Veelgestelde vragen

RoadGuard Pechhulp Zakelijk

Wat is het?

RoadGuard Pechhulp Zakelijk is de zakelijke pechhulpdienst van Centraal Beheer zonder abonnement, lidmaatschap of pechhulp bedrijfsautoverzekering. U betaalt pas voor pechhulp als een bestuurder van 1 van uw bedrijfsvoertuigen het nodig heeft. Bestuurders melden gemakkelijk 24/7 pech met de app. Waar ze ook staan in Nederland of Europa. De app herkent het kenteken, waardoor u achteraf een factuur ontvangt voor de pechhulp. In de beheeromgeving volgt u precies de status van de pechmelding. Ook de bestuurder ziet precies waar de monteur is en hoelang het duurt voordat hulp er is. 
Uw bestuurders kunnen alle soorten pech melden. Wij helpen alle voertuigen: auto’s, busjes, motors of scooters. Dus heeft 1 van de bestuurders een lekke band, een lege accu of verkeerd getankt? Zichzelf buitengesloten? Is de motor oververhit? Zit de bestuurder vast in de modder? Of brandt er een lampje maar weet de bestuurder niet wat er aan de hand is? RoadGuard Pechhulp Zakelijk! En o ja, het maakt niet uit waar ze staan in Nederland of in het buitenland. Onze hulp is in een paar klikken onderweg.
RoadGuard Pechhulp zakelijk is er voor alle organisaties:
  • Met 1 of meer bedrijfsvoertuigen
  • Die niet vast willen zitten aan maandelijkse kosten van een abonnement of pechhulpverzekering
  • Die pechhulp geregeld willen hebben
Zeker niet. U kunt alle voertuigen met een Nederlands kenteken tot 3.500 kg pech melden. Of het nu gaat om een auto, scooter, motor of busje. Belangrijk is dat deze kentekens wel zijn ingevoerd in de beheeromgeving van uw RoadGuard Pechhulp Zakelijk account.
Bestuurders kunnen bijna overal in Nederland pech melden. Zelfs op hun oprit. Behalve op Terschelling en Vlieland.
Zeker! We helpen in heel Europa.

Behalve:
  • Azoren en Madeira (Portugal)
  • het noordelijke deel van Cyprus dat niet door de regering van de Republiek Cyprus wordt bestuurd.
  • Canarische Eilanden en de Balearen (Spanje)
  • het Aziatische deel van Turkije

RoadGuard brengt uw bestuurders met pech op een slimme en makkelijke manier in contact met een pechhulpbedrijf. We werken samen met het landelijk dekkend kwaliteitsnetwerk van Eurocross Assistance. We hebben inmiddels ruim 1.000 monteurs die 24/7 voor uw bestuurders klaarstaan.

Zo zorgen we ervoor dat er altijd snel hulp is!

Hoe werkt het?

Dat werkt eigenlijk heel eenvoudig. U maakt gratis een account aan via onze website. Vul eerst uw e-mailadres in en een wachtwoord naar keuze. Vervolgens ontvangt u een e-mail van ons waarin u uw e-mail bevestigt. Nu kunt u verder om uw account aan te maken. U vult bedrijfsgegevens in, betaalgegevens en of u gebruik wilt maken van vervangend vervoer. Alles ingevuld? Dan komt u terecht op uw beheeromgeving. In deze omgeving kunt u zelf kentekens toevoegen van bedrijfsvoertuigen waar u pechhulp voor wilt regelen. Zolang u geen kentekens toevoegt aan uw account, is er nog geen pechhulp geregeld voor uw bedrijfsvoertuigen. Heeft u alle kentekens toegevoegd? Dan is pechhulp geregeld. U betaalt pas op het moment dat pechhulp aangevraagd wordt door 1 van uw bestuurders. 
Tijdens het aanmelden kunt u het logo van uw organisatie toevoegen. Dit kan ook op een later moment in de beheeromgeving. Maakt een bestuurder van 1 van uw bedrijfsvoertuigen een pechmelding via de RoadGuard app? Dan herkent de app het kenteken en ziet de bestuurder het logo van uw organisatie in de app verschijnen. Dat ziet er wel zo vertrouwd uit voor de bestuurder!

U heeft een gratis account aangemaakt. U heeft nu toegang tot uw beheeromgeving. En nu?

In de beheeromgeving ziet u alles in 1 overzicht: 

  • Meldingen: hier ziet u meldingen die gedaan zijn. Of volgt u de status van een pechmelding die op dat moment loopt.
  • Facturen: hier ziet u een overzicht van facturen die u ontvangen heeft.
  • Uw voertuigen: hier voegt u kentekens toe van uw bedrijfsvoertuigen. Deze bedrijfsvoertuigen kunnen dan gebruik maken van RoadGuard Pechhulp Zakelijk. In de beheeromgeving is het ook mogelijk om de voertuigen een naam te geven. En het is ook mogelijk om een bestuurder toe te voegen aan een specifiek voertuig. De bestuurders kunt u gemakkelijk een sms-bericht sturen om de RoadGuard app te downloaden. Ook krijgen ze hier uitleg over hoe het werkt. Gemakkelijk! Dat hoeft u dus niet meer te doen.
  • Uw accountgegevens: dit zijn de gegevens die u tijdens het aanmelden heeft doorgegeven. Ook ziet u hier wat er geregeld is voor vervangend vervoer. Dit past u op ieder moment gemakkelijk aan.
U beheert uw eigen account. Toevoegen of verwijderen van bedrijfsvoertuigen doet u op ieder moment gemakkelijk zelf.  

Het snelst en makkelijkst is als uw bestuurder een pechmelding doet via de RoadGuard app. Met een paar klikken is hulp onderweg.

Als u de kentekens in de beheeromgeving toevoegt kunt u automatisch een sms-bericht versturen naar uw bestuurder om de RoadGuard app te downloaden. Het kenteken dat de bestuurder doorgeeft tijdens de pechmelding wordt herkend. Zo wordt u op de hoogte gehouden en wordt ook de betaling automatisch geregeld. 

Tijdens het aanmelden kunt u aangeven of u een sms-bericht wilt ontvangen als er een pechmelding gedaan wordt. In de beheeromgeving volgt u precies de status van de pechmelding. U weet meteen wat er aan de hand is en hoelang het duurt tot de monteur bij uw bestuurder is. Dit ziet de bestuurder ook in de app. Wij vinden het niet meer dan logisch om u op de hoogte te houden! 

In uw beheeromgeving onder ‘meldingen’ ziet u de melding terug van de bestuurder. De status van de melding volgt u hier. Ververs af en toe uw scherm om de laatste status te zien. U ziet wat er met het bedrijfsvoertuig aan de hand is en wat de hulp kost. U weet welke monteur naar uw bestuurder toekomt en u ziet wanneer hij er is. Natuurlijk kunt u ook bijhouden hoelang het duurt voordat de bestuurder weer verder kan rijden. Zo bent u goed op de hoogte als 1 van uw bestuurders pech heeft. 

U betaalt gemakkelijk via een factuur. Deze ontvangt u maandelijks via e-mail. En u ziet alle facturen in de beheeromgeving. Betalen gaat via automatische incasso, dus u heeft er helemaal geen omkijken naar.

Let op: maakt de bestuurder een melding in het buitenland? Ook dan wordt het bedrag automatisch afgeschreven alleen ziet u deze niet terug in de beheeromgeving. De melding ziet u uiteraard wel terug op uw factuur in de mail. 

Dat kan soms gebeuren. Geen zorgen, de monteur biedt de bestuurder transport aan. De auto wordt zo snel mogelijk opgehaald en naar een door u gekozen bestemming gebracht. U betaalt in dit geval niet de kosten voor het pechgeval, maar de kosten voor transport.

Geen probleem. Dit regelt u gemakkelijk zelf in uw beheeromgeving. Soms rekenen we extra kosten als u gebruik maakt van vervangend vervoer. Wij zetten ze voor u op een rij.

 

 

Dat is geen probleem! De auto staat op kenteken geregistreerd bij RoadGuard Pechhulp Zakelijk. Zodra wij een pechmelding binnenkrijgen van 1 van uw kentekens, wordt het geregeld. 

Wat zijn de kosten?

Het aanmelden voor RoadGuard Pechhulp Zakelijk, het gebruik van de beheeromgeving en gebruik van de app is kosteloos. U betaalt pas als 1 van uw bedrijfsvoertuigen pechhulp heeft aangevraagd.

We hebben vaste prijzen voor de verschillende pechgevallen. Zijn er onderdelen nodig? Zoals een accu of een lampje? Dan betaalt u die bovenop de kosten voor de pechhulp.

De bestuurders zien geen prijzen in de app. De kosten van de hulp zijn wel zichtbaar voor u in de beheeromgeving. 

 

Het blijkt dat auto’s gemiddeld 1 keer in de 4 jaar pech hebben. Het gaat dan vooral om een lekke band of een lege accu. Veel organisaties hebben voor dit soort ongemakken een abonnement of pechhulp bedrijfsautoverzekering afgesloten. Waar uw organisatie voor kiest hangt af van uw situatie en voorkeur. Benieuwd of u kunt besparen met RoadGuard Pechhulp Zakelijk? We helpen u met het vergelijken van deze 2 mogelijkheden.
Als u na het bevestigen van uw pechmelding de aanvraag annuleert, betaalt u annuleringskosten. Wij voeren onze dienstverlening direct uit vanaf het moment dat uw bestuurder een pechmelding doet. De monteur komt zo snel mogelijk om dringende herstellingen of onderhoud aan het bedrijfsvoertuig uit te voeren. Daarom geldt het herroepingsrecht niet op RoadGuard Pechhulp Zakelijk. De kosten voor het annuleren zijn € 190,- exclusief btw. 

Algemene vragen

Heeft u een vraag of wilt u meer informatie? Bel of mail ons gerust. U kunt ons mailen via roadguard@centraalbeheer.nl. Of bel ons van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur op (055) 579 8096
We doen ons best u zo goed mogelijk te helpen. Bent u helaas toch ontevreden? Dan horen wij dat graag. Mail ons naar roadguard@centraalbeheer.nl.
Wij en onze partners proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over het antwoord op uw vraag of de afhandeling van uw klacht. Dan kunt u voor meer informatie terecht op het Europese platform voor alternatieve geschilbeslechting. Of stuur een e-mail naar roadguard@centraalbeheer.nl.
We gaan voorzichtig met uw persoonsgegevens om. Daarbij houden we ons uiteraard aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). We gebruiken uw gegevens bijvoorbeeld om u berichten te sturen als u een melding maakt, om onze dienst te verbeteren en om u berichten te sturen waarvan we denken dat ze interessant voor u zijn. In ons Privacy Statement leggen wij u uit hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan.