Als ondernemer in de detailhandel heb je te maken met voorraden, een (eventueel) winkelpand of online handel. Daarom verzekeren ondernemers in de (detail)handel zich vaak voor de volgende risico’s:
Je wordt aansprakelijk gesteld voor een ongeluk
Het reclamebord van je winkel waait om tegen een geparkeerde auto. Of een klant glijdt uit over de gedweilde vloer waar geen waarschuwingsbord stond. In deze gevallen ben je aansprakelijk voor de schade en kosten. Om zich te verzekeren tegen schade aan andermans spullen en personen kunnen ondernemers in de detailhandel daarom kiezen voor een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.
Je loopt bedrijfsschade op door diefstal of brand
Je voorraad is goud waard, vooral voor je(online) winkel. Het is de bron van je inkomsten, maar helaas niet vrij van risico's zoals diefstal of brand.
Heb je een fysieke winkel en is het pand van jou? Dan zijn de herstelkosten na bijvoorbeeld een brand voor jouw rekening. Een gebouwenverzekering beschermt je tegen deze kosten. En met een bedrijfsschadeverzekering ben je gedekt voor de indirecte gevolgen, zoals misgelopen inkomsten of de zoektocht naar een nieuw pand en de bijbehorende vergunningen.
Je krijgt te maken met een cyberaanval
Een cyberaanval voelt vaak aan als iets dat alleen andere ondernemers overkomt. Het is erg ontastbaar. Met een cyberverzekering krijg je ondersteuning bij (het vermoeden van) cyberincidenten, en ben je verzekerd tegen de financiële schade via computers en internet.