Veelgestelde vragen

Bekijk de meest gestelde vragen over ons adviseursportaal

Veelgestelde vragen

Dit adviseursportaal is speciaal ontwikkeld om per klant de actuele hypotheekstatus in te zien. Dit geldt voor bestaande hypotheekklanten bij Centraal Beheer, Attens, Syntrus Achmea Hypotheken, Woonfonds en Tellius.

Nee, dat is niet mogelijk. Een eHerkenningsaccount is persoonlijk. Ga naar de website van eHerkenning voor meer informatie en het aanvragen van een eHerkenningsaccount.

Vraag eHerkenning eenvoudig aan bij een van de aanbieders op de website van eHerkenning. Binnen 10 minuten is de aanvraag afgerond dan heb je het Herkenningsmiddel binnen 2 werkdagen in huis.

Dit gebeurt als er verschillende adviseurs op een hypotheekcontract geregistreerd staan bij ons. Dit kan komen door een intermediairswijziging in het verleden.

Op dit moment niet. Hiervoor kun je terecht op Mijn Leninginzicht.

In deze versie van het adviseursportaal worden alleen dossiers getoond die rechtstreeks aangevraagd zijn. Producten die via serviceproviders afgesloten zijn, worden niet getoond. 

Klik op de pijltjes achter "Achternaam", "Adres", "Geboortedatum" of "Contractnummer" om te sorteren.

Dit kan als een klant meerdere hypotheekcontracten heeft. Kijk in de laatste kolom om het juiste contract te vinden.

Als adviseur kun je geen mutaties doorvoeren in het adviseursportaal. 

Klanten waarvoor de ORV is aangevraagd in het adviseursportaal kun je opzoeken in het portaal. In een toekomstige update van het portaal wordt het ook mogelijk jouw klanten met een (lopende) ORV van Centraal Beheer in te zien.

Ja dit kan met een directe aanstelling van Centraal Beheer. Volg deze 7 stappen voor de aanvraag:

  1. Ga naar het adviseursportaal.
  2. Log in met eHerkenning voor een veilige toegang.
  3. Klik op ‘Overlijdensrisicoverzekering: premie berekenen en aanvragen’.
  4. Als je de aanvraag indient, beoordelen we automatisch de gegevens van de verzekeringnemer en de verzekerde. Als alles akkoord is, krijgt de verzekerde binnen enkele minuten 2 keer een SMS: 1 SMS met een link om de gezondheidsverklaring in te vullen en 1 SMS met de inloggegevens.
  5. Je blijft op de hoogte van het medische traject via e-mailnotificaties.
  6. Na medische acceptatie maken we de polis in orde en ontvang je het polisnummer per e-mail.
  7. Met het polisnummer kan je de polis opvragen en downloaden in het portaal.
Binnen 60 minuten ontvang je een e-mail over de aanvraag op het door ons bekende e-mailadres. Als je geen e-mail hebt ontvangen, check dan de algemene mailbox van je advieskantoor. Mogelijk is de e-mail daar binnen gekomen.

Op dit moment kun je alleen klanten inzien die een hypotheek hebben bij een van onze 5 merken: Centraal Beheer, Attens, Syntrus Achmea Hypotheken, Woonfonds of Tellius. We werken eraan om in de toekomst klanten van meer producten te tonen.