Schade Melden

Gemakkelijk en snel online schade melden

U kunt gemakkelijk online, telefonisch of via de virtuele assistent uw schade melden.

Meld uw schade online via onze virtuele assistent.

loader Bezig met laden.

Hoe kunnen wij u helpen?

Vraag het Centraal Beheer

Centraal Beheer schrijft een bericht...

De Bedrijfsauto en VvE schades kunt u gemakkelijk zelf melden via online schademelding. Liever telefonisch contact of bij spoed, dan kunt u ons bellen op: (055) 579 7777. Wilt u een VvE schade melden, dan kunt u ons bellen op (055) 579 8039. Na 17.30u wordt u voor meldingen met spoed geholpen door onze alarmcentrale.

Arbeidsongeschiktheid

Wilt u een arbeidsongeschiktheid melden, ga dan naar het meldingen formulier voor AOV


Telefonisch contact

Voor overige schademeldingen kunt u ons bellen

Voor alle andere schades kunt u ons bereiken op de onderstaande telefoonnummers, als het moet 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Alarm­centrale glas­schade

Schade Rechts­bijstand

Overige schades

U kunt uw schade doorgeven aan een van onze schade-experts. Wanneer u ook belt: u wordt altijd persoonlijk te woord gestaan. Onze specialisten vertellen u direct wat u moet doen. Eventueel kunnen zij direct hulp inschakelen om schade te verhelpen of om erger te voorkomen.


De schade-expert

Bij sommige schades komt onze schade-expert bij u langs

De schade-expert bekijkt wat de schade is en of deze is verzekerd. Hij helpt u en beantwoordt uw vragen. Ook zorgt hij ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld.

Uw informatie is belangrijk bij het bepalen van de schade

De schade-expert stelt de oorzaak en de omvang van de schade vast. En heeft informatie van u nodig. Bijvoorbeeld een lijst met beschadigde of verloren spullen.

Maak een lijst met beschadigde of verloren spullen

De schade-expert stelt de oorzaak en de omvang van de schade vast. Hiervoor heeft hij informatie van u nodig.

U overlegt over het herstellen van de schade

Soms kunt u beschadigde spullen beter opnieuw kopen. Of is herbouw van een beschadigde woning de beste keuze. En wilt u werkzaamheden zelf doen? Onze schade-expert houdt daar rekening mee en berekent het schadebedrag.

U ontvangt een voorschot om de 1e kosten te betalen

Met een voorschot kunt u bijvoorbeeld vervangende spullen kopen. Is de schade hersteld? Dan stuurt u ons de rekening. Daarna ontvangt u de rest van het schadebedrag.

U kunt gebruikmaken van ons netwerk van vakmensen

Centraal Beheer werkt samen met vakmensen die uitstekende kwaliteit leveren. Zij sturen de rekening meteen naar Centraal Beheer. U hoeft geen geld voor te schieten.

De schade-expert houdt contact met de vakmensen uit ons netwerk

Kiest u voor een vakman uit ons netwerk? Dan regelen wij alles voor u. Natuurlijk kunt u ook een andere vakman in de arm nemen. Of werkzaamheden zelf uitvoeren. Dit bespreekt u met de schade-expert.

U heeft recht op contra-expertise

U kunt een eigen schade-expert inschakelen. We noemen dit een contra-expert. Deze regelt namens u de schade met ons. De kosten van de contra-expert maken deel uit van uw schade. Ze worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed. Wilt u gebruik maken van contra-expertise? Bespreekt u dit dan met onze schade-expert. Alvast heel erg bedankt!

Veelgestelde vragen over schade melden

Heeft u dringend hulp nodig? Bel onze Alarmcentrale. Dat kan op elk moment. Dag en nacht. Waar u ook bent. Het telefoonnummer is (055) 579 7777.

Na het melden van een schade gaan wij:

  • Controleren of de schade onder de verzekering valt
  • Vaststellen wat de schade is
  • Vaststellen of de schade eventueel hersteld kan worden
  • Eventueel de schade uitbetalen
  • Vaststellen wie schuldig is
  • Berekenen wat dit betekent voor uw premie

U kunt het volgende doen:
Bel (055) 579 7777 en houdt uw klant- of polisnummer bij de hand.