Zorgen over de betaling van je hypotheek

Neem gerust contact met ons op

Verwacht je dat het lastig wordt om het maandbedrag van je hypotheek te betalen? Je bent niet de enige die dat overkomt. Geldzorgen kunnen allerlei oorzaken hebben. We spreken elke dag klanten die geldzorgen hebben. Gelukkig kunnen we meestal helpen.

Deel je zorgen met ons

Verandert er iets in jouw persoonlijke situatie? Wij helpen je bij het vinden van een oplossing. Hoe eerder je contact opneemt, hoe beter dat lukt.

Vind je het fijn om ons te bellen? Bel dan: (055) 579 5125. Je bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur.

Stuur je ons liever een e-mail? Dat kan, ons e-mailadres is bijzonderbeheer@centraalbeheer.nl. Gebruik hiervoor het e-mailadres dat bij ons bekend is. Dan zijn we er zeker van dat de e-mail echt van jou komt. We nemen dan snel contact met je op. Je vindt je e-mailadres in onze app en Mijn Centraal Beheer.

We begrijpen dat het voor jou waarschijnlijk niet makkelijk is om te praten over je geldzorgen. Daarom is het goed om te weten dat je contact hebt met een medewerker van Centraal Beheer die begrip heeft voor jouw situatie. Onze medewerker helpt je graag bij het vinden van een haalbare oplossing.

Veelgestelde vragen

Ja, dat is vaak een goede oplossing bij tijdelijke betalingsproblemen. Neem gerust contact met ons op om te overleggen over een passende betalingsregeling.
Bij tijdelijke betalingsproblemen kan uitstel van betaling mogelijk zijn. Neem contact met ons op om te bespreken of dit in jouw situatie geldt.
Dat hangt af van uw situatie. We streven ernaar haalbare betalingsafspraken met jou te maken.
Nationale Hypotheek Garantie (NHG) denkt met je mee en kijkt samen met ons of hoe de hypotheek weer betaalbaar wordt. NHG biedt ook een ‘Woonlastenfaciliteit’. Dat is een overbruggingslening bij tijdelijke financiële problemen door werkloosheid, arbeidsongeschiktheid, relatiebeëindiging of het overlijden van de partner. Is verkoop van de woning de enige mogelijkheid? En is de opbrengst lager dan de hypotheek? Dan kan NHG, onder voorwaarden, de restschuld kwijtschelden. Kijk voor meer informatie op de website van NHG. Of neem contact met ons op.

We zoeken eerst naar een manier om de hypotheek voor jou betaalbaar te maken. Is het echt niet mogelijk om de betalingsproblemen goed op te lossen? Dan kunnen we met je overleggen over verkoop van de woning.
Als iemand meer dan 3 maandbedragen achterloopt met hypotheekbetalingen, moeten we dit melden bij het BKR. Als de achterstand is weggewerkt, blijft de melding nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR. Dat kan gevolgen hebben als je ergens een krediet aanvraagt.

Wat wij voor jou kunnen doen

Hulp nodig?

Allereerst bieden we je een luisterend oor. Wat is jouw situatie? Waarom maak je je zorgen? We oordelen niet. We leven ons in jouw situatie in.

Alles op een rijtje

We helpen je bij het in kaart brengen van jouw financiële situatie. Daarbij gebruiken we een ‘inkomsten/uitgaven-formulier’. Vind je het lastig om dat in te vullen? Dan krijg je daar hulp bij.

De beste oplossing

Samen met jou bekijken we hoe je betalingsproblemen voorkomt. Welke oplossingen zijn er? Wat past het beste bij jouw situatie? Samen komen we eruit.

Goede afspraken

Hebben we een oplossing gevonden? Dan maken we daarover afspraken. En we houden contact. Zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden.