Klantcommunicatie hypotheken wordt digitaal

Omzetting start in november

Voortaan informeren wij hypotheek­klanten digitaal over hun hypotheek. Dat gebeurt gefaseerd. De eerste klanten merken het vanaf 1 november. In enkele gevallen werken we nog wel met fysieke post.
Klantcommunicatie

Voortaan krijgen alle hypotheekklanten hun post digitaal

We sturen de klant een e-mail als er een nieuw document voor hem klaarstaat in Mijn Centraal Beheer of de app. Daar vindt de klant de documenten terug. Daarmee heeft hij ook meteen een digitaal archief. Ook voor u handig om te weten. In onze nieuwe voorwaarden nemen we op dat alle communicatie over de hypotheken digitaal verloopt. Alle nieuwe klanten weten dan ook meteen hoe wij het voor hen geregeld hebben.

In een enkel geval krijgt de klant nog fysieke post

Dat doen we omdat de klant echt in actie moet komen. En we willen niet dat hij dat moment mist. Het gaat bijvoorbeeld om een brief bij het einde van de rentevast-periode en het einde van de (looptijd van de) hypotheek.

De eerste klanten zetten we begin november om naar digitale post

Het duurt enkele maanden tot alle klanten zover zijn. Voordat we de knop omzetten, ontvangt de klant van ons een bericht. Zo weet hij dat we voortaan digitaal communiceren. Klanten die liever post blijven ontvangen, kunnen dat aangeven in Mijn Centraal Beheer. En de klant die heel veel moeite heeft met de overstap naar digitaal, helpen we natuurlijk altijd even op weg.

Veel klanten willen liever digitale post ontvangen

De belangrijkste reden dat wij onze communicatie digitaliseren is omdat de klant dat van ons verwacht. We merken dat klanten steeds meer gebruikmaken van digitale middelen. En ook dat ze liever digitale post ontvangen dan een brief. Bovendien heeft de digitalisering na corona een vlucht genomen. Natuurlijk kunnen klanten wel altijd 'Even Apeldoorn’ blijven bellen. 
Lees alle nieuwsberichten