Deel geen unieke persoons­kenmerken van de klant

Voorkom vertraging bij aanvragen

Regelmatig ontvangen wij tijdens het hypotheek aanvraagproces documenten waarop unieke persoonskenmerken zichtbaar zijn, zoals BSN-­nummers. Wij zijn verplicht om deze informatie uit onze systemen te verwijderen. 

Het gaat bijvoorbeeld om deze gegevens en documenten:

Wij zijn verplicht deze uit onze systemen te verwijderen

  • Aangiftes IB met BSN-­nummers (ook van partner en/of kinderen).
  • BSN-nummers kunnen op een loonstrook, uitdraai DUO of documenten van sociale uitkeringen staan.
  • De QR-code op een ID-bewijs.
  • Op buitenlandse legitimatiebewijzen staat vaak een ‘Personal number’.

 

heren samen op computer

Let er dus op dat je deze documenten zonder zichtbare unieke persoonskenmerken bij ons aanlevert in het aanvraagproces. Dit draagt bij aan een vlotte afhandeling van de hypotheekaanvraag en voorkomt onnodig vertraging. Lees ook: Geen burgerservicenummer op hypotheekaanvragen.

Als we eenmaal een Bindend Krediet Aanbod hebben uitgebracht, hebben we het BSN-nummer van de klant wél nodig.


 

Lees alle nieuwsberichten
Gevoelige gegevens als iemands ras of etnische afkomst, gezondheid, politieke opvattingen, religieuze overtuigingen, seksuele voorkeuren of vakbonds­lid­maatschap worden bijzondere persoons­gegevens genoemd. Deze zijn door de wetgever extra beschermd. Het is verboden om bijzondere persoons­gegevens te verwerken, tenzij er een wettelijke uitzondering is.