Taxatie van uw bedrijfspand en inventaris

Dan weet u vooraf welk bedrag u ontvangt na een schade

Brand of storm veroorzaakt schade aan uw pand en inventaris en nu blijkt dat u onderverzekerd bent. Uw verzekeraar keert veel minder uit dan u dacht. En de overige kosten moet u zelf betalen. Een scenario waar je als ondernemer niet aan moeten denken. Laat daarom uw bedrijfspand en inventaris taxeren. Maak direct online een afspraak. 

  • Binnen 1 werkdag contact over een offerte voor een taxatie op maat
  • Taxatie op uw locatie wanneer het u uitkomt
  • Speciaal tarief als u de taxatie aanvraagt via Centraal Beheer.
Ook als u geen klant bij ons bent.
€ 300,-
Vanaf prijs en excl. btw

De modules

Vanaf € 300,-

Taxatie voor uw pand

Laat uw pand taxeren, zodat u nooit onderverzekerd bent. Vraag direct aan offerte aan voor de taxatie van uw bedrijfspand. 

Vanaf € 375,-

Taxatie voor uw inventaris

Wilt u alleen uw inventaris laten taxeren? Dit is zeker de moeite waard als u kostbare spullen heeft staan. Vraag dan direct een offerte aan. 

Prijs op aanvraag

Taxatie voor uw pand en inventaris

Wilt u zowel uw bedrijfspand als uw inventaris laten taxeren? Vraag dan direct een offerte aan.

Uw bedrijfspand laten taxeren bespaart veel geld bij schade 

Uw pand na schade weer opbouwen kost veel geld. Dat bedrag staat los van de marktwaarde of verkoopwaarde. Daarom is het belangrijk dat u weet wat de herbouwwaarde van uw bedrijfspand is. Deze herbouwwaarde bepaalt namelijk wat uw verzekeraar uitbetaalt bij schade. Laat daarom de herbouwwaarde van uw bedrijfspand taxeren. En geef dit door aan uw verzekeraar. Zo bent u nooit onderverzekerd. Dat geeft zekerheid en rust. Want op extra kosten zit u na zo’n schade niet te wachten.  

Ook uw inventaris laten taxeren is verstandig

Uw inventaris vervangen kost veel geld. Want ongemerkt heeft u meer staan dan u denkt. Daarom is het belangrijk dat u weet wat uw inventaris waard is. En vergeet niet om de waarde ook door te geven aan uw verzekeraar. Zo kunt u na een schade snel weer verder met ondernemen.

Wat kost een taxatie?

Hieronder vindt u een overzicht van de kosten exclusief btw en inclusief reiskosten. Deze tarieven zijn per locatie, risicoadres of object. Een goede bouwtekening moet aanwezig zijn. Een conceptrapport kan alleen bij een inventaris-taxatie. Heeft u een monument, woonhuis, kunst of kostbaarheden die u wilt laten taxeren? Dat kan! Neem dan contact op met Lengkeek voor het tarief.

Kosten voor het taxeren van uw bedrijfspand

Tarieven gelden per object (bijgebouwen tot € 50.000,- worden meegenomen bij het hoofdobject).

Een vastgestelde waarde tot: Promillage Minimum tarief
€ 2.500.000,- 0,175 ‰ € 300,-
€ 5.000.000,- 0,15 ‰ € 437,50
€ 10.000.000,- 0,125 ‰ € 750,-
€ 25.000.000,- 0,075 ‰ € 1.250,-
> € 25.000.000,- op aanvraag

Kosten voor het taxeren van uw inventaris

Tarieven kunst, antiek en kostbaarheden op aanvraag. Tarieven gelden per locatie. De tarieven zijn gebaseerd op de beschikking over investeringslijsten en activa-staten.

Met een vastgestelde waarde Promillage Minimum tarief
€ 500.000,- € 250,- + 0,50 ‰ € 375,-
€ 2.500.000,- € 250,- + 0,45 ‰ € 500,-
€ 5.000.000,- € 250,- + 0,40 ‰ € 1.375,-
€ 10.000.000,- € 250,- + 0,35 ‰ € 2.250,-
> € 10.000.000,- op aanvraag

Wij kiezen voor Lengkeek

De deskundige, gecertificeerde taxateurs van Lengkeek zijn gespecialiseerd in het bepalen van verzekerde waarde. Zij taxeren bedrijfspanden en inventaris bij u op locatie. Lengkeek beschikt al jaren over het ISO 9001 certificaat. En niet zonder reden. Zij gaan en staan voor kwaliteit, continuïteit en tevreden klanten. De taxatierapporten van Lengkeek worden door Centraal Beheer geaccepteerd.

Hoe werkt het

  • U vult het formulier in met uw bedrijfsgegevens
  • Binnen 1 werkdag neemt Lengkeek contact met u op voor een afspraak
  • Binnen 10 werkdagen ontvangt u de taxatie van uw bedrijfspand en/of inventaris
  • U ontvangt een factuur die u gemakkelijk kunt voldoen

Veelgestelde vragen

Een taxatie is altijd 6 jaar geldig. Uw verzekeraar bepaalt de geldigheid van de waardebepaling en de garantie tegen onderverzekering. Dit kan dus per verzekeraar verschillen. 
Een waardebepaling is een vereenvoudigde waardering en heeft niet de status van een taxatie. In een waardebepaling wordt meestal de juiste verzekerde waarde van het gebouw, de inventaris en eventueel het huurdersbelang meegenomen. Dit maakt het gemakkelijk voor verzekeraars om te bepalen of de eigendommen wel voldoende verzekerd zijn. Meestal wordt een waardebepaling gekoppeld aan een garantie tegen onderverzekering. 

Wilt u een waardebepaling laten doen? Ook dat regelt Centraal Beheer voor u. 

Wat is de Ondernemerswinkel?

De Ondernemerswinkel is een platform met zakelijke diensten en oplossingen. Voor situaties en vragen waar u in uw dagelijks werk tegen aanloopt en wat hulp bij kunt gebruiken. U betaalt achteraf. U hoeft nog geen klant bij ons te zijn. 

Centraal Beheer-kwaliteit

Wij kozen alvast uitstekende leveranciers voor u uit de markt. Dan heeft u daar geen omkijken naar. 

Altijd een oplossing

Niet tevreden? En komt u er met de leverancier niet uit? Dan bemiddelen wij. En helpen we zoeken naar een oplossing waarmee u tevreden bent. 

Binnen 1 werkdag contact

U heeft een situatie die u zo snel mogelijk wilt afronden. Na uw bestelling neemt de leverancier binnen één werkdag contact met u op.

Misschien ook wat voor u?

Waardebepaling bedrijfspand

De waardebepaling van uw bedrijfspand op afstand uitgevoerd door een gecertificeerd taxateur. Zo heeft u binnen 1 werkdag inzicht in de herbouwwaarde van uw bedrijfspand.

Vanaf € 75,- ex. btw

SCIOS Scope 10-keuring

De meeste branden hebben een elektrische oorzaak. Voorkomen is beter dan genezen. Laat uw elektrische installatie controleren op mankementen. 

Vanaf € 460,- ex. btw

SCIOS Scope 12-keuring

De SCIOS Scope 12-keuring is een elektrische inspectie van uw hele zonnestroominstallatie. De inspecteur kijkt dan naar de brandrisico's en de elektrische veiligheid.

Vanaf € 415,- ex. btw