Stormschade. Wat nu?

Dit moet je doen bij schade

Je hebt stormschade. Vervelend! Bij storm kan het extra druk zijn aan de telefoon. Je meldt je schade dan sneller via onze app of online. Heeft je schade spoed? Dan gaan wij er direct mee aan de slag. Voor kleinere schades kan het iets langer duren.

Je schade in 3 stappen afgehandeld

Gegevens zoals ouderdom, afmetingen, materialen, merk, type en andere kenmerken helpen ons een goede inschatting van de schade te maken. We kijken samen naar de beste oplossing voor jou.
  • Online melden. Je kunt meteen foto’s en bijlagen uploaden en zien hoe je schade wordt geregeld. Heel gemakkelijk.
  • Via de app. Ook in de app voeg je gemakkelijk foto’s, offertes en andere documenten toe. En volg je de status van je schademelding.
  • Bel ‘Even Apeldoorn’: (055) 579 8250. Bij een grote storm melden veel klanten hun schade bij ons. Daardoor kan het aan de telefoon drukker zijn dan normaal.
  • Is het een noodgeval?
    Bel ons dan: (0)55 579 7955. Binnen 2 uur is er iemand bij jou. Onze hersteller voert een noodreparatie uit als dat nodig is. Lees wat je doet in geval van nood.
  • Laat de schade herstellen door een reparateur uit ons netwerk
    De reparateur neemt contact met je op om een afspraak te maken. En komt langs wanneer het jou uitkomt. Wij betalen de kosten direct aan de reparateur. Je betaalt het eigen risico van € 250,-.
  • Je laat de schade repareren door een reparateur die jij zelf kiest
    Maak duidelijke foto’s van de schade. Ook krijgen we graag een offerte met daarop deze gegevens:
     
    • Welke werkzaamheden zijn nodig?
    • Hoeveel uur werk denkt de reparateur nodig te hebben?
    • Welke materialen heeft de reparateur nodig?
    • Wat kosten deze materialen?
    • Wat is het BTW percentage?
    • Wat zijn de afmetingen van de beschadigde delen?
    Bij akkoord krijg je 50% van het totaalbedrag van de offerte van ons. Wij trekken het eigen risico van € 250,- van dit bedrag af. De andere 50% krijg je nadat de schade is hersteld. Je kunt de rekening na herstel uploaden in Mijn Centraal Beheer. Of naar ons mailen.
  • Je repareert de schade zelf
    Ben je handig? Dan mag je de schade aan je woning of spullen ook zelf repareren. Wij betalen dan de gemaakte kosten voor het materiaal. We hebben dan wel een nota nodig. En we betalen € 15,- per gewerkt uur. Het eigen risico van € 250,- trekken we van de rekening af.

Wat kan ik doen in geval van nood?

Is er een noodsituatie ontstaan en is daardoor een spoedreparatie nodig? Bel ons: (0)55 579 7955. Je krijgt een noodreparatie als dat nodig is. Binnen 2 uur is er iemand bij jou. Bij een grote storm kan dit langer duren.

Natuurlijk probeer je verdere (water)schade te voorkomen. Haal bijvoorbeeld je inboedel van de grond. Dek af met plastic als dat mogelijk is. Sla waardevolle spullen op bij familie of kennissen. Kun je niet in je huis blijven? Kijk dan of je tijdelijk bij familie of kennissen kunt blijven. Wij betalen de redelijke kosten voor de maatregelen die jij neemt om verdere schade voorkomen.

Voorbeelden waarbij een schademelding spoed heeft:

  • Je kunt niet meer in uw woning slapen
  • Je kunt niet meer veilig wonen of werken
  • Extreme wateroverlast

Heeft je schade geen spoed? Meld je schade dan online of bel een andere dag. Daardoor kunnen wij mensen die een noodreparatie nodig hebben, sneller helpen.