Hypotheek aanpassen

Zo regelt u het

Helpt u uw klant bij het aanpassen van de hypotheek? Wij leggen u graag uit wat u moet
weten.
Dame aan de telefoon achter laptop

Stappenplan hypotheek aanpassen

Wij leggen u uit hoe u de benodigde informatie verzamelt en welke stukken wij van u
nodig hebben.
Stappenplan hypotheek aanpassen

De verschillen tussen onze hypotheken

De belangrijkste verschillen tussen onze hypotheken hebben wij voor u op een rij gezet.

Thuis

Onze nieuwe hypotheek

Plus

Wordt niet meer verkocht

Basis

Alleen als aanvullend

Automatische rentedaling
Boetevrij aflossen
Collectiviteitskorting
Dalrente tijdens de tekentermijn

De percentages voor boetevrij aflossen zijn:

  • Thuis Hypotheek 20%
  • Plus Hypotheek 20%
  • Basis Hypotheek 15%
Elke hypotheek heeft eigen rentes. Bekijk de rentes hier.

Hypotheek verlengen of verhogen

Verlengen

Een Thuis Hypotheek is altijd een bankhypotheek. Onderhands verlengen van een bankhypotheek is - na toetsing - mogelijk. Uw klant hoeft dan niet opnieuw naar de notaris. Verlengen gebeurt tegen de dan geldende rentes.

Basis- en Plus hypotheken kunnen een vaste hypotheek of een bankhypotheek zijn. Verlengen van een vaste hypotheek is onderhands niet mogelijk. Uw klant moet altijd naar de notaris. Onderhands verlengen van een bankhypotheek is - na toetsing - wel mogelijk. In de hypotheekakte staat of het om een vaste of bankhypotheek gaat.

  • Zijn er bestaande leningen met de voorwaarden van de Plus Hypotheek? Dan blijven deze in stand.
  • Verlengen gebeurt tegen de dan geldende rentes.

Verhogen

De offerte voor een verhoging wordt uitgebracht in dezelfde hypotheek, dus in de Thuis of Basis Hypotheek. Behalve bij de Plus Hypotheek, de verhoging vindt dan plaats in de Basis Hypotheek.

Let op: De rente van de bestaande hypotheek kan door een verhoging wijzigen. Dit gebeurt wanneer de totale hypotheek in een hogere risicoklasse komt.

Hoe werkt het bouwdepot?

Het bouwdepot is ingedeeld in rubrieken. Een zo goed mogelijke indeling in de rubrieken
is belangrijk. Blijkt dat de indeling toch niet helemaal juist is? Mail dan zo
snel mogelijk een rubrieken­wijzigings­verzoek naar info@centraalbeheer.nl. Na acceptatie van de nieuwe rubrieken vindt verdere uitbetaling van de nota's plaats.

Wat als uw klant niet aan een criterium voldoet?

Een hypotheek aanvragen is mensenwerk. In een bijzondere individuele situatie kan een hypotheek mogelijk zijn, al voldoet een klant niet aan alle acceptatiecriteria. Dit noemen wij maatwerk. Hiervoor neemt u contact met ons op. Wij denken dan graag met u mee. 

Heeft u een directe aanstelling?

Bel dan onze servicepartner Quion via 055 579 8510.

Heeft u geen directe aanstelling?

Bel dan uw serviceprovider. Zij leggen de situatie aan ons voor.

Contact?