Bekijk je zakelijke polisvoorwaarden

Alle polisvoorwaarden hebben een eigen kenmerk

Op deze pagina kun je de voorwaarden voor je zakelijke verzekering(en) bekijken en downloaden.

Voor elke verzekering gelden voorwaarden. Het kenmerk van deze voorwaarden staat op je polisblad. We kennen voor onze schade- en inkomensverzekeringen verschillende kenmerken. Bijvoorbeeld ZAV24, 430006 of INC-RV-11-221. Kijk op je polisblad en vul hieronder het kenmerk van je voorwaarden in. Dan zie je direct je voorwaarden.

Handige informatie over je verzekering

Bij Centraal Beheer vinden wij het belangrijk om duidelijk te zijn over wat je van ons mag verwachten. Wij vertellen je daarom graag wat onze rechten en plichten zijn. Maar ook wat wij van jou als verzekeringnemer verwachten tijdens de looptijd van de verzekering(en). En geven hier voorbeelden van. Je leest in de polisvoorwaarden natuurlijk precies wat wel en niet verzekerd is.

Je krijgt minimaal 1 maand voor de verlengingsdatum een nieuwe polis. Op de polis staat waar je voor verzekerd bent en tegen welke voorwaarden. Je ziet ook wat je premie voor het nieuwe verzekeringsjaar wordt. Ook als je je verzekering aanpast, krijg je zo snel mogelijk een nieuwe polis. Je krijgt hierover een e-mail. En je vindt de polis online terug in Mijn CB. Wanneer wij onze voorwaarden aanpassen word je hiervan ook op de hoogte gebracht.

​Heb je tussentijds vragen? Dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Je bepaalt zelf op welke manier en op welk moment je contact wilt met een specialist. Kijk voor alle mogelijkheden en telefoonnummers op onze contactpagina.

Er kan van alles veranderen in je bedrijf. Bijvoorbeeld het aantal medewerkers, je bedrijfsactiviteit of het kopen van of verhuizen naar een nieuw pand. Dat kan invloed hebben op je verzekering. Daarom is het belangrijk dat je veranderingen snel aan ons doorgeeft. Maar in ieder geval binnen 30 dagen. Dan blijven je verzekeringen aansluiten bij je situatie én het voorkomt dat je onder- of oververzekerd bent. Wel zo geruststellend.

Enkele voorbeelden van veranderingen zijn:

  • Verandering van de bouwaard of bestemming van een gebouw. Bijvoorbeeld: Je plaatst zonnepanelen op het dak van je bedrijfspand.
  • Verandering van de hoedanigheid van je bedrijf. Bijvoorbeeld: Je gaat naast normale fietsen ook elektrische fietsen verkopen waardoor het risico op brand kan toenemen.
  • Een technische verandering in het motorrijtuig. Bijvoorbeeld: Je voegt een koelingsinstallatie toe aan je bestelbus.
  • Uitbreiding van je bedrijf door overname van een ander bedrijf. Bijvoorbeeld: Je neemt een andere kledingzaak in je dorp over.

Schade is al vervelend genoeg. Je mag van ons verwachten dat wij je bij schade snel en goed helpen. We leggen je graag uit wat we van je verwachten bij schade.

  • Je neemt maatregelen om de schade te voorkomen of te verminderen. Bijvoorbeeld: Houd afvalcontainers gesloten om brandstichting te voorkomen.
  • Je bent verplicht om de schade zo snel mogelijk te melden. Bijvoorbeeld: Meld een schade aan je gebouw zodra je kunt via onze website, telefonisch of aan je verzekeringsadviseur.
  • Je werkt mee aan de afhandeling van de schade. Bijvoorbeeld: Om zo snel mogelijk de schade te behandelen, helpt het ons dat je het schadeformulier compleet invult en ondertekent als wij daarom vragen. 
  • Je doet aangifte bij de politie als het gaat om een misdrijf, zoals inbraak, diefstal, vandalisme, doorrijden na aanrijding of mishandeling. Bijvoorbeeld: Bij inbraak in je bedrijf meld je dit altijd bij de politie.
  • Het niet nakomen van verplichtingen. Bijvoorbeeld: Als je rijdt onder invloed en een ongeluk veroorzaakt wordt schade aan je eigen voertuig niet vergoed.
  • Je hebt opzettelijk verkeerde gegevens doorgegeven. Bijvoorbeeld: Je vervalst nota’s om een hogere vergoeding voor schade te krijgen.
  • Het niet snel genoeg melden van schade. Bijvoorbeeld: Je meldt de schade te laat waardoor de oorspronkelijke schadeoorzaak niet meer vast te stellen is.

De rechten en plichten tijdens de looptijd van je verzekering(en) vind je in de polisvoorwaarden van je verzekering(en).