Brand in kantoor

Brand: zo vermindert u risico’s en kosten

Als ondernemer weegt u risico’s af. Soms neemt u een risico. Een andere keer besluit u een risico te verzekeren. Brand heeft vaak grote gevolgen. De kosten zijn hoog. Deze kosten kunnen bedrijven meestal niet zelf betalen. 

Zakelijk 3 jul 2018 2 minuten

Wat als er brand uitbreekt?

Een brand is vaak erg verwoestend. En het duurt even voordat uw bedrijf weer draait. Ondertussen maakt u veel kosten. Opruimen, een nieuw pand en machines. De huur en salarissen betaalt u door. En het werk ligt stil. Dan is het belangrijk dat u goed verzekerd bent. Zodat u snel weer in bedrijf bent. 

Risico’s beperken

Voorkomen is natuurlijk beter. Er zijn maatregelen die u kunt nemen:

  • Gebruik bij de bouw van uw pand waar het kan onbrandbaar materiaal. Isolatie is vaak van kunststofschuim. Een ander materiaal kan de brand vertragen. Zo heeft u minder schade.
  • Vaak heeft brand een elektrische oorzaak. Controleer daarom regelmatig uw elektrische installaties. Wij vertellen u graag meer.

Uw bedrijf en de markt veranderen

Uw organisatie verandert steeds. Misschien bouwt u een stuk aan uw bedrijfspand. Of neemt u meer medewerkers aan. Ook in de markt veranderen regelmatig dingen. Soms wordt de wet- en regelgeving voor brandpreventie aangepast. Of de markt krimpt en uw bedrijf wordt kleiner. Het is dus verstandig regelmatig te controleren welke risico’s u loopt.

Meer informatie?

Vraag informatie aan een adviseur. Hij of zij kijkt graag met u mee. Bel ‘Even Apeldoorn’: (055) 579 8359. Of stuur een e-mail naar hid@centraalbeheer.nl.

Welke risico’s wilt u verzekeren?

Benieuwd welke verzekeringen passen bij uw bedrijf? Met onze Keuzehulp beantwoordt u verschillende vragen. Daarna tonen we de oplossingen die voor u interessant zijn.