Een service­provider ontzorgt en innoveert

Kunt u nog zonder?

Waarom zou je als advies­kantoor aansluiting zoeken bij een service­provider? Is het de kosten waard? Michiel van der Linde van FlexFront weet wel raad met deze vraag. Bevlogen vertelt hij over de meerwaarde van service­providers in het algemeen én FlexFront in het bijzonder. Ook laat hij zijn licht schijnen over trends en ontwikkelingen in de markt en de samenwerking met Centraal Beheer.

Wat zijn belangrijke thema's waar FlexFront zich mee bezighoudt?

‘We willen advies­kantoren volledig ontzorgen en service leveren waar ze blij van worden. In elk dossier, voor elke klant, elke dag. Traditioneel is onze corebusiness het verwerken en stroomlijnen van aanvragen. Het voor­bespreken heeft hierbij een belangrijke rol. Als een post niet standaard past, kijken we wat er voor nodig is om deze wel passend te krijgen. Al enige tijd hebben we de dienstverlening uitgebreid met ‘compleet dossier service’. Hierbij kunnen we de volledige binnen­dienst­functie van een kantoor overnemen. We verzorgen vervolgens het hele acceptatie­proces en alle communicatie richting de klant uit naam van het kantoor.

Los van de genoemde 2 onderdelen zijn we druk bezig met FlexFront Full Service. Eén van de pijlers is actief klantbeheer. Daar doen veel kantoren relatief weinig aan en dat is zonde! In de huidige markt kom je nog wel weg met een focus op vooral nieuwe klanten. Bij tegenwind kunnen juist bestaande klanten een solide basis vormen. Daarnaast is het zinvol om in te spelen op life events. Mensen krijgen kinderen, gaan met pensioen of worden werkloos. Als adviseur kun je op die momenten je meerwaarde aantonen en je portefeuille actueel houden. Dat is goed voor de waarde van die portefeuille, commercieel aantrekkelijk én je vult je zorgplicht in.’

Jullie hebben ook op internet gerichte diensten?

‘Klopt, we zijn onlangs gestart met ‘Mijnhypotheekgeregeld.nl’. Hierbij maken we het voor adviseurs mogelijk om een online positie te verwerven. Veel mensen beginnen hun zoektocht op internet. Het zijn nu vooral grote ketens en online partijen die hier de vruchten van plukken. Met dit platform bundelen we de krachten van aangesloten kantoren. Leads die binnenkomen, worden door ons nagebeld en indien gewenst in de agenda van de adviseur geschoten. Belangrijk om te vermelden is dat de klantdata altijd eigendom van het advies­kantoor blijft.’ 

Waarin kunnen jullie de adviseur verder ontzorgen?

‘Kort gesteld kunnen we eigenlijk alles voor een advies­kantoor overnemen, behalve het advies zelf. Hierdoor heeft een kantoor minder eigen personeel nodig, dat bijvoorbeeld met vakantie gaat, ziek kan worden en bij moet blijven qua kennis. Met het uitbesteden kun je de kosten afstemmen op de hoeveelheid werk, in plaats dat je vaste kosten maakt. Iedereen bij ons in dienst is volledig gespecialiseerd, waardoor er geen sprake is van kwaliteits­verlies.’

Hoe zien jullie de toekomst van service­providers?

‘Als service­provider moet je jezelf blijven ontwikkelen om relevant te blijven. Al een tijd is te zien dat de afhandeling van dossiers meer en meer geautomatiseerd gaat. De toegevoegde waarde moet je daar omheen zoeken. Denk bijvoorbeeld aan de snelheid en kwaliteit van dossier­verwerking.’

Zijn jullie nog anders gaan werken door de Covid-crisis?

‘De basis is hetzelfde gebleven. Wel zijn we sinds maart vorig jaar 2-wekelijkse webinars gaan geven met de FlexFront Academy. Dit is ons eigen kennis­programma voor adviseurs. De onderwerpen zijn meestal hypotheek, ondernemers of geld­verstrekker gerelateerd. We trekken veel kijkers en de waardering is hoog!’

Hoe zie je de samenwerking met Centraal Beheer?

‘In de samenwerking kunnen we elkaar versterken. Wij zien waar de productie naartoe gaat en de kansen liggen. In samenspraak kan dit leiden tot product­ontwikkeling of aanscherping van de processen. Wat Centraal Beheer heel goed doet is hun medewerker op locatie. Dat is een acceptant die overrules en finaal akkoord kan geven en bij ons op locatie zit. Die schakelt heel snel met onze acceptant die een 1e akkoord geeft.

Deze manier van accepteren levert een geoliede machine op met snel resultaat. Centraal Beheer is daar nu vrij uniek in. Circa 10 jaar geleden zag je het veel meer. Een gemiste kans voor veel geld­verstrekkers wat mij betreft. Het is toch mensenwerk en een goede samenwerking met korte lijntjes levert uiteindelijk meer business op.’

De advieswereld ontwikkelt zich ook. Welke belangrijkste trends zien jullie?

‘Al eerder kwam de toegenomen invloed van internet ter sprake. Juist nú moet je hierin investeren, voordat de markt krapper wordt. Verder zie ik veel verbreding in het aanbod. Denk aan verzekerings­producten, verduurzaming en andere aanpalende producten. Binnen het hypotheek­domein zien advies­kantoren steeds meer het belang van een actieve klant­benadering. Als markt roepen we dit al jaren, maar nu is de omslag er daadwerkelijk.’

Contact met Centraal Beheer

Neem gerust contact op met uw account manager. Of volg ons op LinkedIn via Centraal Beheer Adviseurs.
Lees alle nieuwsberichten