Misbruik gegevens melden

Kom direct in actie

Denk je dat iemand jouw inlog­gegevens heeft? Heeft iemand anders jouw persoonlijke gegevens of producten veranderd? Is er door een ander geld van jouw spaar- of beleggings­rekening opgenomen? Of hebben wij geld van jouw betaal­rekening afgeschreven voor een verzekering die je niet zelf afsloot?

Pas direct jouw inloggegevens aan

Verander zo snel mogelijk jouw wachtwoord en gebruikersnaam van Mijn Centraal Beheer. En jouw inlogcode van de app. Daarmee voorkom je dat anderen bij jouw gegevens komen. Kies voor een lang en uniek wachtwoord en verander het elk half jaar.

Bel ons zo snel mogelijk: (055) 579 8000

We controleren samen met jou wat er is gebeurd. En kijken wat we kunnen doen om verdere schade te voorkomen. We kunnen bijvoorbeeld je rekening blokkeren. Ontdek je fraude op een tijdstip dat wij niet bereikbaar zijn? Bijvoorbeeld in het weekend? Dan is het goed om te weten dat wij in het weekend ook geen overboekingen uitvoeren.

Meld verlies of diefstal

Ben je je identiteits­bewijs kwijt? Meld het dan bij je gemeente. Zij registeren jouw verloren identiteits­bewijs in een landelijk systeem. Niemand kan er dan nog misbruik van maken. Je kunt meteen een nieuw identiteits­bewijs aanvragen. Is jouw identiteits­bewijs gestolen? Doe altijd aangifte bij de politie. Ook bij een verloren of gestolen telefoon of laptop.