet schuldig bent

Ontvangt u een brief waarin iemand u aansprakelijk stelt? Of een dagvaarding? Stuur deze dan aan ons door en vermeld het schadenummer.

Aangifte bij de politie

Bij diefstal, inbraak of vandalisme is het belangrijk dat u aangifte doet bij de politie. Dit kan op verschillende manieren:

Zo doet u aangifte in het buitenland

Bent u in het buitenland? U kunt aangifte doen op het politiebureau in de plaats waar het gebeurde. Zorg dat u een bewijs van aangifte meeneemt naar huis.
Is de schade verzekerd en bent u aansprakelijk? Dan bekijken we hoe groot de schade is. En nemen we contact op met de ander voor een goede afhandeling van de schade.

De dagwaarde is het bedrag dat uw spullen vlak voor de schade waard waren. Dit bedrag is nodig om gelijkwaardige spullen te kopen. Spullen van dezelfde soort en kwaliteit. Slijtage en ouderdom tellen mee.

Veroorzaakte u schade aan iemand anders?

Dan kijken we naar alle extra kosten die hierdoor ontstaan. En we kijken naar de inkomsten die wegvallen.

Weten we zeker dat we de ander moeten betalen?

Dan betalen we rechtstreeks aan de ander. U hoeft niets voor te schieten.