Media-aandacht door glamourevenementen
Aad Ouborg verkocht Babyliss in 1994 en zette een eigen merk in huishoudapparatuur op: Princess. Om zijn producten onder de aandacht te brengen werkte hij samen met Bekende Nederlanders. Hij organiseerde glamourevenementen rond zijn merk. Daar kwamen altijd veel bekendheden en relaties op af. Hiermee wist hij veel media-aandacht te genereren en Princess werd al snel een begrip in Nederland.
Luisteren kost niets
Ouborg: “Princess stond helemaal niet te koop toen het bedrijf WMF langskwam en interesse toonde in het bedrijf. Ik was erg trots dat zij belangstelling hadden. Ik luisterde wat deze partij mijn bedrijf waard vond en te bieden had. Luisteren kost tenslotte helemaal niets. Het sprak me steeds meer aan om Princess Household Appliances te verkopen.”
Behouden of verkopen
Op een avond kwam het moment waarop Ouborg definitief ja of nee moest zeggen tegen de geïnteresseerde koper. “Ik zat met mijn kinderen aan tafel en vroeg: ‘Wat moet ik doen? Moet ik Princess houden voor jullie of zal ik het verkopen?’ Mijn zoon Tim zei toen: ‘Pap, als wij goed genoeg zijn, dan kunnen we zelf ook een bedrijf opzetten.’ Dat gaf voor mij de doorslag. Ik herinnerde me hoe leuk ik het zelf ook had gevonden om vanaf 0 te beginnen. Dus ik besloot Princess Household Appliances te verkopen.”
Merknaam krijgt doorstart
Het bedrijf in huishoudelijke apparaten verkocht Ouborg. Maar hij behield wel de naam Princess om met zijn kinderen andere activiteiten te ontplooien. “Er zat 100 miljoen aan marketing in die naam. Dat zet je niet zomaar weer even op. Het is zo’n universele, internationale en vertrouwde naam. Die kun je bijna overal voor gebruiken. Daarom besloot ik de naam te houden voor mijn kinderen. Zij gebruiken de naam nu onder andere voor Princess Sportsgear en Princess Traveller.”