U bent er als adviseur niet altijd van op de hoogte als een klant betalingsproblemen heeft. Mensen schamen zich vaak voor hun situatie en houden het liever verborgen voor de buitenwereld. Toch is het voor u en uw klant handig om een vinger aan de pols te houden. Krijgt u een signaal waarbij betalen mogelijk een probleem wordt? Neem dan contact op met uw klant of met ons. Hoe eerder wij klanten helpen, hoe beter. Voor iedereen.
Het niet kunnen betalen van de hypotheek betekent niet direct een gedwongen verkoop van de woning. Er is veel mogelijk. Met goede hulp en tips helpen wij onze klanten hun (financiële) situatie op orde te krijgen en te houden.
Als wij ontdekken wat er écht speelt bij de klant, vinden wij in 99% van de dossiers een goede oplossing
Overlijden, arbeidsongeschikt, werkloos of echtscheiding, er zijn heel wat redenen te bedenken waarom een klant soms niet kan betalen. Eén ding staat vast: geen klant is hetzelfde en de reden waarom hij niet kan betalen dus ook niet.
Als hypotheekverstrekker kun je een achterstand ‘hard’ incasseren met brieven met een wat dreigende toon of zelfs met loonbeslag. Dat lijkt een snelle oplossing, maar daar is niemand mee geholpen. De kans op herhaling is dan groot. Daarom pakt de afdeling Bijzonder Beheer het anders aan. Wij achterhalen liever wat de reden van de achterstand is. Het is daarbij belangrijk om de drempel voor de klant te verlagen en goed contact te houden. Met een luisterend oor en het tonen van begrip ontdekken wij wat er speelt bij de klant. Met die inzichten kiezen wij passende instrumenten om de klant te helpen en zijn zelfredzaamheid te vergroten.
Neem contact op met onze afdeling Bijzonder Beheer. Zij denken graag mee over een creatieve en structurele maatwerkoplossing.
Dat kan via e-mailadres
bijzonderbeheer@centraalbeheer.nl. Telefonisch zijn onze collega’s bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur via 055 - 57 95 126.