Je verzekering betalen

En de manier van betalen aanpassen

Je kunt op verschillende manieren jouw verzekerings­premie betalen. Bij veel verzekeringen kies je zelf wat bij je past.

Jouw premie en nota

In Mijn Centraal Beheer en onze app zie je de premie van je verzekering. Hoe je dit bedrag betaalt en wanneer. Ook vind je bij de documenten van jouw schadeverzekeringen je nota of betaalherinnering.

De manier van betalen

Je betaalt de premie voor jouw verzekering meestal per maand of per jaar. Bij veel verzekeringen kies je zelf of je via automatische incasso betaalt of dat je jouw premie zelf overmaakt. In Mijn Centraal Beheer, onze app of op jouw nota staat hoe je betaalt.

De datum waarop je betaalt

Betaal je via automatische incasso? Dan schrijven wij jouw premie automatisch af op de afgesproken datum. Meestal is dat rond de dag van de ingangsdatum of verlengingsdatum. Deze datum vind je in Mijn Centraal Beheer, onze app en op je nota.

Maak je jouw premie zelf over? Meestal betaal je dan jaarlijks jouw premie. Je krijgt van ons een e-mail of brief met het verzoek om te betalen. Hierin staat ook welke betaalomschrijving en rekeningnummer je moet gebruiken.

De manier van betalen aanpassen

Je kunt de betaalwijze van jouw schadeverzekeringen aanpassen. Bijvoorbeeld van je Auto-, Woon- of Reisverzekering. Je kiest voor maandelijks betalen met een automatische incasso. Een jaarlijkse betaling kan via automatische incasso of je maakt zelf jouw premie over. Bij de meeste verzekeringen pas je dit zelf eenvoudig aan in Mijn Centraal Beheer of onze app. Of bel ons op (055) 579 8000.

Voor levensverzekeringen zijn er verschillende betaalmogelijkheden. Wij vertellen je hier graag meer over: (055) 579 8100.

Ik heb te veel betaald. Hoe krijg ik dit geld terug?

Te veel betaalde premie betalen wij automatisch binnen 14 dagen aan jou terug. Krijg je geld van ons terug, maar moet je ook nog een bedrag betalen? Dan verrekenen wij dit met elkaar. Als er een bedrag overblijft, storten we dat terug op jouw rekening.